Konuya cevap cer

- Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

[URL unfurl="true"]https://www.civictr.com/forums/tanisma.29/[/URL]


- Geçmiş olsun. Garip bir durum. Normalde sıcak motor hemen çalışır ve normal rölantiye çok beklemeden gelir. İlk marşta devir yükselmesi normal. Fakat soğuk motor marşı gibi devamlı 2.000 devirde durması normal değil. Gaz hassasiyetide çok yüksek. Sistemin çalışma mekanizması:

- Gaz kelebeğine yakın yerde soğutma suyunun geçtiği noktada ısı sensörü olur. Ecu bu ısı sensörüne göre motor ısısını belirler ve ona göre açık veya kapalı sistemde yakıt ayarlaması yapar. Suyu soğuk algılar ise açık sisteme geçer devir 2.000 civarı seyreder.

- Veya lpg ve benzin beraber silindire gidiyor ise devir yine yükselir.

- Oksijen sensörü tam görevini yapmıyor ise yakıt hava karışımı denge problemi yaşar.

- Bu maddeleri problem olduğu zaman Obd ile ecuya bağlanıp yakıt hava karışımı, oksijen sensörü akım grafiği, soğutma suyu sıcaklığı takip edilebilir. Ecuya ayrıntılı arıza taraması yapılabilir.


Geri
Üst