2011 fd6 sağa çekme problemi

Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhabalar arkadaşlar öncelikle iyi sürüşler dilerim. Honda civic 2011 fd6 aracım var, aracım sağa çekiyor, şasede herhangi bir eğrilik yok, araç kazaya karışmamış, tabla burclari yeni degisti usta düzelir dedi ama düzelmedi, ön ve arka rot ayarları yapıldı,lastiklerin yerini değiştirdik ama nafile. Acaba bu problemle karşılaşan oldu mu, ve çözümü nedir ? Şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
301
Tepki puanı
140
Yaş
42
Konum
Ankara
Aynı sorun benim FD6 da vardı. Çok belli olmasada fark ediliyordu. Rot balanscı sağ lastik sola göre biraz arkada demişti. Çok kaldırıma çıkmaktan olur dedi. ??
Geniş zamanda gel zincirle bağlayıp çekelim düzelir dedi. Zamanda bulamadım arabayı da öyle sattım.

FD6 - FB7
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bunun direksiyon kutusu ile bir alakası yok, direksiyon kutusu bu araçlarda sadece ses yapar jant yamuk olabilir , yönlü lastik olabilir




vtec kicked in yo !!!
Dediklerinizde bir ihtimal ama bunları eleyip alt takımdan da herşeyi değiştirince tek şüpheli direksiyon kutusu kalıyor.
Benim durumumda aracı alırken direksiyon kutusunda ufak boşluk oluşmuş ve FD6ların en kronik problemi diye söylemişlerdi.
Açıkçası benim sorunum direksiyon kutusundan, buna eminim.
@bulentyozgat'ın şikayetleri de benimkilere çok benziyor. Tabi kendisi benim sorularımı cevaplarsa daha net bir fikir oluşabilir.
 
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FD6 2011
Hocam oncelikle mesaj icin cok teşekkur
Dediklerinizde bir ihtimal ama bunları eleyip alt takımdan da herşeyi değiştirince tek şüpheli direksiyon kutusu kalıyor.
Benim durumumda aracı alırken direksiyon kutusunda ufak boşluk oluşmuş ve FD6ların en kronik problemi diye söylemişlerdi.
Açıkçası benim sorunum direksiyon kutusundan, buna eminim.
@bulentyozgat'ın şikayetleri de benimkilere çok benziyor. Tabi kendisi benim sorularımı cevaplarsa daha net bir fikir oluşabilir.
Hocam öncelikle cevap için çok teşekkür ederim,bende de ayni dediginiz şekilde hemen hemen her şeye bakildi, yalniz giderken sizin de dediğiniz gibi direksiyonu bırakınca hafif ama çok az bir santim kadar sağa gidiyor. Acaba size ne kadara mal olmuştu ?
 
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FD6 2011
Nokta atışı söyleyeyim, bence direksiyon kutusu :)
Aynı sorun kendi FD6 aracımda da var, araç düşük hızda iken direksiyon kendiliğinden hafif sağa yöneliyor sürekli, lastik-jant değiştirdim, 3-4 kere rot balans yapıldı, ön takım farklı ustalarca detaylı incelendi ama değişen birşey olmadı.
En sonunda bunu daha önce yaşayan biriyle karşılaştım ve direksiyon kutusu değiştirdikten sonra düzeldiğini anlatmıştı.
Tabi kesin orası demek için benim belirttiğim unsurların detaylıca incelenmesi gerekli.

