Civic FD6 Ön fren hk.

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Ön frenlerim özellikle uzun frenleme ve arka arkaya sert frenlemelerde uğultu yapmaya başlıyor.Fren pedalı sertleşiyor frene basası gelmiyor insanın o uğultudan dolayı. Bu olay beni baya bi rahatsız ediyor.Sorun sık ve uzun frenlemede disklerin aşırı ısınmasıyla sese sebep oluyor,Hava kanallı olması daha kısa sürede soğuyup yada bu kadar ısınmamasıyla bu sorunun ortadan kalkacağını düşünüyorum.Şimdi soru şu;
- Ön diskleri delikli spor tip disklerle ve uygun balatayla değişim yapsak bu uğultu sorunu çözülür mü?
- Bu tip performans diskleri her marka üretmiyor.Ben brembo ve müller marka bulabildim.Bu markaların performans disklerini kullanan var mı?
-Bu disklerden verim alabilmek için seramik balata gerekiyor anladığım kadarıyla. Brembo da böyle bir seçenek yok fakat müllerin seramik balatası da mevcut.
Ürünlerin resimlerini de ekliyorum.Bilgisi,tecrübe etmiş olan arkadaş var mı?

IMG_8215.JPG
IMG_8218.JPGIMG_8217.JPG


06 HONDA 2234
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8216.JPG
    IMG_8216.JPG
    124.3 KB · Görüntüleme: 144

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@w0lkan Sorular zor olmuş :)
Resimdeki disk ve balatalar çok kalite duruyor, resimlere bakarak ses yapmaz diyesim geliyor :)
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
@w0lkan Sorular zor olmuş :)
Resimdeki disk ve balatalar çok kalite duruyor, resimlere bakarak ses yapmaz diyesim geliyor :)

Görüntü öyle de gerçekte nasıl hocam orası var. Brembo marka anlamında güzel de 300 tl ye de ürünü var orjinalleri mumla aratır.Mülleri de pek duymadım açıkçası ama Amerikan malı. Türkiye de de seramik balatası yok metalik balatası var. Daha doğrusu Türkiyede seramik balata bulmak oldukça zor Müller delikli disk+metalik balatasıyla birlikte iyi bir ön fren olabilir gibi hissiyata soktu beni de. Diğer tarafta da brembonun düz diski değil sonuçta performans tip delikli disk kötü değildir diye düşünüyorum.Kafalar karışık baya bi


06 HONDA 2234
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Delikli yada kanallı diskler balata ömrünü çok hızlı tüketir gündelik kullanıma pek uygun değillerdir, genellikle motorsporları uygulamaları içindir. Civic lerin ön fren disklerinde zaten hava kanalı var biliyorum ben. Bazı modellerde yoksa bilemem ama arka frenlerde olmuyor genelde.

Seramik bazlı balatalar yüksek sıcaklık üzerinde çalışmaya müsait balatalardır ancak tek başına yeterli olmazlar 200-250 º C de kaynayan binek araç için olan fren hidroliğini değiştirip 300-400 º C lere dayanan fren hidroliği kullanmak kaliper pistonlarının ve yağa sıcağa dayanıklı kauçuk bazlı keçelerinin ve boruların bu kadar yüksek ısıya dayanan türden olması da gerekir bu şekilde modifiye edilen bir fren sisteminde de fren pedalı yüksek ısıda kaynayan hidrolik sebebiyle hep sert olacaktır yumuşaması için sıklıkla fren yapıp ısıtmanız gerekir yani yine pist kullanımı içindir.

Birkaç kez 200km ye çıkıp 60km ye indiğiniz zaman disk 600-700ºC leri görür balata 400-500 derece kaliper ise 200-300 derece olacaktır sıklıkla bu yapıldığı sürece normal binek araç balatası tereyağı gibi olur hidrolik ise kaynar. Bunu hızlıca soğutmak için ön tampon içerisinden geçirilen hava disklere doğrultulması gerekir bu modifikasyon ise basit bir aerodinamik işlem gerektirir, çoğu binek araçta önden gelen havayı disklere doğrultacak bir düzenek yapılması için boş alan yok. Çelik jantlar diskleri sadece dış kısımdan soğutur arka iç kısım genellikle sıcak kalır yani geniş büyük delikli bir çelik jant takmak ta tam çözüm olmaz.

