Honda Civic vs. Passat

S

Silinen üye 20336

Guest
Yönetim ileriye yönelik daha geniş kapsamlı bir otomobil forumu da olsun düşüncesi ile almış anladığım kadarı ile :unsure:
Ama benim tecrübeme göre genel otomobil forumlarından ziyade her araç kullanıcısı kendi araç modeline özgü forum yapısına artık yöneliyor, çünkü bir modelle ilgili sorunların çözümlerine, gerçek kullanıcı tecrübelerine ve detaylarına en rahat bu şekilde ulaşılıyor (y)
Benim donanımhaberde ufak tefek sorularıma yıllarca bir kişinin bile cevap vermediğini bilirim :( Genel bir forum olduğu için konu yazıldığı anda popüler olmuyorsa birkaç günde kimse göremez hale geliyor.
Aslında son 3-5 yıla kadar o platformlarda fena değildi ancak otomobil kısımlarında gerçekten bilgi sahibi kişiler, VW trolleri başta olmak üzere her konuya kendi araçlarını öven ve başka araçları çöp gören kullanıcılardan yada benzeri saçma mesajlardan bıkıp kendi araç modellerinin forumlarına kaydılar.

Sizin de belirttiğiniz gibi marka-modele özgü olan forumlarda çok faydalı bilgilere ulaşmanın mümkün olduğunu yaklaşık 10 yıldır üye olduğum bir markaya ait forumdan tecrübe ettim aslında haklısınız... Ayrıca fevkalade tecrübeli ve bilgili üyeler mevcut.

Çok markayı kapsayan bir foruma üyeliğim olmadı ama bir şeyler öğrenmeye çalışırken çoğunluğu çok markayı kapsayan forum sitelerinde yazılanları okurken sıkça rastladığım bir şey kendinde olan şeyin övülmesi durumu.
İnsan denen yaratığın kendisine bile objektif olamaması nasıl bir farkındasızlıktır! Pohpohla mutlu olsun:)

Bahsettiğiniz gibi bazı mesajların cevapsız bırakıldığına yada bir kaç cevapla kaldığına da çok rastladım.

Sonuç olarak önceki mesajımda belirttiğim;
-Genel forumda popülarite daha yüksek olmalı görüşüm pek olasılıklı görünmüyor:)

Aydınlattığınız ve farkındalık oluşturduğunuz için çok teşekkür ederim...

Saygılarımla.








iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Konu anlaşılmış ama otomobiltr ile ilgili ufak bir açıklama yapayım, otomobiltr düşündüğünüz gibi tüm marka araçlar için oluşturulan bir forum şu an işlerimizin yoğunluğu nedeniyle biraz geri plana bırakıldı. Otomobiltr, donanımhaber gibi içinde her şeyi barındırmaya çalışan ancak istenilen bilgiye ulaşılamayan forumlara alternatif olarak kurulan bir otomobil forumu.

İlgi ve açıklamanız için çok teşekkür ederim.

Sektörde otorite şahsiyet edasında anlaşılmasın benim bildiğim kendime yetmiyor ama otomobiltr için yapabileceğim bir şeyler olursa fırsat buldukça katkı sağlamaya çalışırım.

Saygılarımla.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Hazır forumlar konusu açılmışken ben de geçen haftadan beridir "paylaşsam mı paylaşmasam mı" diye düşünüp, sonra vazgeçtiğim bir şeyi sizinle paylaşayım madem arkadaşlar.

Yıllar yıllar önce, 2007'de 0 km bir Daihatsu almıştım, ilk göz ağrımdı. Aldıktan birkaç ay sonra bir lastik problemi yaşadım, aracın lastik ebatları çok zor bulunduğu için (155/65/13) internette harıl harıl lastik araştırırken tesadüfen Daihatsu forumu ile karşılaşmıştım ve hemen üye olup bana yardımcı olmalarını istemiştim. Belki aranızda daha önce Daihatsu sahibi olan ve forumu tanıyanlarınız da vardır...
O güne kadar hiçbir forumla münasebetim olmamıştı ve hayatımda üye olup yazı yazdığım ilk forumdu. O günden başlayarak forumun kurucusu başta olmak üzere, o forumda harika dostluklar edindim, bir süre forumun moderatörü oldum. Yıllarca aktif biçimde forumda faaliyet gösterdim, çok güzel buluşmalar gerçekleştirdik bu süre zarfında. Sonra malumunuz, Daihatsu 2012'de Avrupa ve Türkiye pazarından çekileceğini açıkladı ve o dönemden itibaren, 0 Daihatsular bitip ikinci el piyasasında elden ele dolaşmaya başladıkça forumun üye profilinin kalitesi gittikçe düşmeye başladı. Ben de aracımı satıp başka markaya geçince forumla olan aktif bağım günden güne zayıflasa da gönül bağım hep devam etti. Nihayetinde ilk göz ağrım arabam ve forumumdu.