Size sorum şu, aracınız direksiyonu düz tuttuğunuzda düz gidiyor mu yoksa direksiyon düz iken mi sağa gidiyor?
ve yaklaşık 70 km üstünde bu sağa çekme nerdeyse azalıp farkedilmez hale geliyor mu?
Hocam öncelikle cok teşekkur ederim mesaj için :) Tam olarak yukarıda anlattiğinizin aynisi hocam, direksiyonu birakinca çok az bir iki santim sağa gidiyo kendi kendine. Bir de olası bir durumda direksiyon kutusu tamamem mi değişiyor yoksa tamir oluyor mu ? Bana ne kadar masraf açar ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam öncelikle cok teşekkur ederim mesaj için :) Tam olarak yukarıda anlattiğinizin aynisi hocam, direksiyonu birakinca çok az bir iki santim sağa gidiyo kendi kendine. Bir de olası bir durumda direksiyon kutusu tamamem mi değişiyor yoksa tamir oluyor mu ? Bana ne kadar masraf açar ?
Ben kendim halen aracı bu haliyle kullanıyorum :) Sorunu ilk aldığımda farketmiştim, ben 40bin kmye yakındır kullandım, muhtemelen önceki sahibi de bu şekilde uzun süre kullandı gibime geliyor.
Yanlız direksiyonu pek zorlamamaya çalışıyorum, yani u dönüşlerinde en sona çevirmeden dönüyorum mesela.
Değiştiren kişi bana 200bin km. civarında değiştirdiğini söylemişti, kullanıma bağlı olarak bu süre bence değişir ama dayandığı yere kadar bu şekilde kullanmayı düşünüyorum (y)
Elektrik direksiyon kutularında her türlü anomalide direk revizyon yapıyorlar, 2018 başında 600 tl idi ama şu anda ne kadardır bilmiyorum. Ancak okuduğum yorumlarda revizyon sonrası bile 1-2 yıl içinde tekrardan sorunlar ve seslerin tekrarladığını hatırlıyorum. Ama belki randıman sağlayabilir diye de denemekten zarar gelmez.
Değişim için servis yıl başında 8bin istiyordu, ancak özellikle istanbulda büyük parçacılar yurtdışından talebe göre kendileri çok daha uyguna parçayı ithal edebiliyorlar diye duydum. Değiştiren kişi tanıdıklar vasıtasıyla 2017de 2500e işi mal ettiğini söylemişti.
Ancak şu andaki fiyat konusunda hiçbir bilgim yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FD6 2011
Ben kendim halen aracı bu haliyle kullanıyorum :) Sorunu ilk aldığımda farketmiştim, ben 40bin kmye yakındır kullandım, muhtemelen önceki sahibi de bu şekilde uzun süre kullandı gibime geliyor.
Yanlız direksiyonu pek zorlamamaya çalışıyorum, yani u dönüşlerinde en sona çevirmeden dönüyorum mesela.
Değiştiren kişi bana 200bin km. civarında değiştirdiğini söylemişti, kullanıma bağlı olarak bu süre bence değişir ama dayandığı yere kadar bu şekilde kullanmayı düşünüyorum (y)
Elektrik direksiyon kutularında her türlü anomalide direk revizyon yapıyorlar, 2018 başında 600 tl idi ama şu anda ne kadardır bilmiyorum. Ancak okuduğum yorumlarda revizyon sonrası bile 1-2 yıl içinde tekrardan sorunlar ve seslerin tekrarladığını hatırlıyorum. Ama belki randıman sağlayabilir diye de denemekten zarar gelmez.
Değişim için servis yıl başında 8bin istiyordu, ancak özellikle istanbulda büyük parçacılar yurtdışından talebe göre kendileri çok daha uyguna parçayı ithal edebiliyorlar diye duydum. Değiştiren kişi tanıdıklar vasıtasıyla 2017de 2500e işi mal ettiğini söylemişti.
Ancak şu andaki fiyat konusunda hiçbir bilgim yok.
Çok teşekkür ederim hocam, bakalim ben de ustama bir sorayım ilcede olduğumdan merkeze gidemiyorum her zaman ilk gitmemde soracağım,buraya sonucu yazarim :) Ben de hassas adamım hep bana denk gelir böyle seyler de :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@bulentyozgat Bu konuya bir güncelleme yapmak istiyorum, geçen hafta FD6nın kamber-kaster ve toe değerlerine meraktan tekrar farklı bir rotçuda baktırdım ve sağ ön tekerin 2 dereceye yakın pozitif kambere sahip olduğunu farkettim, sağ ön tekerde bir eğim olduğunu biliyordum ama hep sorun olmaz bundan dedikleri için işlem yaptırmamıştım. Bu değerlere bakan rotçu kabul edilebilir sınırlarda, bu şekilde de kullanabilirsin diye belirtti ama ben özellikle düzelttirmek istedim.
Ön tekerlerin vida ile özel bir kamber ayarı yokmuş, şasicide 3 mm.lik bir düzeltme uygulandı (şasiyi çekmiyor yanlış anlaşılmasın :)) ve sonradan rotlar ayarlandı. Bu işlem sonrası direksiyonun sağa dönme isteği bayağı azaldı diyebilirim (Direksiyon kutusundaki boşluk duruyor ama).
Sizinde iyi bir rotçuda tekerlerin eğimlerini kontrol ettirmenizi mutlaka tavsiye ederim.
Belki sizinde sağ ön teker değerleri çok bozuk olduğu için direksiyon dönme eğilimi gösteriyor olabilir.
Özet olarak direksiyonu sürekli bir yöne gitme eğilimi gösteren ancak rotta makul sınırlarda denilen araçların kamber-kaster ve toe değerlerini sıfıra en yakına getirmelerinde beklenmedik faydalar oluşabilir.

https://1.bp.blogspot.com/-auJ5o8RRW_M/WxJxksv-gVI/AAAAAAAAJK4/lUd9i4Uue_AoINxAOm1fTXlCg9QN6I5ZACK4BGAYYCw/s400/kamber_acisi.JPG
 
Son düzenleme:
Geri
Üst