2013 FB7 - 1 Ayda 2 Kez Yolda Bırakan Arıza. Bobin mi? Buji mi? Farklı Bir Problem mi?

Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
Herkese merhaba. Ocak 2020'de 2013 model fabrikasyon lpgli eco elegans 130.000 kmde otomatik vites civic'imi almıştım. Yaklaşık 7.5 aydır çoğunlukla severek zaman zaman eski dizel aracımın torkunu arayarak aracımı kullanıyordum.

1 ay önce kurban bayramından önce rutin 10.000 bakımını ve lpg bakımı ve ayarını yaptırarak memlekete gittim.

Bakımda kendi aldığım Mann hava ve yağ filtresini motul 8100 eco-nergy 5-30 yağı ve karbonlu polen filtresini değiştirdim. Brc servisinde de 2 lpg filtresini değiştirip gaz ayarını yaptırdım (bilgisayardan otomatik olarak yapıldı, yol ayarı yapılmadı). Hatta filtreleri değiştiren usta bu filtreler uzun zamandır değişmemiş (özellikle küçük olan 20.000 kmde bir değişmesi gereken), hatta filtre parçalanmaya başlamış deyip bana da filtreyi gösterdi.

Gerçekten filtrenin hem rengi kararmış hem de parçalanmaya başlamıştı.

Bakımdan sonra memlekete bayrama gittim ama aracın çekişinde bir düşüklük olduğunu hissediyordum. Yakıtı da genel olarak bana lpgli bir araç için fazla geliyordu (32 litre ile şehir dışı 320km, şehir içi en iyi 250 en kötü 180km).

Bayram sonu pazar günü yola çıkmak üzere aracı yükledim yakıtı aldım ve evden ayrıldım. 2km gittikten sonra araç teklemeye başladı ve motor arıza lambası yandı!

Sağa çektim kontağı kapattım biraz bekledim yeniden çalıştırdım herhangi bir sorun görünmüyordu. Tekrar yola çıktım tam ilçe merkezini çıkarken (yaklaşık 3 4 km sonra) araba yine gaz yemedi, motor arıza lambası esp lambası ve lastik basınç sensörü yanmaya başladı. Gaza sonuna kadar bassam da araç 40 50km hızı geçmeyecek şekilde kendini kapattı.

Babamı aradım arabayla geldi, kaputu açtık yağı suyu hidrolikleri hava filtresini gözle kontrol ettik bir problem bulamadık. Döndük sanayiye, pazar sabah 09:00 dükkanların çoğu kapalı. Eşim ve 3.5 aylık oğlumuz arabada. Önce onları babamın arabasıyla tekrar eve bıraktım. Sanayide açık akücü bulduk girdik. Aküyü ölçtü bir problem yok, kutup başını söktü, bekledi tekrar taktı. Çalıştırdık problem yine ortadan kalktı. Sanayinin içinde bir kaç tur attım biraz gaza yüklendim ve bingo! tüm ikaz lambaları tekrar yandı. Benzine alıp denediğimde problem kısmen çözülüyormuş gibi oluyordu ama sonunda yine arıza lambası yanıyordu.

Elektrikçiye yönlendirdi gittik kapalı dükkanın önüne aradık neyse elektrikçe geldi. Cihaza bağladı 2 numaralı bobin arızalı göründü. Bobinlerin kablolarını sök tak yaparak 2 numaralı bobinin işlevsiz olduğunu gördük. Bu sefer japon parçası satan bir dükkana gittik, tabii dükkan kapalı. Onu da aradık adam kahvaltı yapıyormuş bir 45 dakika da orada bekledik.

Neyse adam geldi dükkanı açtı, elinde olan Maher marka bobini aldık kendimiz değiştirdik. Bu arada parçacıya gelirken araç iyice kendini kapattı 10 km hızı bile geçmiyordu ve sürekli bir titreme vardı araçta. Bobini taktıktan sonra ilk çalıştırmada hiçbir şey değişmedi. Hatta kablosunu çıkardık yine işlevsiz görünüyordu yeni taktığımız bobin. Sonra akü kutup başını söküp 10 saniye kadar bekledik tekrar taktık lambalar söndü! Sanayi içinde bir kaç tur attım ve problem yoktu (SONUNDA!).

Tekrardan yola çıktık ve korka korka 700 km yol geldim. Şükür ki bir problem yaşayıp küçük bebeğimizle eşya dolu arabayla yolda kalmadım.

Ta ki bugüne kadar...

Bugün eşimi okula bıraktım dönerken yine arıza lambası yandı ve çekiş düştü. Arızaya artık aşina olduğumdan dörtlüleri yakıp kenara çektim. Motoru kapatıp yeniden çalıştırdım. Lpgyi kapatıp benzine geçtim ve hızımı 50 km'nin üzerine çıkarmamaya, devri de aşağılarda tutmaya çalışarak ben de kendi okuluma geldim.

