Konuya cevap cer

Sıcak motorda subap ayarının gerekip gerekmediği dinleme ile pek anlaşılamaz, yani bir motoru dinletmek için götürdüğünüzde ister istemez motor belirli bir ısıya ulaşıyor ve subap ayarı sorunları genelde soğuk motorda belirgin hale gelir. Açıkçası subap ayarı bozulmaya başlamış ama ileri seviyede olmayan bir aracın sesinden ayarın bozukluğunun anlaşılacağını pek sanmıyorum.

Benim farklı araçlarla 100bin km.den fazla süre kullandığım ve bakımları ile uğraştığım R16 motorlardaki deneyimlerim bana, eğer araçta LPG mevcutsa 40bin km.de bir yapılacak subap ayarının olası rolanti-çekiş-yakıt sorunlarının oluşmaması ve motorun en verimli subap düzeninde çalışmaya devam etmesi için gereklidir.

Bazı kullanıcılar sakin bir kullanım ile bu süreyi uzatabilir yada agresif kullanımla bu süreyi kısaltabilir. Ancak zaten çok yüksek maliyetleri olmayan ve 40bin gibi geniş bir km. aralığında yapılması tavsiye edilen bir ayardan kaçınmak günümüzdeki araç ve yedek parça fiyatları gözönüne alındığında bence pek mantıklı değil.

Tabi her kullanıcının tercihi farklıdır ama ben subap ayarı yapılma süresinin uzatılmasını motor sağlığı ve verimliliği açısından doğru bulmuyorum.


Geri
Üst