Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Not: This feature may not be available in some browsers.
Normal
Arkadaşlar Merhaba,Turboyla ilgili araştırma yaparken meşhur sitelerden birisinde aşağıdaki gibi bir bilgi buldum(siteyi kaynakta bulabilirsiniz) Bu bilgiyle ilgili görüşlerinizi merak ediyorum."Motoru ilk çalıştırmaÖzellikle akşam-sabah arasında bırakılan araçların motor yağı motorun içinden aşağı süzülerek kartere birikir. Ayrıca motorun ısısı nedeniyle incelmiş olan motor yağı uzun bekleme sonrası kalınlaşır. Hem karterde birikmiş olması hem de kalınlaşması nedeniyle de sabah ilk çalıştırma sırasında motor parçalarına hemen ulaşamaz ve metalin metale yağsız bir şekilde sürtmesi dolayısı ile aşınmalar da en yoğun olarak bu zamanlarda gerçekleşir.Atmosferik motor ile turbo motor arasındaki farklar nelerdir?Turbo motorlarda ise bu durum atmosferik motorlardan daha belirgin bir şekilde gerçekleşir. Motor yağı turbo sistemindeki pervane (türbin ve kompresör) yataklarını da yağladığı için ilk çalıştırmada yağ bu yataklara hemen ulaşamaz. Bunun sonucu olarak da pervaneler yağ olmadan yataklarda dönmeye başlayabilir ve aşınma meydana gelir. Zaten turbo sistemlerde en fazla yatak aşınma sorunları ile karşılaşılır.Turbo motorlarda intercooler ne işe yarar?Yatak aşınmasının olmaması için ise aracı çalıştırıp en fazla 5-10 saniye beklendikten sonra düşük devir ile yola çıkmak gereklidir. Ancak yol alırken motor devrinin mümkün olan en alt seviyede tutulması ve turbonun en az şekilde devreye girmesi gereklidir. Bu sayede motor yağı ısınıp gerekli inceliğe kavuşur ve turbo da dahil olmak üzere motor sistemindeki her noktaya ulaşır. Yağ gerekli sıcaklığa ulaşınca da normal şekilde kullanıma geçilebilir."Kaynak
Arkadaşlar Merhaba,
Turboyla ilgili araştırma yaparken meşhur sitelerden birisinde aşağıdaki gibi bir bilgi buldum(siteyi kaynakta bulabilirsiniz) Bu bilgiyle ilgili görüşlerinizi merak ediyorum.
"
Özellikle akşam-sabah arasında bırakılan araçların motor yağı motorun içinden aşağı süzülerek kartere birikir. Ayrıca motorun ısısı nedeniyle incelmiş olan motor yağı uzun bekleme sonrası kalınlaşır. Hem karterde birikmiş olması hem de kalınlaşması nedeniyle de sabah ilk çalıştırma sırasında motor parçalarına hemen ulaşamaz ve metalin metale yağsız bir şekilde sürtmesi dolayısı ile aşınmalar da en yoğun olarak bu zamanlarda gerçekleşir.
Atmosferik motor ile turbo motor arasındaki farklar nelerdir?
Turbo motorlarda ise bu durum atmosferik motorlardan daha belirgin bir şekilde gerçekleşir. Motor yağı turbo sistemindeki pervane (türbin ve kompresör) yataklarını da yağladığı için ilk çalıştırmada yağ bu yataklara hemen ulaşamaz. Bunun sonucu olarak da pervaneler yağ olmadan yataklarda dönmeye başlayabilir ve aşınma meydana gelir. Zaten turbo sistemlerde en fazla yatak aşınma sorunları ile karşılaşılır.
Turbo motorlarda intercooler ne işe yarar?
Yatak aşınmasının olmaması için ise aracı çalıştırıp en fazla 5-10 saniye beklendikten sonra düşük devir ile yola çıkmak gereklidir. Ancak yol alırken motor devrinin mümkün olan en alt seviyede tutulması ve turbonun en az şekilde devreye girmesi gereklidir. Bu sayede motor yağı ısınıp gerekli inceliğe kavuşur ve turbo da dahil olmak üzere motor sistemindeki her noktaya ulaşır. Yağ gerekli sıcaklığa ulaşınca da normal şekilde kullanıma geçilebilir.
Kaynak
Forumdan daha fazla faydalanabilmek için üye olmanız gerekmektedir.