Öğlen Gebze'de bilinen özel bir honda servisine götürdüm (Kamar). Onlarında cihazı güncellemeye gitmiş yarın gelecekmiş. Yarın tekrar gideceğim (tabi yarın öğlene kadar yolda kalmazsam :)) Bu arada kendim yine bobin kablolarını sökerek arıza olup olmadığına baktım ama 4 bobinin de kablosu çıkınca motor sarsılıyor. Hepsi çalışıyor gibi görünüyor şuan.

Evet uzun bir yazı oldu, buraya kadar okuyanlara şimdiden teşekkür ederim. Forumda bu ve buna benzer problemlerle ilgili konular vardı hepsini okudum. Ama herkesin çözümü farklı olmuş. Aracın bujileri ne zaman değişmiş bilmiyorum. Subap ayarı ne zaman yapılmış bilmiyorum. Açıkcası lpg ayarının bozuk olduğunu düşündüğümden önce subap ayarı yaptırıp benzinde bir süre kullandıktan sonra lpg ayarını yol ayarı şeklinde yaptırmak için bekliyordum. Lpg ayarı için Kartal Mucip Otogazı önerdiler oraya gitmeyi düşünüyorum.

Sizlerin fikrini almak için bu konuyu açtım. Yarın karşılaşacağım ikilemler için hazırlıklı olmak istiyorum.

1. Bujiler değişmeli denirse hangi marka almalıyız? Kamar parçaların kendilerinde olduğunu söyledi dışarıdan parça bulup almak benim için zaman kaybı olacak. En hızlı şekilde çözmeliyim çünkü hem eşim hem ben her gün arabayla işe gidip geliyoruz.

2. Bobin arızası tekrarlarsa sadece arızalı bobini mi yoksa set olarak 4ünü mü değiştirmeliyim? Marka olarak ne önerirsiniz?

3. Bu iki ihtimal dışında problemin kaynağı ne olabilir? Aracı aldığımdan beri yaklaşık 9.000km yol yaptım. İlk aldığımda herhangi bir problem yoktu. Son 1 aydır problem yaşıyorum.

4. Subap ayarı ve boğaz kelebeği için de fiyat aldım 150 liraya onu da haftasonu yaptırmayı düşünüyorum.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,955
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
1. ve 3. Bujileri değişip değişmediğini bilmiyorsanız, 120bin km'de bir değişmeli deniyor. Bence size satan adam değiştirmemiştir yüksek ihtimalle... Ben de değişmediğim için benzer problem benim de başıma geldi(aracım 118bin km'de). Ben hala daha değişmedim bir problem yaşamadığım için. LPG Fabrikasyonsa bir ayar gerektirmiyor pek. Benzinde kullanın bu süreçte aracınızı ve bujileri yetkili servis dışında almaya kalkarak kazıklanmayın derim. NGK İridyum 11s ile biten bujileri verir sistem size şase numaralarını söylerseniz. Tanesi 185tl civarında.

4. Subap ayarını yaptırmanız iyi olur.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,279
Çözümler
9
Tepki puanı
13,122
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Herkese merhaba. Ocak 2020'de 2013 model fabrikasyon lpgli eco elegans 130.000 kmde otomatik vites civic'imi almıştım. Yaklaşık 7.5 aydır çoğunlukla severek zaman zaman eski dizel aracımın torkunu arayarak aracımı kullanıyordum.

1 ay önce kurban bayramından önce rutin 10.000 bakımını ve lpg bakımı ve ayarını yaptırarak memlekete gittim.

Bakımda kendi aldığım Mann hava ve yağ filtresini motul 8100 eco-nergy 5-30 yağı ve karbonlu polen filtresini değiştirdim. Brc servisinde de 2 lpg filtresini değiştirip gaz ayarını yaptırdım (bilgisayardan otomatik olarak yapıldı, yol ayarı yapılmadı). Hatta filtreleri değiştiren usta bu filtreler uzun zamandır değişmemiş (özellikle küçük olan 20.000 kmde bir değişmesi gereken), hatta filtre parçalanmaya başlamış deyip bana da filtreyi gösterdi.

Gerçekten filtrenin hem rengi kararmış hem de parçalanmaya başlamıştı.

Bakımdan sonra memlekete bayrama gittim ama aracın çekişinde bir düşüklük olduğunu hissediyordum. Yakıtı da genel olarak bana lpgli bir araç için fazla geliyordu (32 litre ile şehir dışı 320km, şehir içi en iyi 250 en kötü 180km).

