rica ederim ne demek, hocam 1.6 olan motor hem atmosferik,hem stroke uzunluğu aşırı daha kısa 89.5mm yerine şaka gibi kısa 77.4mm , hem motor port enjeksiyon.
motor kısa stroke olunca devir dönebiliyor,sessiz ve pürüzsüz olabiliyor ama alt devirleri çok güçsüz, buna ek olarak birde atmosferik olunca dahada güçsüz,
FE'deki L15 uzun stroke,turbolu,çabuk dolması ve alt devirleri güçlü olsun diye küçük turbolu ve hepsinden önemlisi direkt enjeksiyonlu= cidden daha sesli bir motor.
bugün tüm 1.4tsi,1.5tsi,2.0tsilar olsun hyundai kia gdi lar olsun aynı hocam olay birazda emisyonlardan dolayı böyle gelişti yoksa hiçbir üretici direkt enjeksiyon istemez zaten ama getirisi büyük (daha soğuk çalışma,daha yüksek sıkıştırma,turbo basıncı kabul etme,daha az egsoz salınımı vs)
sizdeki sorun bence net trim sesi ve umarım çözülür ama motor konusunda yada en azından sağlığı konusunda rahat olun.