Sportif amaçlı üretilen bütün balatalar ve diskler günlük kullanılan binek otomobillere göre çok daha fazla frenleme sesi yaparlar

Binek otomobil yarışlarındaki onboard kameraları izleyebilirsiniz. Alttaki videolardaki gibi



Yüksek hızlarda fren yapıldığı zaman pedalın sert olması normal bu yeni nesil birçok otomobilde bu şekilde olan bir özellik aslında, direksiyonun yüksek hızda sertleşmesi ile aynı mantıktır. Kendi kullandığım civic te de durum böyle yüksek hızda fren pedalı sert ama düşük hızlarda çok daha yumuşak oluyor.

Çok fazla ve uzun süre fren yapıldığı zaman fren hidroliği yüksek sıcaklığa maruz kalan balata ve kaliper sıcaklığının hidrolik sıvısına ulaşması ile birlikte kaynar ve fren pedalı bu durumda sertleşmez daha yumuşar ve en son dibe kadar iner ve fren tutmaz,

Binek araçların fren vakum sistemi art arda frene basmaya müsait değildir çok kısa sürede saniyeler içinde çokça kez fren yapılırsa yada gaza basarken aynı anda frene birkaç kez basılırsa vakum rezervi kısa sürede tükenir yenisi gelene kadar tekrar tekrar fren yaptığınız için pedal kısa süreliğine sertleşir 2-3 saniye rahat bırakırsanız tekrar eskisi gibi pedal yumuşayacak normal hale gelecektir:)

Benim tavsiyem fren gibi hayati önem taşıyan parçaları çok profesyonel şekilde olmadığı sürece modifikasyon yapmamanızdır.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
@erenuzel41 video baya aydınlatıcı oldu bu yüksek hızda sık sık frenleme yapınca ortaya çıkan uğultuya sizin çözümünüz nedir? ( sık sık dediğim de öyle 1-2 saniyede bir değil zaten bilinçli kullanıcı ayağı frende yokuş inmez soğumasına dikkat te ediyorum) Piyasadaki disk balata grubunun hepsinde aynı problem yaşanıyor neredeyse


06 HONDA 2234
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
@erenuzel41 video baya aydınlatıcı oldu bu yüksek hızda sık sık frenleme yapınca ortaya çıkan uğultuya sizin çözümünüz nedir? ( sık sık dediğim de öyle 1-2 saniyede bir değil zaten bilinçli kullanıcı ayağı frende yokuş inmez soğumasına dikkat te ediyorum) Piyasadaki disk balata grubunun hepsinde aynı problem yaşanıyor neredeyse


06 HONDA 2234
Balata sesinin sebebi genellikle sert yapılı aşınma direnci yüksek balata malzemesinden kaynaklanır eğer frenleri çok agresif kullanıyorsanız kısa sürede balata bitiriyorsanız zaten orjinal balata takımına serviste yüksek ücretler ödemenize gerek yok yüksek ısıya sıklıkla maruz kalan balatalar normalden çabuk sertleşir ve daha çok ses yaparlar her frene basmada cıyaklama veya uğultu yaparlar, piyasadan araştırıp en yumuşak yan sanayi balatayı alıp kullanırsanız ses yapmayacaktır yumuşak balatanın fren performansı da yüksek olur ama çok kısa sürede aşınıp biter eğer bu şekilde demir elementi ve bakır katkısız balata ucuza bulunursa ses yapmaz iyi durdurur ama çabuk aşınır erken biter. Yine de orjinal olmayan fren balatası kullanmak her zaman iyi sonuçlar vermez başka sıkıntılar olur tozu fazla olabilir kaliperde şıngırtı yapabilir.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Balata sesinin sebebi genellikle sert yapılı aşınma direnci yüksek balata malzemesinden kaynaklanır eğer frenleri çok agresif kullanıyorsanız kısa sürede balata bitiriyorsanız zaten orjinal balata takımına serviste yüksek ücretler ödemenize gerek yok yüksek ısıya sıklıkla maruz kalan balatalar normalden çabuk sertleşir ve daha çok ses yaparlar her frene basmada cıyaklama veya uğultu yaparlar, piyasadan araştırıp en yumuşak yan sanayi balatayı alıp kullanırsanız ses yapmayacaktır yumuşak balatanın fren performansı da yüksek olur ama çok kısa sürede aşınıp biter eğer bu şekilde demir elementi ve bakır katkısız balata ucuza bulunursa ses yapmaz iyi durdurur ama çabuk aşınır erken biter. Yine de orjinal olmayan fren balatası kullanmak her zaman iyi sonuçlar vermez başka sıkıntılar olur tozu fazla olabilir kaliperde şıngırtı yapabilir.

