Konuya cevap cer

Hayırlı olsun diyeyim :)

Çoğunlukla problem kısmında hep soru soranlara subap ayarı en son yaptırdınız diye sorup duruyorum :) hatta kısa süre önce bir konuda 40binde bir subap ayarı gereksizdir görüşü belirtildi ama katılmadığımı belirtmiştim, bence subap ayarı motorun sağlıklı çalışması için çok önemli (y)

Özellikle LPGli Civic motorlarındaki garip davranışlarda (yakıt artışı-çekiş düşüklüğü-rolantide düzensizlik) öncelikle ilk düzeltilmesi gereken subap ayarıdır (y)

Normalde benzinli kullanımda yaklaşık 100bin km.lere kadar bozulmayan subap ayarını LPG sistemi çok daha erken bozuyor.

Ama sadece ayar bozulması aslında bir nevi koruma bence,

Otomatik subap ayarlı araçlarda LPG yüzünden bu ayarlama mekanizması subap ayarlamasını ideal şekilde yapamadığından zaman bozulup bozuk ayarla uzun süre subapların çalışmasına neden oluyor ve sonrasında subaplar zarar görüyor. Civiclerde ise subaplar zarar görmeden  gibi şekillerde belirtiler ortaya çıkıyor, bu sayede kullanıcı ayarı erkenden yaptırabiliyor.


Geri
Üst