Civic ES7 10W40 yağ hakkında?

Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
259
Tepki puanı
176
Konum
Ankara
Ad Soyad
Arif SERÇEOĞLU
Yaş
32
Aracınız
Civic ES7 2004
Liquı Moly ve Motul kullanan oldu mu. İki markayı da deneyimleyen oldu mu. Artıları ve eksileri nelerdir? Teşekkür ederim..

EVR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
10w40 synergie+ oldukça iyidir, size tavsiyem en kalın 5w40 xcess kullanmanız yönünde olur. 10w40 yağlara alışkınsın olsanız da bir yağ kaçağınız vs yoksa 5w40 daha iyi gelir.
 
Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
259
Tepki puanı
176
Konum
Ankara
Ad Soyad
Arif SERÇEOĞLU
Yaş
32
Aracınız
Civic ES7 2004
10w40 synergie+ oldukça iyidir, size tavsiyem en kalın 5w40 xcess kullanmanız yönünde olur. 10w40 yağlara alışkınsın olsanız da bir yağ kaçağınız vs yoksa 5w40 daha iyi gelir.
Liqui moly ile arasındaki farklar nedir hocam. 6100 synergie kullanıyorum. 5000 km de aşağı yukarı 800 ml yağ eksiltiyor. LPG de çok kullanıyorum ondan mı acaba

EVR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Kaç km de ne kadar yağ eksiltmesi normal kabul edilebilir hocam
10bin de 1 - 1.25 litre kabul edilebilir hocam. Bu rakamlarda yağ eksilmesi olan araçlar midsaps yağlar kullansa iyi olur tabi katalizörün dolmaması için. Tabi yağ eksilmesinin 10bin de 1litre normal dediğimiz başka bir araçta ve yağ ile anormal sayılabilir. Kısmen göreceli kalıyor aslında bu durum. @Ariff34 Liqui moly'nin hangi yağı tam olarak hocam ? LM'nin datasheetleri bulmak genelde zor. Bakarım ona göre.

Şimdi şu eksilme olayları nedir nasıl olur kısaca anlatayım öncelikle:

Motordaki en yüksek sürtünme noktası piston segmanlarının, silindir duvarlarıyla temas halinde olduğu noktadır. Segman gerilimi ne kadar yüksekse (sıkıysa) o kadar iyi yağı silindir duvarlarından aşağı doğru kazır (yukarı - aşağı harektte). Bu segmanların sıkılığının azalması yanma odasına az da olsa yağ almasına sebep olarak yağ eksikliğine neden olur (yağ yakma) temelde. Bunun dışında yağın belli bir buharlaşma (%12 mertebelerinde) ve kül oranı (%1) var ve bu da kafadan bir eksilmeye sebep olabiliyor belli bir miktarda.

Şimdi yağ yakan aracın segmanları biraz gevşemiştir diyeyim yanlış bir tabir ama,, ince yağa geçince de yağ daha fazla yanma odasına geçme eğiliminde olur ve daha fazla eksilir. Tabi bunun yanında keçe ve contalardan da kaçak ihtimali artabiliyor (ince yağın akışkanlığı). Ancak bu yanma odasına kaçma olayı çoğu zaman çalışma ısısında yani 10w40'ın, 40 kısmında olduğu için sıkıntı olmaz. Eğer ki keçe ve contadan kaçak varsa ki bu beklerken de oluyor yani yağ soğukken o zaman ince yağ sıkıntı yaratabilir (ince dediğim 5w40). Bizim amacımız ne peki bu ince yağ ile ? Aracı soğuk çalıştırmada daha çok korumak ve daha kaliteli hammaddeye sahip uzun ömürlü yağ kullanmak... xcess 5w40 100 derecede 14.2 mm²/s iken, syniergie+ 15 mm²/s. Yani yakma konusunda pek bir fark olmaz (100 derece üzeri de benzerdir xcesin viskozite indexi daha yüksek olduğundan). Bunun daha iyi giderilebileceği ve soğukken 10w40'tan daha akışkan, sıcakken de daha kalın olan yağ da 0w50 yağlardır. Misal Eneos Sustina 0w50. Eksilmeye çözüm olabilir bu konuda. Ancak tabi eksildikçe yağ koymak size daha ekonomik gelebilir sustinaya bakınca da?
 
Geri
Üst