2012 fb7

[MENTION=5159]engin484[/MENTION] fikir olması açısından; 2016-Eylül ayından beri, 2012 model Elegance paket füme renkli, deri koltuklu aracımı büyük bir keyifle kullanıyorum.

Hep sunroof ve deri koltuklu bir araba hayalim vardı hamdolsun Rabbim nasip etti hem de istediğim renkte..

Yorumlarım belki düşüncelerinize etki edebilir bu yüzden diğer arkadaşlarımızın da yorumlarını dikkate almanızı tavsiye ederim.

Performans açısından yorumum;
Daha önceki aracınız neydi bilmiyorum ama çok performanslı bir araç kullandıysanız ve yokuşlarda mükemmel bir tırmanış beklentiniz varsa birazcık hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Ama onunda çözümü var bence "Yüksek Devir"

Daha önceki aracım Hyundai Accent 2009-1.5 crdi(110 ps) manuel vites, team paketti. Dediğim aracı kullananlar bilir kendi segmenti içerisinde en seri araçlardan birisidir. Tork'tan dolayı mükemmel bir kalkışı ve yokuş tırmanışı vardı. Fakat güvenlik hissiyatı yoktu. Ve dengesiz bir performans sergiliyordu.
Hani şöyle bir söz varya "Kontrolsüz güç, güç değildir" tamda accent era'ya uyan bir söz. Accent blue da aynı bana göre...
Araçlarımızın "S"modu bizim büyük yardımcımız. Kalkışlarda ya da yokuş çıkmadan hemen önce "S" modu ile yüksek devir çevirerek yokuşu çıkın ondan sonra Civic neymiş bee dersiniz
Ama çoğu kullanıcı motora birşey olur diye yüksek devir çevirmekten haz duymaz(hoşlanmaz)
performans=yakıt tüketiminin artması bunu da unutmamak lazım.!!!

Atmosferik bir motora sahip Honda Civic kalkışlarda diğer(turbolu) araçlar gibi sizi aniden ileri atmaz, ileride aynanızdan aynı motor hacminde ki araçları seyredersiniz (Yüksek devir sayesinde)

Konfor açısından yorumum;
Genel kabul gören bazı eksiklikleri var elbette. En başta "Yalıtım meselesi"
"Trim sesleri" vs.
Yol sesi almıyor dersek kendimizi kandırmış oluruz. Ama onunda çözümü var Fabrikanın maliyet açısından; yapamadığı değilde yapmadığını yapmak. Yani yalıtımı kendiniz yapmanız veyahut yalıtım işinden anlayan işinin ehli kişilere yaptırmak.
Ben bu işi çok araştırdım çok arabaların yalıtımını kontrol ettim ve şu anda arka iki davlumbaz içine(tekerlekleri söktüm) yalıtım yaptım, bagajın içine(daha bitmedi ama) yapmaya devam ediyorum. Şu ana kadar ki gözlemim de elbette ki farkın olduğu çoğu kısmını bitirince bir konu olarak hepsini yazacağım foruma.
Kısacası bunlar çözümü olan meseleler. Ama zaman ve maliyet gerekli.

Sürüş keyfi gerçekten güzel ve diğerlerinden çok farklı bir araç. Bu konsola alıştığımdan olsa gerek mesela bu sürüş keyfini Skoda Octavia da, Opel İnsignia da, Ford focus'ta, Renault Fluence da vs. bulamadım. Bu şahsi yorumlarımı tüm arkadaşlarda söylüyormuş gibi lütfen algılamayın. Benim kanaatim bu yönde..

Görünüşü zaten hayranlık uyandıran bir araba ve güvenlik açısından da çok iyi.
Bakımlarını zamanında yaptığınız müddetçe (en önemlisi de motoru ya da şanzımanı)o sizi asla üzmeyecektir.

Şimdiki araçlarda Turbo güzel bir teknoloji ama pahalı bir teknoloji bunu da unutmayın..!! Turbolu araçları bilinçli kullanırsanız ne âla..o da sizi üzmez.

Lâkin bilinçsiz kullanıcı olursanız Turbo arızası maliyet açısından cebinize zarar verebilir. Çünkü kullanıcıların çoğu Turbolu aracın nasıl kullanılması gerektiğinden bi-haber. Bilinçsiz kullanıcıların o fırlatma hissiyatını yaşamak için yaptığı hatalar, motoru devirsiz kullanmanları, uzun yoldan gelince aniden motoru stop etmeleri ileride arızalardan dolayı onlara büyük bir problem olarak karşılarına çıkabiliyor. Alacak olduğunuz araçlarda bunlara dikkat edin.

Sözün hülasası;
Honda Civic güvenlik açısından güzel bir araba, performans açısından(atmosferik motora göre)yeterli ve tutarlı bir performans sergileyen bir araç...
Tercih sizindir. Aracınızı Kazasız, belasız kullanmanız dileğiyle..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
manuel ini bilmem ama otomagini şiddetle tavsiye ederim sorunsuz ve keyifli bir araçtır. Yüksek devir cevirmenin hazzını yaşarsınız.. Rampalarda gitmiyor diye bişey yok yüksek devirde harikalar yaratabilir at binicisine göre kişner..
 
Geri
Üst