Konuya cevap cer

Ben yazdıklarınıza göre yorum yapmıştım. Evveliyatı elbette önemli.


Şimdi katalizör karbonmonositi tutar. İşi havayı temiz tutmak. Bunu oksijen sensörü ile takibe almışlar. Katalizör öncesi ve sonrası olarak 2 sensör var. Bunlar ölçüm değerlerini kıyaslayarak katalizörün çalışıp çalışmadığını kontrol eder. Eğer oksijen iki sensörde aynı ise katalizör iş yapmıyor demektir. Buda katalizör arızası verir.


Gelelim başka ihtimallere.

> Zengin karışım.

> Yakıtın tam yanmaması

> Teklemeler ve buji (ateşleme sistemi)

Bunlarda sıkıntı olursa katalizöre yük biner zararlı gazları temizleyemez. Hatta kurum oluşur tıkar!


Afr ayarı profesyonel bir iştir. Bunun ile lpg ideal yakıt karışımı sağlanarak. Yüksek devir dahil. Egzos ısısının (Egt) düşmesi sağlanır. Katalizör minimum zarar görür. Bu benim fikrim.


Öncelikle motorunuzun düzgün çalışması lazım. Yoksa bazen katalizör değiştirsen bile diğer problemlerden dolayı emisyondan geçmeyebilir!


Faaliyet ayn-ı lezzettir...


Geri
Üst