Merhabalar.

Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic ES7 2003
Merhabalar.
Aranıza anneme aldığım 2003 model Honda Civic HB 1.6 iES AT (100.000 km) ile katılmış bulunmaktayım.
Bu aracı aldığım günden beri derdi bitmedi sayılır.
Motor/şanzımanın sıkıntısız olması iyi ancak 1 ayda tavanı sarktı, ayrıca 100 bin km bakımını ben yaptırdım. (Triger seti, tüm fitreler, şarj kayışı, yağlar vs)
Motor ışığı özellikle yokuşlarda bekleme yapınca yanıyor, canı isteyince de sönüyor. Bazen canı isteyince tekrar yanıyor.
Frenlerde bir sıkıntı yok dediler ama, basınç direnci gün içerisinde en az 10 kere değişiyor, bu nedenle araçlara en az 10 metre mesafede sürüş yapıyorum.
Aracım benzinli (hiç lpg takılmamış) ve ciddi derecede yakıyor. Ancak bunun hakkını da fazlasıyla veriyor. (Ekspertiz de 223nm tork çıkmıştı zaten)
Aldığım günden itibaren 3000 km yapmışız ve buna karışılık 1900 TL'lik benzin almışım. (Aracın yaktığını söylemiş miydim?)
Direksiyonda aşırı derecede boşluk var bu aracın direksiyonu yüksek hızda ağırlaşmakdan ziyade, size ciddi direnç uyguluyor (hala alışamadık)
Son olarak bugün aracın merkezi kilitleme sistemi gitti. Anahtardan veya manuel olarak asla kilitleyemiyorum.
Anlayacağınız dertli miyim? Evet. Memnun muyuz? Hayır. Binecek miyiz? Evet.
Neden mi buradayım? Bir üsteki satırda yazıyor :)

Teşekkürler.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhaba hoş geldiniz.

Anlattıklarınza göre arabanın güzel bi elden geçmesi gerekiyor. Sorunları giderince de lpg takılabilir.

Sonra keyifle binersiniz inşallah.
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,619
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
@Nasahay Öncelikle hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın. Testi nerede yaptırdınız? 223 nm torku nasıl çıkarttı o exper? Araç sahibi mi götürdü sizi oraya, kandırılmış olma ihtimali var diye düşünüyorum ki 1.6 110beygir araç. Fabrika verisi 152nm tork. 16 yaşında araçta illaki kayıp olmuştur. Bilmediğim başka bir teknik detay olabilir, yanlış yönlendirme yapmak istemem. Saygılar.
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@Nasahay Hoş geldiniz, keyifli forumlar.
 
Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic ES7 2003
Teşekkürler. Hoş buldum.

Esasında aracı elden geçirttim. Honda'nın yetkili servisinde 100 bin bakımını yaptırdım.
Motor şanzıman için 0 sorun dediler. Triger vs. değişmişti.
Ama yaşından mütevellit, tavanda sarkma var, bildiğiniz toplu iğne ile tutturdum (15 tane kadar) :)
Gunesec sizin sualinize gelince, exper güvenilirdi çünkü ben seçtim.
Bu işlerden pek anlamam ancak, kağıt üzerinde yazan bilgiler şunlar;
Güç motor: 82.3Hp@3739dönüs/1'
Tork motor: 219.8Nm@2379dönüs/1'
Maksimum hız: 165km/h - 4370dönüs/1'

Kendi deneyimim olarak şunu söyleyebilirim. Daha önce 2015 model 1.2 TSI POLO sahibiydim. 0-100'ü 10 saniye gibiydi.
Bu araç ondan çok daha atik. Bazen inanılmaz fırlayıp korkutuyor. 0-100 denemelerim oldu, ortalama 8.5-9 saniye gibi bu araçta.
Ama dediğim gibi çok yakıyor. Ve yine belirttiğim gibi değişken bir ivmelenmeye sahip.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Teşekkürler. Hoş buldum.

