Turbo motorlu araçların LPG sistemleri hakkında

Katılım
30 Tem 2020
Mesajlar
276
Tepki puanı
152
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Merhaba arkadaşlar çok kısa bir sorum olacaktı. Tüm turbo motorlu araçların LPG sistemlerinde illaki hep benzini mi kullanmak zorunda mı sistem? Yani atmosferikte ki gibi ilk çalışma sonrası isindiktan sonra sadece LPG olmuyor mu?
 
Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
259
Tepki puanı
176
Konum
Ankara
Ad Soyad
Arif SERÇEOĞLU
Yaş
32
Aracınız
Civic ES7 2004
Merhaba arkadaşlar çok kısa bir sorum olacaktı. Tüm turbo motorlu araçların LPG sistemlerinde illaki hep benzini mi kullanmak zorunda mı sistem? Yani atmosferikte ki gibi ilk çalışma sonrası isindiktan sonra sadece LPG olmuyor mu?
Bildiğim kadarıyla anlatacağım; yanma odasının soğuması için, enjektörler ateşlemeden sonra bir miktar da çiğ yakıt gönderiyor. Turbolu ve direk enjeksiyonlu araçlarda lpg yanma odasının ısısını benzin gibi düşüremediğinden, lpg yerine Benzin püskürtüyor.
(LPG'NİN ENERJİ DEĞERİ BENZİNE GÖRE DÜŞÜK OLDUĞUNDAN DOLAYI YANMA ODASINDA BENZİNE GÖRE DAHA FAZLA ISI ÜRETİR)
benim bildiklerim bunlar.
Diğer abilerimiz var grupta daha hakimler görünce daha detaylı yazarlar..

EVR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
561
Tepki puanı
273
Konum
izmir
Aracınız
Direkt enjeksiyon olan tüm motorlarda bu karma yakıt durumu söz konusu. Çok noktalı enjeksiyonlarda bu yok. Bildiğim kadarıyla opel'in 1.4 t motoru çok noktalı enjeksiyonlu ve bu tarz bir durum söz konusu değil ama iyi bir afr ayarı kesinlikle şart.

Benim için yürütme maliyetinin düşük olması ön planda olduğu için yeni nesik direkt enjeksiyonlu motoru olan arabalara sıcak bakmıyorum.

Konuya Daha hakim olanlar bizi aydınlatır.
 
Geri
Üst