Otomatik transfer kutulu birçok SUV manuel olarak 4x4 e aldığımızda 50km sonunda arka tekerlekleri boşa çıkarıyor yada belli bir hızdan sonra 30-50-60 vs. üzeri devreden çıkıyor,
otomatik modunda arkalar sadece ön tekerlekler patinaja girerse devreye giriyor ön tekerlek normal çekiyorsa arkalar devreye girmiyor.
Piyasadaki kullanıcı esnekliği ön planda olan bütün kibar yapıdaki SUV lerde vaziyet hemen hemen böyle olması lazım, 100-120km ye kadar dört çekerle gideni pek yok.
eskiden çok daha güzel arazi makinaları vardı, ön ve arka diferansiyel kilidi, ortadaki transfer kutusunda 4x4 kilidi gibi kabinde orta kolonunda bir sürü kol manivela mandal olan arazi araçları vardı ancak onları kullanması çok ta kolay değil mesela asfalt yolda ön veya arka diferansiyeli kilitlerseniz dönüş turunuz haliyle azalıyor bununla beraber kilitli halde iken asla park manevrası yapamazsınız o şekilde kilitli halde çok zorlarsanız da diferansiyel dişlileri sıyırabiliyor kırabiliyor. Bu yüzden pekçok eski arazi aracı mutlaka şanzıman revizyonu görmüştür. Yeniler ise otomatik olduğu için kullanıcıya karşı fail safe düzenindeler, diferansiyel kilidi birçok kibar yapılı SUV de zaten yok genelde sadece açık diferansiyel ve 4x4 modu var çoğu zaman yetiyor. Kilitli diferansiyel yada otomatik transfer kutusu her zaman ilave bakım maliyeti getirir, az yada çok. Ama bu parçalar sıklıkla bakım görmediği için bu masraflar çok göze batmaz.
4x4 ile TÜV muayenesine girdiğiniz zaman operatöre özellikle belirtmekte fayda vardır, fren testi yaparken transfer kutusunu bozabiliyorlar bu yüzden ciddi sorun yaşayanlar oldu. Arka tekerlekleri boşa çıkaran aparat takmaları gerekiyor eğer takmadan 4x4 modunda kanala sokup ön tekerlekleri döndürmeye çalışırlarsa arkadan çatırtılar gelebiliyor arıza lambası yakabiliyor.
Bazı SUV sahiplerine ise çok kızıyorum ve onları kınıyorum... neden derseniz? bu SUV ler asla otobanda aşırı hız yapma makinesi değillerdir. Arazi kabiliyeti gelişmiş yüksek yapılı araçlardır 1600-1800kg luk bu yüksek cüsse ile otobanda 200-220km hızları zorlamak gereksizdir bir problem olduğu zaman ufak bir otomobil gibi çabuk biçimde duramazsınız yada yüksek hızda otomobil gibi manevra yapamazsınız, SUV lerin kötü aero verimi olsun, ağır kütlesi olsun aşırı hız SUV için hoş birşey değil, gücü yerinde ve zamanında doğru kullanmak gerekir, doğrusu budur. Ama karda, kışta, çamurda, piknikte sizin bir numaralı dostunuz olur.