Civic EK 1.4 İs Hararet Sorunu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan harun67
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
24 May 2025
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Yaş
27
Konum
kdz ereğli
Ad Soyad
Harun Marankoz
Yaş
28
Aracınız
Civic EK
Herkese merhabalar.
1998 model Honda Civic 1.4 is 4 kapı sedan araca sahibim. Aracın kaloriferini soğuk tarafına aldığımda hararet yükseliyor. Sebepleri neler olabilir. Termostat fan müşürü radyatör yeni. Ustayım diyen sanayi ustacıklarından artık bunaltı geldi. Şimdiden teşekkür ediyorum
 
Merhaba hocam, kalorifer ile hararet yükselmesini ilk kez duyuyorum. Hararet yükselir ise fan çalışır tekrar normal ısıya gelir?
Kalorifer sistemdeki ısıyı içeriye verir. Kalorifer radyatörü tıkanır ise su geçmez içeriye soğuk hava verir.
Kalorifer açınca gaz kokusu geliyor mu?
 
Merhaba hocam, kalorifer ile hararet yükselmesini ilk kez duyuyorum. Hararet yükselir ise fan çalışır tekrar normal ısıya gelir?
Kalorifer sistemdeki ısıyı içeriye verir. Kalorifer radyatörü tıkanır ise su geçmez içeriye soğuk hava verir.
Merhaba,
Şöyle izah edeyim sıcağa aldığın zaman kalorifer radyatörü bir nevi soğutma görevi yapıyor diyebiliriz. Fakat soğuğa aldığım zaman Kalorifer radyatörünü devreden çıkartmış oluyoruz. Fan müşürünü termostatı yeni değiştirmeme rağmen nasıl oluyor da soğutma yamıyor anlayamadım. elektrik kablolarını kontrol ettirdim. sorun olmadığını söylediler. Sistem bir yerden hava yapıyor diye düşünüyorum. kalorifer içeriye sıcak üflüyor herhangi bir soğuk üfleme söz konusu değil.
 
Merhaba,
Şöyle izah edeyim sıcağa aldığın zaman kalorifer radyatörü bir nevi soğutma görevi yapıyor diyebiliriz. Fakat soğuğa aldığım zaman Kalorifer radyatörünü devreden çıkartmış oluyoruz. Fan müşürünü termostatı yeni değiştirmeme rağmen nasıl oluyor da soğutma yamıyor anlayamadım. elektrik kablolarını kontrol ettirdim. sorun olmadığını söylediler. Sistem bir yerden hava yapıyor diye düşünüyorum. kalorifer içeriye sıcak üflüyor herhangi bir soğuk üfleme söz konusu değil.
Evet bu daha iyi açıklayıcı oldu. Sizin kalorifer peteği ile ilgili bir probleminiz yok. Su soğutma sistemi ile ilgili bir probleminiz var.
- Sistemde gaz birikimi var ise genleşme tankından su taşması gözükür. Su azalması çok olduğu zaman fan çalışmaz hararet artar.(LPG gaz birikimi)
- Radyatör kapağı vazifesini görmüyor ise basınç ile su taşar hararet artar.
- Devirdaim düzgün çalışmıyor ise hararet artar.
- Motor silindir contası yanık ise sisteme hava basar hararet artar.
- Sistemde sıcaktan oluşan basınç ile hortumlar şişer bağlantı yerlerinden veya çatlaklardan su kaçağı oluyor ise hararet artar.
- Belli sıcaklıkta fan devreye girmez ise hararet artar.
- Hepsi tek tek test edilmeli. Sizin yapabileceğiniz. Radyatör kapağını açıp huni takıp eksik suyu tamamlayıp fan açasıya kadar suyu takip etmektir. Suda kabarcık var mı? Yağ var mı? Fan çalışınca su çekiliyor mu? Gibi.
 
Son düzenleme:
Evet bu daha iyi açıklayıcı oldu. Sizin kalorifer peteği ile ilgili bir probleminiz yok. Su soğutma sistemi ile ilgili bir probleminiz var.
- Sistemde hava birikimi var ise genleşme tankından su taşması gözükür. Su azalması çok olduğu zaman fan çalışmaz hararet artar.(LPG gaz birikimi)
- Radyatör kapağı vazifesini görmüyor ise basınç ile su taşar hararet artar.
- Devirdaim düzgün çalışmıyor ise hararet artar.
- Motor silindir contası yanık ise sisteme hava basar hararet artar.
- Sistemde hava var ise hortumlar şişer bağlantı yerlerinden su kaçağı oluyor ise hararet artar.
- Belli sıcaklıkta fan devreye girmez ise hararet artar.
- Hepsi tek tek test edilmeli. Sizin yapabileceğiniz. Radyatör kapağını açıp huni takıp eksik suyu tamamlayıp fan açasıya kadar suyu takip etmektir. Suda kabarcık var mı? Yağ var mı? Fan çalışınca su çekiliyor mu? Gibi.
Ahmet bey verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ediyorum. Sorunum hakkında sonuca ulaşınca sizleri bilgilendiririm. Çok sağolun.
 
Geri
Üst