Biraz düşününce daha önce yazdıklarınızı kafamda şöyle sorular oluştu;
Şimdi frenleme esnasında ortaya ciddi anlamda yüksek sıcaklık çıkıyor. Tamponda bu sıcaklığı dağıtacak bir hava kanalı mevcut değil,soğuma sadece jantın izin verdiği kadarıyla gerçekleşiyor.Bu sıcaklığa hem disk hem balata maruz kalıyor.
- Diskin delikli olması bu sıcaklığın daha düşük değerlerde kalmasını sağlamıyor mu yada düz tip diske göre daha uzun frenlemerden sonra aynı değerlere çıkmıyorlar mı? Mevcut diskler de hava soğutmalı ama delikli tip değil.
- Mevcut fren hidroliği düşük kaynama noktasına sahip.Düz tipteki fren diskleri hidroliğin bu kaynama noktasına daha çabuk ulaşmasına katkı sağlamıyor mu?
- Sesi engellemek için yumusak balata tavsiye ediyorsunuz mesela ama bir önceki mesajda delikli disklerin balatayı erken bitireceğinden bahsettiniz.Aynı kapıya çıkmış olmadık mı ?
- Disk yerine rende takmıyoruz sonuçta delikli olması neden erken bitirsin balatayı hocam oradaki yüzey flush bir yüzey.Pütürü çentiği çapağı yok delikler de soğutma odaklı değil mi?
- Seramik balataların sertlikten dolayı ses yaptığını gördük. Delikli diskler+metalik balata(orta sertlik)+yüksek kaynama noktasına sahip fren hidroliği(ate typ200 yada motul rbf660 gibi ) bir kombinle frenlerde oluşan ısı daha düşük değerlerde tutulup,yüksek sıcaklık oluşsa bile hidroliğin özelliği sayesinde daha iyi bir frenleme sağlamaz mı hocam ?


06 HONDA 2234
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Biraz düşününce daha önce yazdıklarınızı kafamda şöyle sorular oluştu;
Şimdi frenleme esnasında ortaya ciddi anlamda yüksek sıcaklık çıkıyor. Tamponda bu sıcaklığı dağıtacak bir hava kanalı mevcut değil,soğuma sadece jantın izin verdiği kadarıyla gerçekleşiyor.Bu sıcaklığa hem disk hem balata maruz kalıyor.
- Diskin delikli olması bu sıcaklığın daha düşük değerlerde kalmasını sağlamıyor mu yada düz tip diske göre daha uzun frenlemerden sonra aynı değerlere çıkmıyorlar mı? Mevcut diskler de hava soğutmalı ama delikli tip değil.
- Mevcut fren hidroliği düşük kaynama noktasına sahip.Düz tipteki fren diskleri hidroliğin bu kaynama noktasına daha çabuk ulaşmasına katkı sağlamıyor mu?
- Sesi engellemek için yumusak balata tavsiye ediyorsunuz mesela ama bir önceki mesajda delikli disklerin balatayı erken bitireceğinden bahsettiniz.Aynı kapıya çıkmış olmadık mı ?
emoji4.png

- Disk yerine rende takmıyoruz sonuçta delikli olması neden erken bitirsin balatayı hocam oradaki yüzey flush bir yüzey.Pütürü çentiği çapağı yok delikler de soğutma odaklı değil mi?
- Seramik balataların sertlikten dolayı ses yaptığını gördük. Delikli diskler+metalik balata(orta sertlik)+yüksek kaynama noktasına sahip fren hidroliği(ate typ200 yada motul rbf660 gibi ) bir kombinle frenlerde oluşan ısı daha düşük değerlerde tutulup,yüksek sıcaklık oluşsa bile hidroliğin özelliği sayesinde daha iyi bir frenleme sağlamaz mı hocam ?


