Rot açılarını ölçtürmeniz gerekiyor. Eğer parçalardan bazılarında eğrilik varsa değiştirmek yada ayarlatmak gerekebilir amortisör, porya, alt salıncak, podye kule vs. gibi . Rot ayarı kötü ise yada şasede eğrilik var ise bütün beklenen belirtileri göstermesi beklenmez, sadece gaza basarken sola çekmesi problemin varlığı için yeterli bir sebep. Frenleme yada sabit hızda sıkıntı yapmıyor olması da sola çekme probleminin şiddetini ve sıkıntının ciddiyetini azaltmaz.
En basit evde uygulanabilir yöntem olarak lastikler yönlü lastik değilse sağ ön ve sol ön tekerleği jantıyla beraber sağ sol yer değiştirip yolda deneyip herhangi bir yönde çekme varmı diye deneyebilirsiniz. Veya tekerlekleri ön arka yapıp deneyebilirsiniz eğer lastiklerden birisinde bir problem var ise ondan sebeple de gazlarken sola sağa çekme yapar fakat frenlerken veya sabit hızda yapmayabilir bunun tam tersi de mümkün ancak o zaman genelde frenlerde yada amortisörlerde problem olursa salınımları toparlamadığından yada fren gücü eşit dağılmadığı için yapabilir. Ancak sadece gazlarken oluşan sağa sola çekme genellikle kötü lastik veya jant, eğrilmiş porya, amortisör bağlantı parçalarının eğriliği yada salıncaklardaki burçların bozulması salıncakların eğrilmesi veya şasede eğrilik gibi problemlerden kaynaklıdır.
bana sol kamber açısı bozukmuş gibi geliyor yada sol ön lastik ve sağ ön lastik dişleri aynı düzende aşınmamış veya biri yeni birisi eski lastik takılmış gibi duruyor bu belirtileri verir. Ancak araba gerçekten eğri duruyorsa rotları ölçtürmek gerekiyor. Çok aşırı eğrilik olmadığı sürece gözle anlaşılması zordur gözle bakınca aldatabiliyor.
toe açısı bozuk olsa direksiyon düz giderken yamuk durur veya lastik hışırtısı çok artar veya çekiş düşer mutlaka yakıt tüketimi az miktar artar.
kaster açısı bozuk olursa direksiyonu bırakınca toparlamaz yüksek hızda sürüş zorlaşır gaza hafif basınca ve direksiyonu o esnada bırakınca direksiyon sağa yada sola dönerek kaçar
kamber bozulunca direksiyon düz tutulsa bile gazlarken arabanın burnu sağa yada sola sıkıntı olan tarafa yön değiştirir ve çeker ama yavaş hızda fazla belli etmez kamberi bozuk tekerlek diken üzerinde gitmek gibi his verir yere teması kötüdür.
Deneme yaparken fazla zorlamayın sıkıntılı bir ön takım kuru düz asfaltta gaza hafif bastığınızda bile çekme yapar yani dipgaz yapmanıza gerek yoktur çünki rot ayarı ve ön takımı sapasağlam bir arabayla dahi gaza çok abanırsanız çekiş gücünü çok zorlarsanız illa ki bir yerden sonra belli bir noktadan sonra hafif patinaj yapar yada tekerlekler hafif kaymaya başlar ve mutlaka o esnada sağlam araba bile sağa sola çeker o yüzden rot ayarı ve ön düzen sürüş testleri esnasında buna dikkat edilmesi gerekli.