Konuya cevap cer

kalibrasyon ekranından önce iptal e basıp sonra kalibre et e basmanız daha olumlu sonuç verdirir, dört tekerleğin abs sensörü düzgün çalışıyor olmalı, sert fren yaptığınızda abs nin devreye girme anına bakmak lazım onda bir problem yok ise lastik ve jantları kontrol etmek gerekiyor dört lastik birden aynı ebat aynı tipte olmalı ve yönlü lastik ise yönleri janta doğru takılmış olmalı, eğer arka koltuğunuz ve bagaj yüklü halde yol alırsanız TPMS ışığı hiç problem yokken de yanabilir. Daha önce tek lastiğe LTK kiti kullanıldı ise bu uygulama yapılan lastik diğerlerinden ağırdır bundan dolayı da yüksek hızlarda dengesizlikten yapabilir.


Bunun dışında hiçbir problem olmasa bile tek seferde 100-200km yol yaptığınız zaman muhakkak TPMS ışığı bir kez yanar sistem uzun yolda uzun süreli tekerlek devir ölçümlerinde sıklıkla hata yapıyor, yani sürekli günlük 100-150km gibi uzun yol yapıyorsanız TPMS ışığı en geç iki üç günde bir yanabilir lastikleri kontrol edip tekrar kalibre edip yola devam edin:)


Ben uzun yol 600km yol gittim bir kez yandı aynı yolu dönerken iki kere yandı. Her seferinde kontrol ettim ama lastiklerde problem yoktu.


Tekerlek devir ölçümüne dayalı pasif sistemin hassasiyeti güzel ama civic te gereğinden fazla hassas gibi.


Arabayı aldığım ikinci senemde lastiği çukura düşürüp parçalamıştım arkaları öne aldım arkaya ise yeni tek lastik ve eski 8000km yol yapmış lastiği taktım ve benimkisi sıklıkla TPMS uyarısı vermiyor tek marş 10-20km yol yaparım genelde şehir içi TPMS uyarı vermez ancak tek seferde 150-200km gittiğim zaman muhakkak bir kere olsa bile TPMS ışığı yakar. Eskiden lastiği parçalamadan önce de aynı şekilde idi uzun yolda bir kere de olsa illa uyarıyı yakardı patlamasa bile.


Yani lastik aşınması dengesizliği olsa veya lastik havalarında farklılık olsa kalibre et dediğiniz zaman civic bunu öğrenip ona göre hareket ediyor ancak yol yaptıkça lastikler ısınıp genleşiyor çapları değişiyor. Lastiklerden biri yada birkaçının yol yaptıkça davranışında büyük değişiklik olduğunda uyarı veriyor. Ama dört lastik birden aynı oranda aynı şekilde davranış değiştirirse mesela 32psi hava ile girilen otobanda hızlanıp 160-170 giderken lastiklerin dördü birden ısınıp genleşip 36-37psi olsa o zaman uyarı vermez.


Birde lastiklere önceden nitrojen basılmış olma şüphesi de var, eğer lastiklerden birisinde nitrojen olsa diğerlerinde olmasa bu ısınma ile genleşme içinde hava olan lastikte ve nitrojen olan lastikte birbirinden farklı olacaktır eğer daha önceden nitrojen gazı ile şişirilmiş lastiğiniz varsa ısındığı zaman daha az genleşir hava ile şişirilenler fazla genleşir ve yol yaptıkça lastik ebatları biribirinden biraz daha farklı olur TPMS de bu durumda daha sık uyarı verir diye düşünüyorum patlak olmasa bile. Ya dört lastik birden nitrojen yada dördü birden hava ile şişirilmiş olmalılar


Geri
Üst