Civic FC5 Lastikte çivi

Katılım
25 Kas 2020
Mesajlar
12
Tepki puanı
2
Konum
Ardahan
Bugün fc5 aracımın lastiği ciddi manada inince oto lastikciye gittim. Çivi girmiş. Pense yardımı ile çivi çıkarılırken yarısı çıktı yarısı içeri düştü. Deliğe de fitil ile onarım oldu. Jant içerisinde ki çivi parçası sorun çıkarır mı ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,619
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
Bugün fc5 aracımın lastiği ciddi manada inince oto lastikciye gittim. Çivi girmiş. Pense yardımı ile çivi çıkarılırken yarısı çıktı yarısı içeri düştü. Deliğe de fitil ile onarım oldu. Jant içerisinde ki çivi parçası sorun çıkarır mı ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sonuçta metal ve sivri bir parça, lastiğin içinde sürekli dönüp bir yerlere çarpıyor. İllaki zararı olur. Ayrıca O işi yapan ustaya selamlar. Kopan parçayı içerde bırakmak nedir!
 
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
77
Tepki puanı
47
Konum
Batman
Aracınız
Civic FD6 2010
6 ay kadar lastikçi de çalıştım kısa tecrübe me göre fitil uzun ömürlü bir çözüm değil.
Ve yama yapıp o kalıntıyı alması teçzhizatı tam sa 2-3 dk sürer lastikçi nin hocam normalde maliyeti de büyük şehirlerse 10-20₺
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,690
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bugün fc5 aracımın lastiği ciddi manada inince oto lastikciye gittim. Çivi girmiş. Pense yardımı ile çivi çıkarılırken yarısı çıktı yarısı içeri düştü. Deliğe de fitil ile onarım oldu. Jant içerisinde ki çivi parçası sorun çıkarır mı ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam ben bu tarz olaylara kıl oluyorum. Belki problem olmaz. Fakat sürüş esnasında da hep kafamı kurcalar. Şu ana kadar lastik tamirinde fitil kurtarır dediklerinde bile hep yama yaptırdım. Yeni araç satın aldığımızda vida batması sonucu lastiğin içini görmüş oldum. Ve önceki sahibinden kalma fitil uygulaması gördüm. Onu bile bozdurup yama yaptırdım. Yama yapan lastikcinin de tecrübeli ve temiz çalışmasına dikkat edin.
 

sesta

0
Katılım
12 Ocak 2018
Mesajlar
47
Tepki puanı
14
Konum
istanbul
Lastiğe aynı anda iki vida girmesi sonucu maalesf ben de tecrübe sahibi oldum. Böyle bir durumda lastikçi secmek pek de mumkun olmayabiliyor. Yapıştırma yama yapildi ama pek verimli olmadı. Bir süre sonra lastik basıncı düşmeye başladı. Uzun yola çıkacağım için başka bir lastikcide kontrol ettirdim. Bu lastikçi yapıştırma yamaların bir ise yaramadığını söyleyip sıcak yama yaptı. Bir tanesini tam kapatamayınca lastik şişikken dıştan fitil yaptı. O kadar anı yaptı ki yapma bile diyemedim. Bir süre sonra lastik tekrar basınç kaybetmeye başlayınca ve başka bir lastikte tamir edilemez sorun çıkınca yeni lastiklerle degistirdim. Son tahlilde lastik aldığım yer mantar yamayi tavsiye etti. Fitil kesinlikle önerilmiyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Lastiğinize çivi vida vs. girdiği zaman lastikçiye gittiğinizde lastiği janttan ayırarak iç kısımdan mantar yama yapıp yapmadığını sorabilirsiniz eğer mantar yama yapabiliyorsa onu yapmalıdır dıştan gömülen fitil çok sağlıklı bir uygulama değil, mantar yama yapmıyorsa dahi çivinin ucunu lastiğin içinden çıkarmak için janttan lastiği ayıracak gerekli donanımı olması gerekir. En doğru tamirat iç kısıma yapıştırılan soğuk mantar yamadır.

Ancak lastik yaması deyip geçmeyin dikkat edilmesi gereken hususlar var, lastik yamatırken yapılan hatalar ciddi sorunlar yaratabilir, lastikçilerin birçoğu bijon saplaması değiştirme usülü ile para kazanırlar havalı bijon tabancaları kasti olarak zarar verme üzerine tam güç ayardadır, bijonu takarken bir çevirirler ve saplamayı kırarlar "abiii bu koptu çürümüş bu yenisini takalım 150 lira tanesi" şeklinde, daha sonra lastiği ayırırken jantı çizerler " abii hep oluyor böyle ufaktan çizilir kusura bakma" öyle birşey yok o lastikçi beceriksizdir, daha sonra lastiği janttan ayırdıktan sonra balans yapıp birde balans parası alırlar halbuki subap kısmına tebeşirle işaret koyup yapıştırdığı yama 1gr dahi gelmediği için takarken aynı söktüğü yönde jant subabını tebeşirle işaretlediği yere denk getirerek takarsa sorun olmaz. Jantı lastiğe geçirirken lastiğin jantla birleşen çember kısmına özel amaçlı çabuk kuruyan kuruduğu zaman pudra gibi olan solüsyonlar yerine arap sabunu gibi ucuz dandik birşey sürerler ve eğer patlayan ön lastiğiniz ise bu sabun yüzünden her gaza abanışınızda jant lastiğin içinde boşa döner balans bozar. Bilmiyorum hiç lastiğin içinde boşa dönen jant gördünüz mü? bir tanıdığımızın başına gelmişti.

O yüzden yaşadığınız yerde mutlaka işini düzgün yapan bir lastikçi bulun ona abone olun lastiklere sık sık çivi vida vs. girer.

Uzun yolda giderken çivi girmesi gibi basit patlaklarda kullanıcının kendisi oto aksesuarcılardan yada internetten alacağı lastik tamir fitili gibi basit tamir ekipmanları ile giren vida yada çiviyi penseyle çıkarıp uygulamayı kendi başına lastiği janttan yada araç üzerinden ayırmadan dahi yapabilir LTK gibi jantın içini kirletmez. Eğer gittiğim oto lastik tamircisi de işi böyle yapacak ise ne anladım ben bu işten?

Günümüzün tubeless teknolojili lastikleri üzerinde çivi yada vida ile 80km/h hızı aşmadan 40-50km daha yolu çok az miktarda hava kaçırarak katedebilir. Giren vidayı veya çiviyi yerinden çıkarırsanız o lastik yol yapamayacağınız kadar hızlı biçimde iner üzerine batan cisimle birlikte çiviyi sökmeden lastikçiye gitmeniz en iyisi.

Aracı park ettikten sonra lastiğin patlak olduğunu ufak bir çivi yada vida girdiğini fark ederseniz tekerleği vidanın çivinin yada batan cisim her ne ise onun üstüne basmayacak biçimde bırakmanız önerilir, eğer lastiğe giren sivri cisim lastiğin yere bastığı taban kısmında zemin ile lastik arasında kalırsa tekerlek daha hızlı hava kaçırır. Çivi lastikte boş ve yüksüz alanda kalmalıdır.
 
Geri
Üst