Esasında aracı elden geçirttim. Honda'nın yetkili servisinde 100 bin bakımını yaptırdım.
Motor şanzıman için 0 sorun dediler. Triger vs. değişmişti.
Ama yaşından mütevellit, tavanda sarkma var, bildiğiniz toplu iğne ile tutturdum (15 tane kadar) :)
Gunesec sizin sualinize gelince, exper güvenilirdi çünkü ben seçtim.
Bu işlerden pek anlamam ancak, kağıt üzerinde yazan bilgiler şunlar;
Güç motor: 82.3Hp@3739dönüs/1'
Tork motor: 219.8Nm@2379dönüs/1'
Maksimum hız: 165km/h - 4370dönüs/1'

Kendi deneyimim olarak şunu söyleyebilirim. Daha önce 2015 model 1.2 TSI POLO sahibiydim. 0-100'ü 10 saniye gibiydi.
Bu araç ondan çok daha atik. Bazen inanılmaz fırlayıp korkutuyor. 0-100 denemelerim oldu, ortalama 8.5-9 saniye gibi bu araçta.
Ama dediğim gibi çok yakıyor. Ve yine belirttiğim gibi değişken bir ivmelenmeye sahip.
Yeni aracınız hayırlı olsun.
CivicTR ailesine hoşgeldiniz.
> Aracınız kilometresi çok güzel fakat bu kilometreye rağmen iyi bakılmamış gibi duruyor. Tavan, anahrarlık, direksiyon, çok yakması bunun delilleri gibi. Ufak tefek işleri zamanında yapılmaz ise sıkıntılar diğer sahibine kalıyor.
> O dyno verisi bana mantıklı gelmedi. Fabrika verisi 110 beygir 150 Nm. tork olan bir aracın 83 beygir ile 223 Nm. Tork nasıl çıkıyor? Bu tork ancak aynı kasanın typer'ında olur. Veya motorla oynıyacan bu sefer beygir bu kadar düşük çıkmaz.
> Kasa hafif olduğu için atiklik veriyor. Lakin 0-100 fabrika verisi 9.5 saniye.
> Şu yanıp sönen arıza lambasındaki kodu bir öğrenin. Geçmiş arızaları beyin kaydeder.
> Verdiğiniz bilgilere göre takriben 9 litre yakıt tüketi var. Şehir içinde normal bir değer. Karışık ise biraz fazladır. Hep şehir dışı ise çok fazladır.
> Fren ile ilgili problem önemli!
> Direksiyon için alttan ayarı var onu sıkmaları gerekiyor.
> Direksiyonu normalde biraz serttir. Poloya göre çok daha sert kaçar.
> Anahtar ile ilgili konunuz mevcut.
> Aracınızın daha bakıma ihtiyacı var. Güzel bir Honda ustası bulun ufak tefek işleri halledin. Sonra araçtan lezzet almaya başlarsınız. Hatta herşey bir rayına otursun. Güzel bir lpg sistemi taktırmanızı öneririm.
> Araca zamanla alışırsınız. Yalnız biraz şöförlük ister.
> Hocam birde forumda sizin kasa ile ilgili bölümü alt üst etmeniz gerekiyor. Öğrenmeniz gereken çok mesele var.


Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic ES7 2003
Hocam tüm cevaplarınız için teşekkürler. Hoş gördüm.
Şimdi esasen 2 ay önce 100 bin km bakımını çok bilindik bir özel serviste 1550 liraya yaptırdım.
Bana triger setinin, tüm filtrelerin, tüm yağların ve şarj kayışının değiştiğini söylediler.
Ancak daha öncesinde olmayan motor ışığının yanma durumu bu bakımdan sonra başladı.
Dediğim gibi özellikle yokuşta ışıkta bekleyince hafif titreme yapmaya başlıyor ve o hemen o ışık yanıyor.
Bazende bunu hiç birşey yokken yanıyor, kendi kendine maksimum 1 gün içinde de sönüyor.
Fren meselesine gelince, dediğim gibi tam anlamıyorum ama bazen mesela soğuk havada frenler çok çabuk tepki veriyor, bazende sonuna kadar basıyorum araba zor duruyor.
Yani bazen şişiyor ama bazende aşırı ezmeme rağmen geç duruyor araba.
Direksiyonda şundan kesin eminim. Rot-balans ayarını yaptırmıştım oradaki usta bile bunun direksiyonda bir gariplik var demişti.
Benim kullanımımda gördüğüm toplaması bayağı kuvvet gerektiriyor. Ancak onun haricinde özellikle sağa çevirmede verdiği tepki, sola çevirdiğimde verdiğinden çok daha az.
Yani arabayı yönlendirmek için sağa sanki daha fazla açıyla çeviriyorum. Genel bir boşlukta oldukça var zaten.
Direnç meselesi de şöyle, mesela viraj dönerken (özellikle sağ tarafa) direksiyonu zor tutuyorum, yani burada ağırlaşmaktan ziyade kola uygulanan bir direnç var.