Bayram sonu pazar günü yola çıkmak üzere aracı yükledim yakıtı aldım ve evden ayrıldım. 2km gittikten sonra araç teklemeye başladı ve motor arıza lambası yandı!

Sağa çektim kontağı kapattım biraz bekledim yeniden çalıştırdım herhangi bir sorun görünmüyordu. Tekrar yola çıktım tam ilçe merkezini çıkarken (yaklaşık 3 4 km sonra) araba yine gaz yemedi, motor arıza lambası esp lambası ve lastik basınç sensörü yanmaya başladı. Gaza sonuna kadar bassam da araç 40 50km hızı geçmeyecek şekilde kendini kapattı.

Babamı aradım arabayla geldi, kaputu açtık yağı suyu hidrolikleri hava filtresini gözle kontrol ettik bir problem bulamadık. Döndük sanayiye, pazar sabah 09:00 dükkanların çoğu kapalı. Eşim ve 3.5 aylık oğlumuz arabada. Önce onları babamın arabasıyla tekrar eve bıraktım. Sanayide açık akücü bulduk girdik. Aküyü ölçtü bir problem yok, kutup başını söktü, bekledi tekrar taktı. Çalıştırdık problem yine ortadan kalktı. Sanayinin içinde bir kaç tur attım biraz gaza yüklendim ve bingo! tüm ikaz lambaları tekrar yandı. Benzine alıp denediğimde problem kısmen çözülüyormuş gibi oluyordu ama sonunda yine arıza lambası yanıyordu.

Elektrikçiye yönlendirdi gittik kapalı dükkanın önüne aradık neyse elektrikçe geldi. Cihaza bağladı 2 numaralı bobin arızalı göründü. Bobinlerin kablolarını sök tak yaparak 2 numaralı bobinin işlevsiz olduğunu gördük. Bu sefer japon parçası satan bir dükkana gittik, tabii dükkan kapalı. Onu da aradık adam kahvaltı yapıyormuş bir 45 dakika da orada bekledik.

Neyse adam geldi dükkanı açtı, elinde olan Maher marka bobini aldık kendimiz değiştirdik. Bu arada parçacıya gelirken araç iyice kendini kapattı 10 km hızı bile geçmiyordu ve sürekli bir titreme vardı araçta. Bobini taktıktan sonra ilk çalıştırmada hiçbir şey değişmedi. Hatta kablosunu çıkardık yine işlevsiz görünüyordu yeni taktığımız bobin. Sonra akü kutup başını söküp 10 saniye kadar bekledik tekrar taktık lambalar söndü! Sanayi içinde bir kaç tur attım ve problem yoktu (SONUNDA!).

Tekrardan yola çıktık ve korka korka 700 km yol geldim. Şükür ki bir problem yaşayıp küçük bebeğimizle eşya dolu arabayla yolda kalmadım.

Ta ki bugüne kadar...

Bugün eşimi okula bıraktım dönerken yine arıza lambası yandı ve çekiş düştü. Arızaya artık aşina olduğumdan dörtlüleri yakıp kenara çektim. Motoru kapatıp yeniden çalıştırdım. Lpgyi kapatıp benzine geçtim ve hızımı 50 km'nin üzerine çıkarmamaya, devri de aşağılarda tutmaya çalışarak ben de kendi okuluma geldim.

Öğlen Gebze'de bilinen özel bir honda servisine götürdüm (Kamar). Onlarında cihazı güncellemeye gitmiş yarın gelecekmiş. Yarın tekrar gideceğim (tabi yarın öğlene kadar yolda kalmazsam :)) Bu arada kendim yine bobin kablolarını sökerek arıza olup olmadığına baktım ama 4 bobinin de kablosu çıkınca motor sarsılıyor. Hepsi çalışıyor gibi görünüyor şuan.

Evet uzun bir yazı oldu, buraya kadar okuyanlara şimdiden teşekkür ederim. Forumda bu ve buna benzer problemlerle ilgili konular vardı hepsini okudum. Ama herkesin çözümü farklı olmuş. Aracın bujileri ne zaman değişmiş bilmiyorum. Subap ayarı ne zaman yapılmış bilmiyorum. Açıkcası lpg ayarının bozuk olduğunu düşündüğümden önce subap ayarı yaptırıp benzinde bir süre kullandıktan sonra lpg ayarını yol ayarı şeklinde yaptırmak için bekliyordum. Lpg ayarı için Kartal Mucip Otogazı önerdiler oraya gitmeyi düşünüyorum.

Sizlerin fikrini almak için bu konuyu açtım. Yarın karşılaşacağım ikilemler için hazırlıklı olmak istiyorum.

