Yardımcı olur musunuz arkadaşlar.

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,619
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
Arkadaşlar merhaba,
Civic ile ilgili değil ama fikirlerinizi almak isterim. Konu uygun değilse silinebilir,şimdiden teşekkürler.

Sorun şu,
2017 i20 aracım, araca 4 kişi binsek sitenin girşindeki tümseğe sürtüyor. Kasislerde çok fark etmedim ama, takoz, get vb. ile yükseltme yapsam sıkıntı olur mu? Hızlı veya sınırda araç kullanan biri değilim. En fazla 2-3cm yükselsin istiyorum.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Arkadaşlar merhaba,
Civic ile ilgili değil ama fikirlerinizi almak isterim. Konu uygun değilse silinebilir,şimdiden teşekkürler.

Sorun şu,
2017 i20 aracım, araca 4 kişi binsek sitenin girşindeki tümseğe sürtüyor. Kasislerde çok fark etmedim ama, takoz, get vb. ile yükseltme yapsam sıkıntı olur mu? Hızlı veya sınırda araç kullanan biri değilim. En fazla 2-3cm yükselsin istiyorum.
Merhaba üstad seneler önce takoz olayını Şahin'e uyguladiklarini gördüm duydum, yeni nesil araçlarda nedir ne değildir bilemem. Sahindede kütük gibi olduydu araç.
Bence aracın yay aralıklarını ölçtürün ve orjinali kaç cm olucak onunla kiyaslayin... Belki sizden önceki sahibi işlem yaptırmıştır...
Ayrıca yay açan yerlerde var ama uzun süre dayanmiyor gene eski halini alıyor yuke binince araç.
Umarım faydalı olur bilgiler..

Honda madness
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,619
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
Merhaba üstad seneler önce takoz olayını Şahin'e uyguladiklarini gördüm duydum, yeni nesil araçlarda nedir ne değildir bilemem. Sahindede kütük gibi olduydu araç.
Bence aracın yay aralıklarını ölçtürün ve orjinali kaç cm olucak onunla kiyaslayin... Belki sizden önceki sahibi işlem yaptırmıştır...
Ayrıca yay açan yerlerde var ama uzun süre dayanmiyor gene eski halini alıyor yuke binince araç.
Umarım faydalı olur bilgiler..

Honda madness
Merhaba hocam, araç fabrika ayarında. Oynanma yok. Yayı açmak sağlıklı gelmiyor ama birkaç ustaya şu takoz olayını bir sorayım. İlginize teşekkürler.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
en sağlıklısı coilover ile değişim yapmak sanki :)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar merhaba,
Civic ile ilgili değil ama fikirlerinizi almak isterim. Konu uygun değilse silinebilir,şimdiden teşekkürler.

Sorun şu,
2017 i20 aracım, araca 4 kişi binsek sitenin girşindeki tümseğe sürtüyor. Kasislerde çok fark etmedim ama, takoz, get vb. ile yükseltme yapsam sıkıntı olur mu? Hızlı veya sınırda araç kullanan biri değilim. En fazla 2-3cm yükselsin istiyorum.
Konuda bir sıkıntı yok hocam.
- Helezon konusuna gelirsek. Anlaşılan İ20'nin helezonları kısa veya yumuşak bu yüzden yüke bindiğinde yere çok yakınlaşıyor.
- Get koymak en kolay ve basit bir sistem. Fakat uzun yolda fren ve virajlarda savrulmaya neden olabilir.
- Orjinal yaylara ise asla işlem yapmayın. Sonra helezonlar çöp olur.
- Size orjinale en yakın ebat, çap ve uzunlukta spor yay lazım. Bu sayede esneme azalır. Sürtmeden kurtulabilirsiniz. Bu konuda kaliteden şaşmayın. Dezavantajı konfordan biraz ödün vermiş olursunuz.
- Bir başka yöntem koliver uygulamasıdır. Bu sistemde de aracınızı istediğiniz yükseklikte ayarlayabilirsiniz. Yalnız maliyet için en tuzlusu bu şık olur.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
benim aklıma da spor yay geldi ama genelde alçaltma kitleri var, aynı ebatta spor yay bulmak zor olur diye düşünüyorum.
spor yaylar sert olduğu için alçaltma kiti olsa bile yükte orjinale göre daha yukarıda durabiliyor.

bu arada sürten kısım ön taraf mı arka taraf mı ?
 
Katılım
20 Ağu 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
176
Konum
Üsküdar
Aracınız
Civic FB7 2013
Yayları kestirmek, yükseltmek, soğuk pres uygulamak vs..vs.. hepsi çok tehlikeli ayrıca fren ve viraj kabiliyetlerini oldukça düşürecek hareketler.
Aynı zamanda Tüv de problem çıkartabilirler.
Onun yerine bir üst boy jant lastiğe geçmeyi tavisye ederim. Çamurluğa sürtmez hem de göbek ekseni yükseleceği için sürtmez.
Biraz daha maliyetli olur ayrı konu.
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,619
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
Konuda bir sıkıntı yok hocam.
- Helezon konusuna gelirsek. Anlaşılan İ20'nin helezonları kısa veya yumuşak bu yüzden yüke bindiğinde yere çok yakınlaşıyor.
- Get koymak en kolay ve basit bir sistem. Fakat uzun yolda fren ve virajlarda savrulmaya neden olabilir.
- Orjinal yaylara ise asla işlem yapmayın. Sonra helezonlar çöp olur.
- Size orjinale en yakın ebat, çap ve uzunlukta spor yay lazım. Bu sayede esneme azalır. Sürtmeden kurtulabilirsiniz. Bu konuda kaliteden şaşmayın. Dezavantajı konfordan biraz ödün vermiş olursunuz.
- Bir başka yöntem koliver uygulamasıdır. Bu sistemde de aracınızı istediğiniz yükseklikte ayarlayabilirsiniz. Yalnız maliyet için en tuzlusu bu şık olur.

benim aklıma da spor yay geldi ama genelde alçaltma kitleri var, aynı ebatta spor yay bulmak zor olur diye düşünüyorum.
spor yaylar sert olduğu için alçaltma kiti olsa bile yükte orjinale göre daha yukarıda durabiliyor.

bu arada sürten kısım ön taraf mı arka taraf mı ?

Yayları kestirmek, yükseltmek, soğuk pres uygulamak vs..vs.. hepsi çok tehlikeli ayrıca fren ve viraj kabiliyetlerini oldukça düşürecek hareketler.
Aynı zamanda Tüv de problem çıkartabilirler.
Onun yerine bir üst boy jant lastiğe geçmeyi tavisye ederim. Çamurluğa sürtmez hem de göbek ekseni yükseleceği için sürtmez.
Biraz daha maliyetli olur ayrı konu.
Hepinize teşekkür ederim, söyledikleriniz doğrultusunda bir şeyler yapmaya çalışacağım.
 
Geri
Üst