Konuya cevap cer

Merhaba,


Yaşadığın sorun büyük ihtimalle akünün şarj tutmaması, şarj sisteminde bir problem veya gizli bir elektrik kaçağı ile ilgili olabilir. Şu ihtimalleri değerlendirebiliriz:


1. Akü Sorunu (Zayıf veya Şarj Tutmuyor)


Yeni bir akü almış olsan bile, bazen uzun süre boş kalan veya üretim hatası olan bir akü olabilir.


Kapaklı modelse akü su seviyelerini kontrol et, eksikse tamamla.


Akü voltajını ölçerek motor kapalıyken en az 12.4V, çalışırken 13.5-14.5V olup olmadığına bak.



2. Alternatör Şarj Problemi


Araç çalışırken alternatör yeterince şarj etmiyor olabilir. Alternatör düzgün çalışmazsa, akü kendini yenileyemez.


Ölçüm yap: Aracı çalıştırıp akü kutuplarında 14V civarı bir değer görmelisin. Eğer 13V altındaysa alternatör veya regülatör arızası olabilir.



3. Kaçak Akım Tespiti


Sigorta kutusundan ampermetre ile kaçak ölçtün mü? Ölçmediysen, multimetreyi DC amper moduna alıp akü kablosunu sökerek seri bağla, kaçak olup olmadığına bak.


Normal değer 50 mA (0.05A) civarında olmalıdır. Eğer 100 mA ve üzeriyse bir yerden kaçak çekiş olabilir.


Kaçağı bulmak için sigortaları tek tek çekerek hangi devrede olduğunu kontrol edebilirsin.



4. Marş Motoru veya Kablo Bağlantıları


Marş motorunun besleme kabloları gevşek veya oksitlenmişse bazen hiç tepki vermeyebilir.


Şasi bağlantılarını kontrol et, oksitlenmiş veya gevşek bağlantılar olabilir.



5. Akü Beyin Uyumsuzluğu (Honda'larda Olabiliyor)


Yeni takılan bazı aküler, aracın ECU’suna kaydedilmediğinde tam şarj kontrolü yapılamayabiliyor.


Eğer akü değişiminden sonra hiç akü resetlemesi yapmadıysan, akü kutup başlarını 15 dakika söküp tekrar tak ve dene.



Önerilen Çözümler


✅ Multimetre ile akü voltajını ölç (çalışmazken ve çalışırken).

✅ Ampermetre ile kaçak akım ölçümü yap.

✅ Şasi ve marş bağlantılarını kontrol et.

✅ Eğer şarj sisteminde sorun görünmüyorsa, beyin-akü reseti yapmayı dene.

✅ Alternatör voltajını ölç.


Eğer takviye ile hemen çalışıyorsa büyük ihtimalle akü zayıf ya da şarj tutulmuyor demektir. Alternatör sağlam ama hala sorun varsa, gizli kaçak akım veya ECU akü yönetimiyle ilgili bir sorun olabilir.


Geri
Üst