1. Bujiler değişmeli denirse hangi marka almalıyız? Kamar parçaların kendilerinde olduğunu söyledi dışarıdan parça bulup almak benim için zaman kaybı olacak. En hızlı şekilde çözmeliyim çünkü hem eşim hem ben her gün arabayla işe gidip geliyoruz.

2. Bobin arızası tekrarlarsa sadece arızalı bobini mi yoksa set olarak 4ünü mü değiştirmeliyim? Marka olarak ne önerirsiniz?

3. Bu iki ihtimal dışında problemin kaynağı ne olabilir? Aracı aldığımdan beri yaklaşık 9.000km yol yaptım. İlk aldığımda herhangi bir problem yoktu. Son 1 aydır problem yaşıyorum.

4. Subap ayarı ve boğaz kelebeği için de fiyat aldım 150 liraya onu da haftasonu yaptırmayı düşünüyorum.
Öncelikle geçmiş olsun.
Anladığım kadarı ile aracın bakımları sizden önce pekte düzenli yapılmış değil.

Sorularınızda gelince,
1. @İsmail Beşiroğlu gibi bende bujilerin değiştirilmediğini düşünüyorum, zaten sökülünce az çok kendini belli eder, benim şahsi tavsiyem orjinal NGK bujisi temin edin, en garanti yolu servisten bujileri almak.
2. Bütün bobinleri set olarak değiştirmek bence gereksiz olur, arıza durumunda hareket edin. Ancak heryerde söylediğimi burada söyleyeyim, Honda'lar parça seçen araçlardır, aldığınız yan sanayi bobinin ömrü uzun olmayabilir veya başka problemlere neden olabilir.
3. Aracı genel olarak gözlemlemek gerekli, değişim zamanı gelmiş ama işlem yapılmamış parçalar nelerdir kullanım kitapçığındaki bakım kısmından kontrol edin.
4. Yakıt tüketiminizdeki yükseklik bu hususta kaynaklı da olabilir, eğer önceki sahibinden bilgi alamıyorsanız bence müsait durumunuz varsa bunu da yaptırın, gaz kelebeğine hemen dokundurtmayın, bence öncelikle subap ayarı yaptırmanız yeterli olacaktır.
 
Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
ususta kaynaklı da olabilir, eğer önceki sahibinden bilgi alamıyorsanız bence müsait durumunuz varsa bunu da yaptırın, gaz kelebeğine hemen dokundurtmayın, bence öncelikle subap ayarı yaptırmanız yeterli olac

Cevaplar için teşekkür ederim öncelikle.

Bakımlarla ilgili bilgiyi eksik vermişim. Araç 110.000 km'ye kadar servis bakımlı. İlk sahibi kadın tüm bakımları serviste yapmış ve evraklar şuan bende. Silecek lastiğine varana kadar serviste değişim yapılmış, ufak tefek kaporta boya işlemleri olmuş. Aklıma gelince servis evraklarını açıp inceledim. Buji değişimi yapılmamış. Subap ayarı ise 2 sene önce 109.000 km'de yapılmış olarak görünüyor. Yine aynı bakımda şanzıman yağı değişmiş. Benim aracı aldığım kişi 2. sahibi ve şanzıman yağını 125.000de kendisi yine serviste değiştini söyledi ve bunu servise gidip teyit etmiştik arabayı alırken. Ama bujiyi değiştirip değiştirmediğini söyledi mi söylemedi mi hatırlayamıyorum.

Sabahtan servisi arayıp bujiler için bir fiyat alayım. Bobin markası önerebilecek misiniz? Şuan araçta 3 tane NAP marka var sanırım fabrikasyon onlar. 1 Tane maher var (130 tlye almıştım). Parçacı yec marka japon malı var demişti 300 tl civarında. Denso pek bulunmuyormuş dediğine göre. Bobini de mi servisten almalı?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,955
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Cevaplar için teşekkür ederim öncelikle.

Bakımlarla ilgili bilgiyi eksik vermişim. Araç 110.000 km'ye kadar servis bakımlı. İlk sahibi kadın tüm bakımları serviste yapmış ve evraklar şuan bende. Silecek lastiğine varana kadar serviste değişim yapılmış, ufak tefek kaporta boya işlemleri olmuş. Aklıma gelince servis evraklarını açıp inceledim. Buji değişimi yapılmamış. Subap ayarı ise 2 sene önce 109.000 km'de yapılmış olarak görünüyor. Yine aynı bakımda şanzıman yağı değişmiş. Benim aracı aldığım kişi 2. sahibi ve şanzıman yağını 125.000de kendisi yine serviste değiştini söyledi ve bunu servise gidip teyit etmiştik arabayı alırken. Ama bujiyi değiştirip değiştirmediğini söyledi mi söylemedi mi hatırlayamıyorum.