Neyse, lafı fazla uzatıp başınızı ağrıtmayayım, geçtiğimiz hafta forum yöneticisi arkadaşımdan teknik vs. sebeplerle birkaç hafta içinde Daihatsu forumunu kapatılacağına dair bir mail geldi. O mail evlat acısı gibi koydu inanın... O günden beridir bu meseleye dair duygularımı burada paylaşıp paylaşmama konusunda ikilemde kaldım ve şimdi dayanamayarak yazıyorum.

Velhasıl varmak istediğim sonuç: Forumların paylaşım ortamı, üyelerin kalitesi ve seviyesi ile doğru orantılı olarak nitelik kazanıyor ve ben yıllarca emek verdiğim o forumdan sonra ilk kez bu forumda bu kadar aktif ve keyifle paylaşımlarda bulunuyorum, neler yazılmış çizilmiş diye her gün mutlaka girip okunmamış mesajları bitirene kadar başından ayrılamıyorum. civictr gerçekten beni mutlu eden bir platform; vesilesiyle emeği geçen herkese burada bir kere daha teşekkür ediyorum.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Herkes biraz araçlarla ilgili elestiri yapmış bende ekleyeyim:
Honda dışarıda eski kasaları yüzünden apaçi arabası olarak bir suredir görüluyor olsa da günümüzün lpglisi memur/emekli arabası, turbosu genc arabasi diyebiliriz.
Honda neden alınır;
Fiyati diger araclara nazaran uygundur.
Ozellik olarak digerlerinden fiyati dusuk olmasina ragmen fazlasi vardir.
Sanzuman cvt hissiz olup performansi kalkislarda torpulesede zamaninda bakim yapilirsa sorun cikarma olasiligi diger sanzumanlara gore dusuktur. Ama cvt sanzumani cok zorlamamak gerek yuksek guce surekli dayanabilecek bir sanzuman degilde sakin surus ve konfor sanzumanidir.
Motor ve parcalari diger firmalara oranla japonlarin dayanimi daha fazladir.
Duzenli bakimla sorunsuz arac denilebilir.
Peki honda neden alinmaz;
Bircok ozelligine ragmen multimedyasi, yagmur sensoru kafasina gore calisir usb tanimaz vb. Pek kaliteli denemez
İzolasyon iyi diyen arkadaslar var ama bence civic ve japonlar konfor anlaminda 2018 yili icin 10 yil geriden geliyor denebilir.
Yetkili servisi rezalettir, turkiye icin kullanicisini en az memnun eden firma olabilir. Nerdeyse herseye kullanici hatasi deniyor.
10 binde bir bakima istedigi para oranlaninca mercedes/bmw gibi premium bakim fiyatina denk gelir.
Araclari ayni model bile olsa her yila bagli(bazen ayni yil icerisinde bile) ufak ufak degisiklikleri olur eski uretilenlerine hicbir sekilde guncelleme yapilamaz.
Boya incedir cok hassastir kalitesiz hissettirir.
Passat neden alinir;
Konfor arabasidir d segment zaten premium arac sinifinin baslangici denebilir.
Kapi toklugu umrumda bile degil ama izolasyon olarak ve malzeme olarak civicten kat ve kat ustundur, hele benzinlisi motoru calisirken rolantide calisiyo calismiyo ne arac icinden ne arac disindan dikkat etmedigin surece anlasilmaz.
Ozellikleri duzgun calisir
Orta paketleri insanin isini gorecek duzeydedir ama ekstradan ne eklerseniz fiyati cok artar.
Yakit tuketimi civiclere nazaran daha azdir. (Kendi deneyimim)
Passat hastasi memlekette coktur, bindigin araca gore sana tavri degisen insanlar bile vardir. Bana gore onemsiz ama niceleri passata tapar.
15binde bir bakim vardir.
Passat neden alinmaz;
Dsg arizalari
Arac fiyatinin yuksek olmasindan parca fiyatinin yuksek olmasi
Servislerin bazilari iyi niyet varken bazilari dsg de fazla para ister onarima
Baska bulamadim acikcasi.

Ozet olarak iki aracin alicisi da fani da boldur, milliyetci ruhum git honda al der, almanlarin disiplinini seven yanim da passat der. Ama sunu diyeyim almanyada ozellikle dsg kuru denilende belirli periyotlarla degismesi gereken parcalar varmis ve bunu turkiyede belirtmiyorlar.
Ama gercekte sorarsan burasi almanya olsa kesinlikle alman uretimi passat derdim.
Burasi amerika olsa 2.0t honda accord derdim
Ama burasi turkiye oldugundan verdigimiz paranin buyuk cogunlugu vergi ve ikincil kalite araclari(kirpilmis kaliteyle) ulkemize yolladiklarindan sen ingiltere uretimli kirmizi hatchback sport plus al pisman olmazsin.
Benim gozum kirmizi rs teydi yakit tuketimi ve lpgsiz olusu nedeniyle ekonomik nedenlerden korkmustum, rs alsam daha keyifli olurdu diye dusunuyorum. Cunku fc5 lpg sehir icinde az yakmiyor yada benim arac oyle en azindan.
Ama bana bayide aldigim civici aldihim zaman(6 ay once) ayni fiyata 1.4 tsi dsg trendline passat yagmur sensor isik paket hiz sabitleme olan araci veriyorlardi(ozel arac) araci alan kapoaryi vermis ama vazgecmisti o yuzden tanidik vasitasiyla inmislerdi geri donsem o araci alabilirdim bunu da bilmeni isterim. Honda sevislerine odedigimiz fazla paralar ve honda turkiyenin insanlara tutumu yuzunden. Yoksa aracimdan yakiti disinda memnunum burdaki arkadaslari da seviyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sizin de belirttiğiniz gibi marka-modele özgü olan forumlarda çok faydalı bilgilere ulaşmanın mümkün olduğunu yaklaşık 10 yıldır üye olduğum bir markaya ait forumdan tecrübe ettim aslında haklısınız... Ayrıca fevkalade tecrübeli ve bilgili üyeler mevcut.


