2013 Sedan Elegance Eco O.V. / 2018 Sedan Executive Dizel O.V.

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba. Deneyimlerimi ara ara yazacağımı belirtmiştim. Uzun yol deneyimim sonrasında araç hakkında bazı yeni fikirler edindim.

Öncelikle yol tutuşu ile ilgili yeni deneyimlerim şöyle oldu;
FB7 kasada konuda da bahsettiğim üzere arkadan kayma yapabiliyordu virajlarda ama vsa ile hemen topluyordu. Bu nedenle alışık olduğum için bu konuda pek sıkıntı yaşamadım. Aracaın limitlerini neredeyse ezbere biliyordum artık. FC5 kasada arabanın önden kaydığını belirtmiştim fakat bu fikrim kısmen değişti. Araç önden kayma eğilimi gösterse de bütün olarak kayıyor. Mesela çok kuvvetli bir manevra yaptığınızda ve bu manevra süresi uzadığında araç komple olduğu gibi viraj dışına kayıyor. Fakat bu kayma da kontrollü bir kayma oluyor. Yani aracın kontrolünü hissediyorsunuz hala. Bir kaç kere limitlerini zorlamak istediğimde böyle bir sonuç elde ettim. Aracın direksiyon tepkileri oldukça iyi. Sadece ilk anda direksiyonu ciddi bir şekilde kırdığınızda önden hafif kaçırıyor hissiyatı veriyor yine. Ama bu eski aracın bana verdiği alışkanlık sanırım. Aracı ilk aldığım güne nazaran şimdiki düşüncelerim iki kat daha olumlu viraj konusunda. Şunu bana hissettirdi araç, ne olursa olsun ben 1 saniye sonra da olsa kontrolü sana veririm. Aracı komple salsam da en geç 1 saniyeye sendeyim diyor.

Aracın üzerinde gelen bristone turanza marka lastikleri çok beğenmedim açıkçası. Bazen ani firende ön taraftan yine kayma hissiyatı veriyor bende. Açıkçası michalen primac lastik olsa çok daha iyi tutunacağını düşünüyorum. Fren konusunda gerçekten iyi bir araç fren mesafeleri oldukça iyi.

Araçta trim seslerini hissetmeye başladım. Beni aman aman rahatsız eden bir ses olmasa da başımın üstünde sunrooftan mı geliyor yoksa sunroof contasından mı geliyor yoksa sunroof perdesinden mi geliyor anlayamadığım küçüçük bir pıtırtı sesi var. tam başımın üstünde olduğu için dikkatimi çekiyor. Şu an için başka ciddi bir trim sesi yok 3bin km oldu.

Araç ile ilgili düşüncelerimin gün geçtikçe olumlu yönde ilerlemesi güzel fakat gün geçtikçe gözüme batan 2 şey hala duruyor.
1- multimedya performansı
2- ses sisteminin yetersizliği

multimedyanın tek iyi özelliği apple car play. her açılışta saçma sapan bir dil seçme menüsü illa ki geliyor. Son kalan menüye dönmeye çalışıyor. Bu durumda apple car play açmaya çalışıyor ama ben bazen bağlamıyorum o nedenle tekrar menüye dönmek zorunda kalıyorum. Ha bir tuşa basmak çok mu zor? değil ama makina donuyor o esnada. bildiğin 2 saniye bekliyorum bi kendine gelsin diye. ayrıca ben bir türlü şarkıları ileri sarma yada geri sarma yapamadım. nasıl yapılıyor anlaamadım aradım bulamadım.
klima kontrol sistemi çok kötü. multimedya sistemi zaten ağır işliyor bir de klimayı multimedya ekranına vermek daha sıkıcı. Alışmasına alışılıyor ama hız olarak yoruyor beni gerçekten. Ben bilgisayar başında olsam 2 saniye bana dert değil ama sürüş esnasında onu beklemek zorlaştırıyor işi. Önce basıyorum sonra yola bakıyorum sonra bir daha ekrana bakıyorum falan...

Çift taraflı dijital klimayı alırken kendi mantığıma göre sol yada sağ taraf bağımsız çalışır zannetmiştim. Fakat klima kısmen bağımsız. İki tarafta çalışıyor, iki tarafta kapanıyor. Tekini çalıştıramıyorsunuz. En azından iki taraf için ayrı sıcaklık değerleri girebiliyorsunuz. Ben sadece sürücü tarafı çalıştırılabiliyor zannetmiştim mesela.

Gün geçtikçe beni mutlu eden başka bir durum ise iç hacminin gerçekten çok ferah olması. Bunu arkaya binen yolcuların geri dönütleri daha da perçinledi. Önlü arkalı 1,80 lik adamlar çok rahat sığıyor. Araç bu konuda çok iyi bence. Başka bir ayrıntı ise aracın farları çok güzel. Oldukça sağlam aydınlatıyor. Uzun yolda giderken sellektör yapmak çok keyifli oluyor. Eğer dar bir alanda iseniz yada tabelalar sarmışsa etrafı uzunları yakmak şimşek etkisi yapıyor. Ben çok beğendim açıkçası.

3bin km'de ve 1 aylık aracım ile henüz göçük problemi yaşamadım. Görmedim ya da farketmedim. Umarım olmaz, merak edenlere istinaden yazdım.
Umarım takip edenlere ve edeceklere yararlı bilgiler olur. Tekrar görüşmek üzere.
Elinize sağlık, paylaşım için teşekkürler :)
Yol tutuş olarak FB7deki aracın burnun mutlaka virajın içine girip arkanın sonradan yola oturması yerine FC5 tek parça hareket ediyor düşüncemi onaylamış oldunuz (y)
Aslında birazda daha sert ayarlanmış setup ile FB7daha pist-yarış kullanımına uygun ama tüketici beklentisi bu değil.
Bu açıdan FC5; Astra, golf gibi daha trenvari bir tutuşa sahip, bu nedenle de FC5in yol tutuşu çok beğeniliyor (y)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Biraz konu dışı ama yeni konu açmama adına buraya koymak istedim.
Dizel FC5 Civic ile LPGli FC5 Eco Civic'in ufak bir tartışması tarzı güzel bir video gibi görünüyor, dizel aracın tasarruf amaçlı olduğunu ama aslında spor ve agresif kullanıma göre bir ayarı olduğundan bahsediyor.
Ayrıca şu anda C sınıfı içerisinden en iyi yol tutan aracı da Civic olarak belirtmiş. Yol tutuşla ilgili izlenimlerini 20.dk dan itibaren anlatıyor.
Boş vakitte izlenilmesini tavsiye ederim,

 
Son düzenleme:
Geri
Üst