Sabahtan servisi arayıp bujiler için bir fiyat alayım. Bobin markası önerebilecek misiniz? Şuan araçta 3 tane NAP marka var sanırım fabrikasyon onlar. 1 Tane maher var (130 tlye almıştım). Parçacı yec marka japon malı var demişti 300 tl civarında. Denso pek bulunmuyormuş dediğine göre. Bobini de mi servisten almalı?
Çok iyi bir araç almışsınız aslında. Bu tip kayıtlarının olması harika. Orjinal giderseniz kafanız rahat olur.?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,279
Çözümler
9
Tepki puanı
13,122
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Cevaplar için teşekkür ederim öncelikle.

Bakımlarla ilgili bilgiyi eksik vermişim. Araç 110.000 km'ye kadar servis bakımlı. İlk sahibi kadın tüm bakımları serviste yapmış ve evraklar şuan bende. Silecek lastiğine varana kadar serviste değişim yapılmış, ufak tefek kaporta boya işlemleri olmuş. Aklıma gelince servis evraklarını açıp inceledim. Buji değişimi yapılmamış. Subap ayarı ise 2 sene önce 109.000 km'de yapılmış olarak görünüyor. Yine aynı bakımda şanzıman yağı değişmiş. Benim aracı aldığım kişi 2. sahibi ve şanzıman yağını 125.000de kendisi yine serviste değiştini söyledi ve bunu servise gidip teyit etmiştik arabayı alırken. Ama bujiyi değiştirip değiştirmediğini söyledi mi söylemedi mi hatırlayamıyorum.

Sabahtan servisi arayıp bujiler için bir fiyat alayım. Bobin markası önerebilecek misiniz? Şuan araçta 3 tane NAP marka var sanırım fabrikasyon onlar. 1 Tane maher var (130 tlye almıştım). Parçacı yec marka japon malı var demişti 300 tl civarında. Denso pek bulunmuyormuş dediğine göre. Bobini de mi servisten almalı?
Bujileri orjinal kodu ile piyasada araştırın, çok fazla sahte NGK buji olduğu için servisten orjinal alma yolu kendi adıma en garantisi geliyor, tabi orjinal NGK satıcısından daha uyguna orjinal buji bulabilirseniz en güzeli.
Bobin konusunda da daha önce dediğim gibi Honda’lar genelde parça seçer ve kendi tecrübem aracın gidişini etkileyen önemli parçalarda yan sanayi kullanımı ile çözülemeyen birçok sorun orjinal parça kullanımı sonrası hemen çözülmüştü, mümkün mertebe aracın üzerindeki fabrikasyon parçanın aynısını veya orjinale eşdeğer muadilini bulmaya çalışın. Piyasada da çok fazla orjinal muadili gibi gösterilmeye çalışılan sahte parçada mevcut ve maalesef Honda Türkiye’de bu durumun farkında olduğu için servislerde fahiş yedek parça fiyat politikası uygulamaktadır, bu nedenle servisten uçuk fiyatlarda duyabilirsiniz.
Bobin’in parça kodu 30520-R1A-A01 olarak geçmektedir, bu parça kodu ile kendinizde internette orjinal muadili bobin araştırması yapabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
Tekrardan merhaba. Bugün öğlen Honda Kamar'a gittim. Giderken tam dükkanın önünde hafif bir rampa vardı gaza biraz basınca yine arıza lambaları yandı ve araba orda kaldı.. Kapat-aç kapat-aç dükkana giebildim :)
Cihaza bağladık abs ve esp (vsa) arızaları görünüyordu sadece. Usta benzer problemi olan bir aracın lpg beyninde sorun olduğunu lpg servisine gitmemi söyledi önce. 2 gündür lpg kapalı konumda kullanıyordum pek mantıklı gelmedi. Arabanın aynı anda hem benzin hem lpg kullanmaya çalıştığını bununda ateşleme sistemini karıştırdığını söyledi. Lpg enjektörlerinin kablolarını söküp lpgyi tamamen devre dışı bıraktık. 2 3 kez yol testi yaptık, sonuç aynıydı. Cihaz bağlıyken yolda hata kodlarına baktık 2. ateşleme silindiri hatası verdi (memlekette değiştirdiğim yan sanayi bobin).

Bobinlerin kablolarını sök tak yaptığımızda motor sarsılmaya başlıyordu yani hepsi çalışır durumda görünüyordu. Bujileri söktük. Muhtemelen değişmemiş 11s serisi ngk bujiler vardı, usta bujilerde problem olmadığını söyledi. Ama km 140.000 olmak üzere olduğu için bujileri değişmek üzere notumu aldım.

Tekrar bobinlere odaklandık. Parçacıdan deneme için bobin aldı, ama jazz'ın bobiniymiş 1 cm uzun geldi. Bobini değişince araç normale döndü!

Bu sefer orijinal bobin soralım dedik Mutluhanı aradık. Tek bobin fiyatı = 1350 TL (Bin üç yüz elli TL!!!)

Başka bir parçacıyla (orkun otomotiv) görüştük orijinal olduğunu söylediği denso bobini 450 tlye aldık. (üzerinde denso yazıyor, kutusunda HONDA yazıyor ama %100 orijinal mi bilemiyorum.) Orijinal olduğunu umarak taktırdık bakalım. Bu sefer yeni bobini 3. göze takıp 3ten söktüğümüzü 2. göze taktık. Bir süre daha yol testi yaptık, lpgye aldık öyle denedik sorun çözüldü.

Yaklaşık 2 2.5 saatlik uğraş sonrası yan sanayi bobinimiz ömrünün %80ini tamamlamış olduğunu varsaydık. 100 tl işcilik ödedim. Toplamda bana 550 liraya maloldu. İnşallah 1 ay sonra yine aynı sıkıntı başıma gelmez :(

1 hafta 10 gün deneyeceğim problem çıkmazsa subap ayarı yaptıracağım ondan 1 hafta 10 gün sonra da sürüş sırasında lpg ayarı (Mucip otogazı önerdi usta da) yaptıracağım.
Durum bu. Bobin arızasının altından başka bir şey çıkmamasını umuyorum.
 
Katılım
14 Eyl 2018
Mesajlar
68
Tepki puanı
47
Yaş
35
Konum
Yozgat
Herkese merhaba. Ocak 2020'de 2013 model fabrikasyon lpgli eco elegans 130.000 kmde otomatik vites civic'imi almıştım. Yaklaşık 7.5 aydır çoğunlukla severek zaman zaman eski dizel aracımın torkunu arayarak aracımı kullanıyordum.

1 ay önce kurban bayramından önce rutin 10.000 bakımını ve lpg bakımı ve ayarını yaptırarak memlekete gittim.

Bakımda kendi aldığım Mann hava ve yağ filtresini motul 8100 eco-nergy 5-30 yağı ve karbonlu polen filtresini değiştirdim. Brc servisinde de 2 lpg filtresini değiştirip gaz ayarını yaptırdım (bilgisayardan otomatik olarak yapıldı, yol ayarı yapılmadı). Hatta filtreleri değiştiren usta bu filtreler uzun zamandır değişmemiş (özellikle küçük olan 20.000 kmde bir değişmesi gereken), hatta filtre parçalanmaya başlamış deyip bana da filtreyi gösterdi.

Gerçekten filtrenin hem rengi kararmış hem de parçalanmaya başlamıştı.

Bakımdan sonra memlekete bayrama gittim ama aracın çekişinde bir düşüklük olduğunu hissediyordum. Yakıtı da genel olarak bana lpgli bir araç için fazla geliyordu (32 litre ile şehir dışı 320km, şehir içi en iyi 250 en kötü 180km).

Bayram sonu pazar günü yola çıkmak üzere aracı yükledim yakıtı aldım ve evden ayrıldım. 2km gittikten sonra araç teklemeye başladı ve motor arıza lambası yandı!

Sağa çektim kontağı kapattım biraz bekledim yeniden çalıştırdım herhangi bir sorun görünmüyordu. Tekrar yola çıktım tam ilçe merkezini çıkarken (yaklaşık 3 4 km sonra) araba yine gaz yemedi, motor arıza lambası esp lambası ve lastik basınç sensörü yanmaya başladı. Gaza sonuna kadar bassam da araç 40 50km hızı geçmeyecek şekilde kendini kapattı.

Babamı aradım arabayla geldi, kaputu açtık yağı suyu hidrolikleri hava filtresini gözle kontrol ettik bir problem bulamadık. Döndük sanayiye, pazar sabah 09:00 dükkanların çoğu kapalı. Eşim ve 3.5 aylık oğlumuz arabada. Önce onları babamın arabasıyla tekrar eve bıraktım. Sanayide açık akücü bulduk girdik. Aküyü ölçtü bir problem yok, kutup başını söktü, bekledi tekrar taktı. Çalıştırdık problem yine ortadan kalktı. Sanayinin içinde bir kaç tur attım biraz gaza yüklendim ve bingo! tüm ikaz lambaları tekrar yandı. Benzine alıp denediğimde problem kısmen çözülüyormuş gibi oluyordu ama sonunda yine arıza lambası yanıyordu.