06 HONDA 2234
Doğrudur:) delikli disk ve performans balatası yada delikli disk ve seramik balata illa ki frenlemeyi iyileştirir, karbon seramik disk ve seramik balata aynı anda kullanılmayacağı için çok aşırı bir ses yapmayacaktır da ancak delikli normal disk ve seramik balatayı ne kadar ses yapabilir onu bilmiyorum, karar verirseniz ilk aşamada hidroliği yüksek ısıya dayanan performans hidroliği ile değiştirmeyin o şekilde bir süre gözlemleyin derim yüksek performans hidrolikleri bazı durumlarda borulara ve fren sistemindeki lastik esaslı keçe gibi parçalara zarar verebiliyor çünki kimyası farklı olabilir bunu iyice araştırıp öğrenmek gerekiyor silikon esaslı mı glikol esaslı mı şeklinde eğer otomobil bunu destekliyor ise yenisi doldurulacağı zaman eski hidrolikten içeride hiç eser kalmaması da gerekli. Delikli ve oluklu diskler aslında amaç olarak balatanın sürtünme katsayısını arttırmak içindir fren yaptıkça balatadan yüzey sıyırıp balata yüzeyini temizler bu sebeple erken aşınma yapabilirler, kanal ve delikler yağmurlu havada ve fren yaptıkça ortaya çıkan gazları ve tozları dağıtarak güzel sonuç verirler, delikler ısı dağılımını da bir miktar iyileştirirler.

Aslında burada en temel husus kullanım şekli. Binek otomobiller pist şartlarında zorlu biçimde sürekli gaz fren kullanıldığı zaman hepsinin hidroliği kaynar ve kısa sürede frenleri harap olur. Normal sakin kullanımda sorun yaratmazlar:)

Bir arkadaş vardı yayladan sadece frenle inmiş jant kapaklarım eridi diyordu:)
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
IMG_8254.JPG
IMG_8253.JPG
IMG_8255.JPG

Araştırmalarım sonucu böyle bir sete karar verdim. Brembo xtra delikli disk- ate ön arka balata - ate typ 200 fren hidroliği
Hidrolik silikon esaslı değil. Silikon esaslı olursa sistem içi tamamen temizlenmeli ve uygun hortum kullanılmalı aksi taktirde yağ bozuluyor özelliğini kaybediyormuş. Daha taktırmadım sonucunu bende merak ediyorum.


06 HONDA 2234
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Sonucu hepimiz merak ediyoruz, çünki fren sisteminde kullanım şekli sürüş stili başrol oynar, bu set ile sürüş stilinizi değiştirmeden verim alabilirseniz bu hepimiz için emsal olacak güzel olacak bu işin peşinden bizlerde gelebiliriz, çünki fren modifiyesi pek revaçta olan işlemlerden değil:) çok güzel görünüyorlar.

Bu hafta başından beri benim arabanın fren balatalarını dikkatle inceliyorum üzerinde made in italy yazan orjinal balataların üzerinde küçük bir ATE logosu sonunda dikkatimi çekti benim kullandığım Civic FK7 üzerindeki orjinal balatalar ATE marka bunu çok net söyleyebilirim ve ATE nin fren balataları malesef diğer marka balatalara göre oldukça yüksek fiyat etiketine sahip ayrıca ATE marka balataları fren sistemini öve öve bitiremedikleri BMW ler de kullanıyormuş, Volkswagen yetkili serviste satılan birkaç farklı seçenekli oem balatalardan yine pahalı ve iyi olduğu söylenen ATE marka. Mesela kardeşimin clio 4 ünde fabrika çıkışı TRW balata vardı onu da kullananlar fena değil diyorlar ama 10000km de bitti bitecek hale gelmişti gerçi yine temel kriter kullanım şekli:).

ATE alman menşeili bir markaymış keşke japon olsaydı. Bir Brembo, Ap Racing yada EBC kadar meşhur olmasa da ATE nin fena olmadığı söyleniyor.

Dolayısı ile @w0lkan bey bu set ile frenler illa ki eskisinden güzel olacaktır.
 
Geri
Üst