Opel Astradan Honda'ya Geçiş

Katılım
17 May 2021
Mesajlar
39
Tepki puanı
27
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhaba,
2014 yılında ilk arabam olan Opel Astra HB 2012 model manuel vites aracımı aldım ve halen kullanıyorum.
Artık değiştirmek ve otomatik vites bir araç almak istiyorum.
Bu yılın başlarında almak istediğim FC5 kasaydı ancak ekonomik sebeplerden dolayı şu anda FB7 kasaya bakıyorum. Fabrika çıkışlı LPG de ayrıca dikkatimi çekiyor.
Aşağıda 3 maddede genel olarak yaşadığım problemler var. Astra' da eksikliğini yaşadığım bu durumları Civic kullanıcılarına sorup Civic tarafında durum nasıl diye öğrenmek istiyorum.
  1. Yaşadığım en büyük sorun süspansiyon sistemi. Uzun yolda çok iyi hissettiriyor ama şehir içinde, bozuk istanbul yollarında heleki memlekette köy yollarında hiç esneklik yok. Bütün kasis, çukur, taş, çakıl ne varsa içeride hissediliyor.
  2. Kullanım süresinden de kaynaklı olarak artık yalıtım neredeyse yok. Uzun yolda 100 den sonra yanımdakiyle birbirimizi duyamıyoruz neredeyse. Telefon tutucuda asılırken hoparlöre alıp konuşamıyorum bile mümkün değil ses duyulmuyor. Hem yol sesi hem rüzgar sesi artık çok almaya başladı.
  3. Performans başa bir dert. 1.3 motor olduğundan çok zayıf. Klima açıkken yokuşta kalkmıyor neredeyse.
Yukarıda da yazdığım gibi fabrika çıkışlı LPG otomatik 2014 ve üzeri FB7 kasalarda bu tür durumlarla karşılaşılıyor mu?

Teşekkürler.
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Honda nın şu son çıkacak 2022 modele kadar olan modellerinde ses izolasyonu zayıf. Bunu öncelikle söyleyeyim. Fakat çözümü olmayan bir konu değil. Diğer sorulara ve başka daha daha bir çok soruya genel olarak şu cevabı vermem fazlasıyla yeterli olacaktır ki iyi ki Japona geçmişim diyeceksin "zaman" içinde. Yeterki bakımları zamanında ve kaliteli bir Honda servisinde bakımlarını yaptır. VE ASLA AMA ASLA yan sanayi parça kullanma. (y)
 
Katılım
17 May 2021
Mesajlar
39
Tepki puanı
27
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Honda nın şu son çıkacak 2022 modele kadar olan modellerinde ses izolasyonu zayıf. Bunu öncelikle söyleyeyim. Fakat çözümü olmayan bir konu değil. Diğer sorulara ve başka daha daha bir çok soruya genel olarak şu cevabı vermem fazlasıyla yeterli olacaktır ki iyi ki Japona geçmişim diyeceksin "zaman" içinde. Yeterki bakımları zamanında ve kaliteli bir Honda servisinde bakımlarını yaptır. VE ASLA AMA ASLA yan sanayi parça kullanma. (y)

Yan sanayi parça neredeyse hiç kullanmadım bu güne kadar. Pahalı olsun orijinal olsun dedim.
Honda aldığımda da bu düşüncem değişmez.
Ancak şu anki Opel aracımda buna rağmen sorunlar bitmiyor. Ustadan mıdır nedir. En son periyodik bakım 7.500 lira tuttu. 4 teker rulmanı vs. ağır bakımlar yapıldı. Yine ön tarafta ses var :( Daha 6 bin km oldu.
Japon otomobillerinin sağlamlığını bildiğim için özellikle şu anda Honda bakıyorum.

İlave olarak LPG bir aracın periyodik bakımları dizele göre ne kadar fark eder? Daha mı pahalı yoksa daha mı ucuza gelir?
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
7500 mü :oops:
Açıkcası usta işini seven,kendini güncelleyen kaliteli bir usta değilse o zamanda sorun var zaten. Daha hangi somunu hangi parçayı kaç Nm ile sıkacağını bilmeyen yada bilmezden gelen sözde ustalar dolu piyasada. Gelişi güzel sıkılan bir bujiden bile buji orijinal olduğu halde verim alınamıyor dengesiz ateşleme yapıyor. Usta çok önemli konu.
 
Katılım
17 May 2021
Mesajlar
39
Tepki puanı
27
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
7500 mü :oops:
Açıkcası usta işini seven,kendini güncelleyen kaliteli bir usta değilse o zamanda sorun var zaten. Daha hangi somunu hangi parçayı kaç Nm ile sıkacağını bilmeyen yada bilmezden gelen sözde ustalar dolu piyasada. Gelişi güzel sıkılan bir bujiden bile buji orijinal olduğu halde verim alınamıyor dengesiz ateşleme yapıyor. Usta çok önemli konu.
Çok haklısınız. Ben daha ustanın elinde tork ayarlı lokma veya buna benzer bişey hiç görmedim. Büyük ihtimalle hiç duymamıştır bile :)
Aracı ilk aldığım senelerde kliması çalışmamaya başladı. Gösterdik ustaya beyinde sorun var dedi. Beyin sökülüp bakılacak.
İşim bilişim olduğundan elektronikte hobim olduğundan hemen teslim etmedim aracı. İnternetten kablo şemalarını bulup sensörleri test ettim. Gaz basınç sensörü kablosu kopuk olduğundan çalışmıyormuş. Bir kablo için beyin sökeceklerdi :cautious:
İlk araç olduğu için tecrübesizlikten ve biraz da ihmalkarlıktan kendimi ustanın kucağına bıraktım açıkçası ama Honda ile yeni bir başlangıç yapmak istiyorum :)
 
Geri
Üst