Son olarak o tork konusunu bende anlamadım ama yaptırdığım yer çok kurumsal ve güvenilir bir yerdi.
LPG konusuna gelince valide asla ikna olmuyor, onu, bu arabanın LPG yüzünden patlamayacağı konusunda ikna edemedim :)
Not: Hocam piyasanın yabancısıyım. İstanbul Anadolu yakasında gerçekten güvenilir bir usta söylerseniz zaten bu 1 hafta içinde uğrayacağım çünkü aracı valideye bırakıp yurt dışına çıkmam gerekiyor 6 aylığına.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam tüm cevaplarınız için teşekkürler. Hoş gördüm.
Şimdi esasen 2 ay önce 100 bin km bakımını çok bilindik bir özel serviste 1550 liraya yaptırdım.
Bana triger setinin, tüm filtrelerin, tüm yağların ve şarj kayışının değiştiğini söylediler.
Ancak daha öncesinde olmayan motor ışığının yanma durumu bu bakımdan sonra başladı.
Dediğim gibi özellikle yokuşta ışıkta bekleyince hafif titreme yapmaya başlıyor ve o hemen o ışık yanıyor.
Bazende bunu hiç birşey yokken yanıyor, kendi kendine maksimum 1 gün içinde de sönüyor.
Fren meselesine gelince, dediğim gibi tam anlamıyorum ama bazen mesela soğuk havada frenler çok çabuk tepki veriyor, bazende sonuna kadar basıyorum araba zor duruyor.
Yani bazen şişiyor ama bazende aşırı ezmeme rağmen geç duruyor araba.
Direksiyonda şundan kesin eminim. Rot-balans ayarını yaptırmıştım oradaki usta bile bunun direksiyonda bir gariplik var demişti.
Benim kullanımımda gördüğüm toplaması bayağı kuvvet gerektiriyor. Ancak onun haricinde özellikle sağa çevirmede verdiği tepki, sola çevirdiğimde verdiğinden çok daha az.
Yani arabayı yönlendirmek için sağa sanki daha fazla açıyla çeviriyorum. Genel bir boşlukta oldukça var zaten.
Direnç meselesi de şöyle, mesela viraj dönerken (özellikle sağ tarafa) direksiyonu zor tutuyorum, yani burada ağırlaşmaktan ziyade kola uygulanan bir direnç var.

Son olarak o tork konusunu bende anlamadım ama yaptırdığım yer çok kurumsal ve güvenilir bir yerdi.
LPG konusuna gelince valide asla ikna olmuyor, onu, bu arabanın LPG yüzünden patlamayacağı konusunda ikna edemedim :)
Not: Hocam piyasanın yabancısıyım. İstanbul Anadolu yakasında gerçekten güvenilir bir usta söylerseniz zaten bu 1 hafta içinde uğrayacağım çünkü aracı valideye bırakıp yurt dışına çıkmam gerekiyor 6 aylığına.
> İstanbul'da tanıdığım usta yok. Forumdaki üyelerimiz size yardımcı olur. Birde arama yerinden önceki konulara bir bakın.
> Sizin öncelikli yapmanız gereken. Direksiyon bakımı. Kaliteli Fren hidrolik yağı değişimi. Arıza kodu tespiti ve ona göre tamiri. Anahtarlık için pil değişimi, göz ile kontrol, lehimleri tazelemek.
> Lpg patlaması ise evham başka birşey değil. LPG tankına silah ile ateş etsen yine patlamaz.
> Şehir içinde 70 kuruş yakmanız normal. Yakıt ucuz değil. Otomatik manuele göre bir tık daha fazla yakar.
> Hadi usta bulmaya. Bir Honda özel servisi, Elektrik ustası, Fren ustası, Rot balans ustası size lazım. İyi araştırın sonra aynı ustalarda işinizi devam ettirin. Ancak böyle rahat edersiniz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst