Konuya cevap cer

Hocam şanzıman yağı kapalı bir sistemde çalıştığı için aslında daha çok uzun kilometreler veya uzun  ya da yoğun çalışma süresiyle özelliğini kaybediyor. Yani yüksek sıcaklık burada büyük etken. Bu da uzun süreli performanslı veya trafikte kullanım,   çok uzun yol yapmak ile oluşan yüksek sıcaklıkta yağ özelliğini kaybetmeye başlıyor ve kararıyor. Bu yağın parlama noktası 170 derece gibi düşük bir değerde. Piyasada çoğu ATF yağ 200 derecenin üstünde(motul 217). Datasheette gördüğüm kadarıyla madeni bir yağ,  Fabrikada %100 sentetik motul bassalardı acaba değişim süreleri bu kadar kısa olur muydu aklımdan geçirmiyor değilim. Bu da bir tür gelir kaynağı gibi duruyor Honda için. Çoğu japon yapıyor bunu ama bir çok Avrupa araç üreticisinin şanzıman yağ değişim aralığı çok yüksek ya da yok gibi bir şey.


Geri
Üst