Çok markayı kapsayan bir foruma üyeliğim olmadı ama bir şeyler öğrenmeye çalışırken çoğunluğu çok markayı kapsayan forum sitelerinde yazılanları okurken sıkça rastladığım bir şey kendinde olan şeyin övülmesi durumu.

İnsan denen yaratığın kendisine bile objektif olamaması nasıl bir farkındasızlıktır! Pohpohla mutlu olsun:)


Bahsettiğiniz gibi bazı mesajların cevapsız bırakıldığına yada bir kaç cevapla kaldığına da çok rastladım.


Sonuç olarak önceki mesajımda belirttiğim;

-Genel forumda popülarite daha yüksek olmalı görüşüm pek olasılıklı görünmüyor:)


Aydınlattığınız ve farkındalık oluşturduğunuz için çok teşekkür ederim...


Saygılarımla.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.


Hazır forumlar konusu açılmışken ben de geçen haftadan beridir "paylaşsam mı paylaşmasam mı" diye düşünüp, sonra vazgeçtiğim bir şeyi sizinle paylaşayım madem arkadaşlar.


Yıllar yıllar önce, 2007'de 0 km bir Daihatsu almıştım, ilk göz ağrımdı. Aldıktan birkaç ay sonra bir lastik problemi yaşadım, aracın lastik ebatları çok zor bulunduğu için (155/65/13) internette harıl harıl lastik araştırırken tesadüfen Daihatsu forumu ile karşılaşmıştım ve hemen üye olup bana yardımcı olmalarını istemiştim. Belki aranızda daha önce Daihatsu sahibi olan ve forumu tanıyanlarınız da vardır...

O güne kadar hiçbir forumla münasebetim olmamıştı ve hayatımda üye olup yazı yazdığım ilk forumdu. O günden başlayarak forumun kurucusu başta olmak üzere, o forumda harika dostluklar edindim, bir süre forumun moderatörü oldum. Yıllarca aktif biçimde forumda faaliyet gösterdim, çok güzel buluşmalar gerçekleştirdik bu süre zarfında. Sonra malumunuz, Daihatsu 2012'de Avrupa ve Türkiye pazarından çekileceğini açıkladı ve o dönemden itibaren, 0 Daihatsular bitip ikinci el piyasasında elden ele dolaşmaya başladıkça forumun üye profilinin kalitesi gittikçe düşmeye başladı. Ben de aracımı satıp başka markaya geçince forumla olan aktif bağım günden güne zayıflasa da gönül bağım hep devam etti. Nihayetinde ilk göz ağrım arabam ve forumumdu.


Neyse, lafı fazla uzatıp başınızı ağrıtmayayım, geçtiğimiz hafta forum yöneticisi arkadaşımdan teknik vs. sebeplerle birkaç hafta içinde Daihatsu forumunu kapatılacağına dair bir mail geldi. O mail evlat acısı gibi koydu inanın... O günden beridir bu meseleye dair duygularımı burada paylaşıp paylaşmama konusunda ikilemde kaldım ve şimdi dayanamayarak yazıyorum.


Velhasıl varmak istediğim sonuç: Forumların paylaşım ortamı, üyelerin kalitesi ve seviyesi ile doğru orantılı olarak nitelik kazanıyor ve ben yıllarca emek verdiğim o forumdan sonra ilk kez bu forumda bu kadar aktif ve keyifle paylaşımlarda bulunuyorum, neler yazılmış çizilmiş diye her gün mutlaka girip okunmamış mesajları bitirene kadar başından ayrılamıyorum. civictr gerçekten beni mutlu eden bir platform; vesilesiyle emeği geçen herkese burada bir kere daha teşekkür ediyorum.

Sizlere, bütün yönetime, moderatör arkadaşlara ve forumdaşlara da kendi adıma esasen ben teşekkür ederim; sizlerin deneyimleri, paylaşımları, yardımlaşmaları ve katkıları ile bu forum zenginleşiyor ve keyifli bir platform haline dönüşüyor :)(y)
 
Geri
Üst