Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Not: This feature may not be available in some browsers.
Normal
bu konuda söylemek istediğim bir başka husus daha var o da fren sıcaklığı, gündelik binek otomobil fren hidrolik yağları en fazla 200-250ºC sıcaklıkta kaynamaya başlarlar eğer uzun süre değiştirilmediler ise daha da erken sıcaklıkta kaynarlareğer çok çok uzun bir rampayı sadece fren kullanarak inerseniz balata ve disk sürtünmesi ile disk ve balatadaki sıcaklık 300-400ºC lere kadar çıkar eğer bu sıcaklıkları da aşarsanız fren kaliperinde çok sıcak olan balatanın hemen arkasındaki kaliper pistonuna ulaşan ısı buradan içerideki hidrolik yağını ısıtır ve sistem boyunca dolaşan ısı hidrolik yağında 200-250ºC leri geçerse kaynamaya başlar ve hidrolik kaynadığı zaman fren pedalına bastığınızda pedal dibine kadar iner yani çok yumuşayıp boşa çıkar ancak otomobilde herhangi bir frenleme olmaz,bu durumda frenleri soğutmanız gerekir kenara çekip beklemeniz gerekebilir hidrolik sıvısı soğuduğu zaman eğer üstteki kaptan taşıp boşalmadıysa yada yüksek sıcaklık sebebiyle başka bir hasar olmazsa hidrolik soğuduğu zaman frenler normal çalışma haline dönerler pedal eski sertliğine geliryayladan sadece frenle boş viteste 10-15km boyunca inen bir arkadaşım arabanın jant kapaklarını bile yüksek sıcaklık sebebiyle yamulduğunu söylemişti aynı şekilde hidroliği de kaynatmıştı hatta 30-40km gibi yavaş hızlarda inmişmotorsporlarında kullanılan fren sistemleri yüksek sıcaklığa oldukça dayanıklı fren hidrolikleri daha yüksek ısıda kaynıyor ve soğutma sistemleri binek araçlara nazaran çok daha iyi ancak formula 1 yada wrc de kullanılan bir fren sistemi binek araçta kullanılamaz çünki o frenler yapısı gereği yüksek sıcaklıkta çalışmaya optimize oldukları için en az 300-400 derecelere kadar ısıtılmadan asla tutmazlar yada frenlemelerde ciddi dozajlama problemi yaratırlar.gündelik binek araç öyle değil -5 derece de de düzgün çalışır 200ºC de de düzgün çalışır eğer çok ısınırsa hidrolik kaynayıp tutmazlar.
bu konuda söylemek istediğim bir başka husus daha var o da fren sıcaklığı, gündelik binek otomobil fren hidrolik yağları en fazla 200-250ºC sıcaklıkta kaynamaya başlarlar eğer uzun süre değiştirilmediler ise daha da erken sıcaklıkta kaynarlar
eğer çok çok uzun bir rampayı sadece fren kullanarak inerseniz balata ve disk sürtünmesi ile disk ve balatadaki sıcaklık 300-400ºC lere kadar çıkar eğer bu sıcaklıkları da aşarsanız fren kaliperinde çok sıcak olan balatanın hemen arkasındaki kaliper pistonuna ulaşan ısı buradan içerideki hidrolik yağını ısıtır ve sistem boyunca dolaşan ısı hidrolik yağında 200-250ºC leri geçerse kaynamaya başlar ve hidrolik kaynadığı zaman fren pedalına bastığınızda pedal dibine kadar iner yani çok yumuşayıp boşa çıkar ancak otomobilde herhangi bir frenleme olmaz,
bu durumda frenleri soğutmanız gerekir kenara çekip beklemeniz gerekebilir hidrolik sıvısı soğuduğu zaman eğer üstteki kaptan taşıp boşalmadıysa yada yüksek sıcaklık sebebiyle başka bir hasar olmazsa hidrolik soğuduğu zaman frenler normal çalışma haline dönerler pedal eski sertliğine gelir
yayladan sadece frenle boş viteste 10-15km boyunca inen bir arkadaşım arabanın jant kapaklarını bile yüksek sıcaklık sebebiyle yamulduğunu söylemişti aynı şekilde hidroliği de kaynatmıştı hatta 30-40km gibi yavaş hızlarda inmiş
motorsporlarında kullanılan fren sistemleri yüksek sıcaklığa oldukça dayanıklı fren hidrolikleri daha yüksek ısıda kaynıyor ve soğutma sistemleri binek araçlara nazaran çok daha iyi ancak formula 1 yada wrc de kullanılan bir fren sistemi binek araçta kullanılamaz çünki o frenler yapısı gereği yüksek sıcaklıkta çalışmaya optimize oldukları için en az 300-400 derecelere kadar ısıtılmadan asla tutmazlar yada frenlemelerde ciddi dozajlama problemi yaratırlar.
gündelik binek araç öyle değil -5 derece de de düzgün çalışır 200ºC de de düzgün çalışır eğer çok ısınırsa hidrolik kaynayıp tutmazlar.
Forumdan daha fazla faydalanabilmek için üye olmanız gerekmektedir.