Civic FC5 0-100 hızlanma farkları

Katılım
22 Haz 2021
Mesajlar
124
Tepki puanı
78
Konum
Bu
Selamlar şöyle bir kafa karışıklığım var ama uzun zamandır 2022 civic bekliyorum çıksın alıcam inş ve 1.5 turbo modelini istiyorum teknoloji konfor ve performans için . 10. Nesil civic sedan turbo türkiyedeki bilgilendirmede 0-100 hızlanma 8.2 sn olarak geçiyo ama aynı aracın abd bilgilendirmesi 0-100 6.8 sn bu iki rakamda düz yolda alınmış veriler youtuberlar tarafındanda denenmiş onaylanmış rakamlar bu farkın sebebi nedir ağırlıkmı (çünkü abd de 1326 kg yazıyo türkiyede 1367 kg yazıyo) ağırlıksa iki araçta aynı ama abd de az tr de yüksekmi çıkıyor yada gerçekten farklıda ondanmı abd deki daha hızlı ayrıca 2022 civic abd bilgilendirmesinde 0-100 7.5 yada 7.9 çıkıyo testlerde ama 1371 kg önceli nesilden daha ağır olduğu için daha yavaş diyolar. Abd de 11. Nesil 10. Nesilden daha yavaşsa türkiyeye gelincede 10. Nesilden daha yavaş yani 9.0 sn gibi 0-100 değerinemi sahip olacak.. 11. Nesil türkiyeye taylanddan gelecek dedikodusu var taylanddaki 10. Nesilin 0-100 değerine baktım ordada durum daha vahim 8.7 yazıyo 11 nesil daha yavaş olacaksa taylanddan gelen 9.5 sn filan yapıyo 180 hp ve 220 den 240 a çıkarılmış tork olucak ama 1.3 140 hp lik mehanla aynı hızlanmaya sahip olucak saçma ve yanlış değilmi


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Edindikleriniz bilgilerden yola çıkarsak aklıma gelen etkileyecek faktörler:
> Öncelikle motor verileri aynı olmalı. (hp-tork eğrisi)
> Manuel veya Otomatik olması. (Cvt deyip geçmeyin. Parçalarda güncelleme yapılıyor.) (Manuel için vites geçiş kısalığı ve uzunluğu önemlidir.)
> Araç ağırlığı
> Deponun ful olması veya dörtte bir olması
> Sürücü kullanımı ve ağırlığı
> Aynı marka ebat lastik
> Jant ağırlığı, teker çapı.
> Aynı yol şartları (asfalt ve düz yol)
> Motor sıcak olmalı.
> Lastik sıcak olmalı. Fabrikasyon Psı basınç.
> Hava şartları. ( Sıcak, soğuk, nemli hava)
> Kadran testi ve gps hız testi ayrı değerler gösterir. Kadran testinde süre daha iyi çıkar. (Genelde Gps testi gerçek kabul edilir.)
 
Anlattıklarınızdan yola çıkarak iki ülke bilgilendirmesinde aynı araç için yazan farklı ağırlıkların bi önemi yok ve daha iyi performans için diyet yapmalıyım sanırım :) tabi bu işin trajikomik tarafı ve söyledikleriniz gerçekten çok mantıklı geldi peki fikirleriniz doğrultusunda 2022 civic abd deki gibi ülkemizdede 7.5 7.9 arası bi 0-100 değerinemi sahip olacaktır taylanddan gelirse ordaki 10. Nesilden daha yavaş olarak 9 saniyenin üstündemi olacaktır yoksa 8.4 gibi sadece hafif bir artış mı gösterir son olarak ağırlık artsada tork ta arttı rüzgar salınımı azaldı sıkıştırma oranı arttı cvt güçlendi neden eski nesilden daha hızlı olmuyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Anlattıklarınızdan yola çıkarak iki ülke bilgilendirmesinde aynı araç için yazan farklı ağırlıkların bi önemi yok ve daha iyi performans için diyet yapmalıyım sanırım :) tabi bu işin trajikomik tarafı ve söyledikleriniz gerçekten çok mantıklı geldi peki fikirleriniz doğrultusunda 2022 civic abd deki gibi ülkemizdede 7.5 7.9 arası bi 0-100 değerinemi sahip olacaktır taylanddan gelirse ordaki 10. Nesilden daha yavaş olarak 9 saniyenin üstündemi olacaktır yoksa 8.4 gibi sadece hafif bir artış mı gösterir son olarak ağırlık artsada tork ta arttı rüzgar salınımı azaldı sıkıştırma oranı arttı cvt güçlendi neden eski nesilden daha hızlı olmuyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam 0-100 için yegane etken ağırlıktır. Sonra aktarma organların aldığı güç gelir. Ardından teker çapı ve jant ağırlığı olur. Bu testlerin nerde nasıl yapıldığını bilmediğim için net yazamıyorum. Ama aynı araçları alıp manyetik dynoya çıkarıp denemek lazım. Gittiği yol tozlu olsa yine süre kaybı yaşanır. Hız gps odaklı olursa süre yine uzar. 1.5 turbo güzel ve verimli bir motordur. Daha güzel saniyeler istiyorsanız küçük bir yazılım ile ulaşabilirsiniz. :)
 
Geri
Üst