Elektrikçiye yönlendirdi gittik kapalı dükkanın önüne aradık neyse elektrikçe geldi. Cihaza bağladı 2 numaralı bobin arızalı göründü. Bobinlerin kablolarını sök tak yaparak 2 numaralı bobinin işlevsiz olduğunu gördük. Bu sefer japon parçası satan bir dükkana gittik, tabii dükkan kapalı. Onu da aradık adam kahvaltı yapıyormuş bir 45 dakika da orada bekledik.

Neyse adam geldi dükkanı açtı, elinde olan Maher marka bobini aldık kendimiz değiştirdik. Bu arada parçacıya gelirken araç iyice kendini kapattı 10 km hızı bile geçmiyordu ve sürekli bir titreme vardı araçta. Bobini taktıktan sonra ilk çalıştırmada hiçbir şey değişmedi. Hatta kablosunu çıkardık yine işlevsiz görünüyordu yeni taktığımız bobin. Sonra akü kutup başını söküp 10 saniye kadar bekledik tekrar taktık lambalar söndü! Sanayi içinde bir kaç tur attım ve problem yoktu (SONUNDA!).

Tekrardan yola çıktık ve korka korka 700 km yol geldim. Şükür ki bir problem yaşayıp küçük bebeğimizle eşya dolu arabayla yolda kalmadım.

Ta ki bugüne kadar...

Bugün eşimi okula bıraktım dönerken yine arıza lambası yandı ve çekiş düştü. Arızaya artık aşina olduğumdan dörtlüleri yakıp kenara çektim. Motoru kapatıp yeniden çalıştırdım. Lpgyi kapatıp benzine geçtim ve hızımı 50 km'nin üzerine çıkarmamaya, devri de aşağılarda tutmaya çalışarak ben de kendi okuluma geldim.

Öğlen Gebze'de bilinen özel bir honda servisine götürdüm (Kamar). Onlarında cihazı güncellemeye gitmiş yarın gelecekmiş. Yarın tekrar gideceğim (tabi yarın öğlene kadar yolda kalmazsam :)) Bu arada kendim yine bobin kablolarını sökerek arıza olup olmadığına baktım ama 4 bobinin de kablosu çıkınca motor sarsılıyor. Hepsi çalışıyor gibi görünüyor şuan.

Evet uzun bir yazı oldu, buraya kadar okuyanlara şimdiden teşekkür ederim. Forumda bu ve buna benzer problemlerle ilgili konular vardı hepsini okudum. Ama herkesin çözümü farklı olmuş. Aracın bujileri ne zaman değişmiş bilmiyorum. Subap ayarı ne zaman yapılmış bilmiyorum. Açıkcası lpg ayarının bozuk olduğunu düşündüğümden önce subap ayarı yaptırıp benzinde bir süre kullandıktan sonra lpg ayarını yol ayarı şeklinde yaptırmak için bekliyordum. Lpg ayarı için Kartal Mucip Otogazı önerdiler oraya gitmeyi düşünüyorum.

Sizlerin fikrini almak için bu konuyu açtım. Yarın karşılaşacağım ikilemler için hazırlıklı olmak istiyorum.

1. Bujiler değişmeli denirse hangi marka almalıyız? Kamar parçaların kendilerinde olduğunu söyledi dışarıdan parça bulup almak benim için zaman kaybı olacak. En hızlı şekilde çözmeliyim çünkü hem eşim hem ben her gün arabayla işe gidip geliyoruz.

2. Bobin arızası tekrarlarsa sadece arızalı bobini mi yoksa set olarak 4ünü mü değiştirmeliyim? Marka olarak ne önerirsiniz?

3. Bu iki ihtimal dışında problemin kaynağı ne olabilir? Aracı aldığımdan beri yaklaşık 9.000km yol yaptım. İlk aldığımda herhangi bir problem yoktu. Son 1 aydır problem yaşıyorum.

4. Subap ayarı ve boğaz kelebeği için de fiyat aldım 150 liraya onu da haftasonu yaptırmayı düşünüyorum.

Hocam yakın zamanda (bayramdan 10 gün önce) benzer sorunlarla yolda kaldım. Bir anda arabam çekişten düştü tüm ikaz lambaları yandı ve 3. Gözde hata gösterdi. Bulunduğum ilçede sadece bujileri değiştirdim, bobinleri de denedik ama arıza geçmedi. Başka hiç bir işlem yaptırmadan en yakın ildeki yetkili servise arabamı çekici ile götürdüm. 3 günlük inceleme sonucu lpg sisteminde bulunan bir kablonum şasi yapması sonucu arabaya gaz ve benzinin aynı anda geldiğini, buna bağlı olarak sübap ayarlarının aşırı derecede bozulduğunu, bu yüzden çekişin düştüğünü, beyaz duman attığını, yakıtı çiğ attığını belirtiler. Arızalı olan kablo değişti, subap ayarı yapıldı ve şükür hiç bir sorun kalmadı. Anlattıklarınız bana çok benzer sorunlar gibi geldi. Hatta konuyla ilgili form açmıştım. Bir inceleyin isterseniz. İnşallah basit bir sorundur hocam. Çok geçmiş olsun.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Eyl 2018
Mesajlar
68
Tepki puanı
47
Yaş
35
Konum
Yozgat
Ayrıca hocam kesinlikle bu tür arızalar için yetkili servise gitmenizi öneririm. Çünkü özel servisler deneme yanılma yoluyla tüm parçaları değiştirirler ve buji ile bobinler 2 bine patlar size. Ayrıca arıza gitmez ise tekrar da iade almazlar. Ama serviste kendi parçlarını deneyerek en azından gereksiz parça değişimi yapmıyorlar.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,279
Çözümler
9
Tepki puanı
13,122
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Tekrardan merhaba. Bugün öğlen Honda Kamar'a gittim. Giderken tam dükkanın önünde hafif bir rampa vardı gaza biraz basınca yine arıza lambaları yandı ve araba orda kaldı.. Kapat-aç kapat-aç dükkana giebildim :)
Cihaza bağladık abs ve esp (vsa) arızaları görünüyordu sadece. Usta benzer problemi olan bir aracın lpg beyninde sorun olduğunu lpg servisine gitmemi söyledi önce. 2 gündür lpg kapalı konumda kullanıyordum pek mantıklı gelmedi. Arabanın aynı anda hem benzin hem lpg kullanmaya çalıştığını bununda ateşleme sistemini karıştırdığını söyledi. Lpg enjektörlerinin kablolarını söküp lpgyi tamamen devre dışı bıraktık. 2 3 kez yol testi yaptık, sonuç aynıydı. Cihaz bağlıyken yolda hata kodlarına baktık 2. ateşleme silindiri hatası verdi (memlekette değiştirdiğim yan sanayi bobin).

Bobinlerin kablolarını sök tak yaptığımızda motor sarsılmaya başlıyordu yani hepsi çalışır durumda görünüyordu. Bujileri söktük. Muhtemelen değişmemiş 11s serisi ngk bujiler vardı, usta bujilerde problem olmadığını söyledi. Ama km 140.000 olmak üzere olduğu için bujileri değişmek üzere notumu aldım.

Tekrar bobinlere odaklandık. Parçacıdan deneme için bobin aldı, ama jazz'ın bobiniymiş 1 cm uzun geldi. Bobini değişince araç normale döndü!

Bu sefer orijinal bobin soralım dedik Mutluhanı aradık. Tek bobin fiyatı = 1350 TL (Bin üç yüz elli TL!!!)

Başka bir parçacıyla (orkun otomotiv) görüştük orijinal olduğunu söylediği denso bobini 450 tlye aldık. (üzerinde denso yazıyor, kutusunda HONDA yazıyor ama %100 orijinal mi bilemiyorum.) Orijinal olduğunu umarak taktırdık bakalım. Bu sefer yeni bobini 3. göze takıp 3ten söktüğümüzü 2. göze taktık. Bir süre daha yol testi yaptık, lpgye aldık öyle denedik sorun çözüldü.

Yaklaşık 2 2.5 saatlik uğraş sonrası yan sanayi bobinimiz ömrünün %80ini tamamlamış olduğunu varsaydık. 100 tl işcilik ödedim. Toplamda bana 550 liraya maloldu. İnşallah 1 ay sonra yine aynı sıkıntı başıma gelmez :(

1 hafta 10 gün deneyeceğim problem çıkmazsa subap ayarı yaptıracağım ondan 1 hafta 10 gün sonra da sürüş sırasında lpg ayarı (Mucip otogazı önerdi usta da) yaptıracağım.
Durum bu. Bobin arızasının altından başka bir şey çıkmamasını umuyorum.
Bence en kısa sürede bujileri de değiştirin, ben ateşlemesinde dengesizlik olan bujinin bobine zarar verdiğini düşünüyorum. Eğer yeni aldığınız bobin orjinal DENSO ise sorun çıkarmayacaktır diye düşünüyorum ama piyasadaki sahte parça bolluğundan biraz süpheliyim açıkçası :unsure:

EK: Ayrıca ilerde lazım olabileceklere ilave bilgi vermek için yazıyorum, orjinal FB7 bobin'in Amerika satış fiyatı 75 dolar olarak görünüyor, yani yurtdışında şu kur ile 600 lira+gümrük+kargo ücreti ile temin edilme şansı da mevcut.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst