2017 FK7 HB Sport Bakım ve Motor Yağı

Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
75
Tepki puanı
26
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Öncelikle bütün forumdaşlara selamlar.

Aracım 2017 model FK7 HB Sport ve şu anda 18.670 KM de. Bir önceki bakım 10.500 KM civarında Honda Çiftkurtlar'da yapılmış ve 2.yıl olduğundan şanzuman yağının değişmesi gerektiği belirtilmişti ve de değiştirilmişti. (2 yıl ya da 40.000 KM)

Velhasıl kelam 10 Nisanda periyodik bakım tarihi gelmişti (bir önceki bakımdan sonra 10.000 KM olmadı lakin 1 yıl geçtiği için). Lakin malum Corona nedeniyle bakıma gidememiştim.
Bugün periyodik bakım için (Motor yağı, hava filtresi, polen filtresi, fren hidrolik yağı ve rutin kontroller için İstanbul Avrupa Yakası'ndaki birkaç yetkili servisi arayıp teklif istedim.
Honda Park : 1.470, TL / Honda Çiftkurtlar: 1.550 TL fiyat verdi. Honda Cem'e de yakın olduğundan bizzat giderek teklif istedim onlarda 1.515 TL gibi bir rakam söylediler.

Tabi ki motor yağı olarak ne kullandıklarını da sordum.
* Honda Çiftkurtlar -------> Hondaya özgü Synthetic yağ kullandıklarını iletti.
*Honda Cem--------------> Shell marka motor yağı kullandığını söyledi. Ben de fabrikanın Honda Type 2.0 Synthetic yağ önerdiğini söyledim. İkisini de kullanıyoruz ama genelde Shell marka yağ kullanıyoruz dediler.

Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Arkadaş gönül rahatlığıyla servislere güvenip araçlarımızı teslim edemeyecek miyiz? Üstüne üstlük servis ve bakım fiyatları bu kadar fahiş rakamlardayken !!!

Yukarıda bahsettiğim durum ile ilgili olarak siz saygıdeğer forumdaşlardan bu konuyla ilgili yardım rica ediyorum.
Bakım ve servis ile ilgili yukarıda bahsettiğim durum ile ilgili siz benim yerimde olsanız ne yapardınız? Garanti konusu canımı sıkıyor açıkçası...

Saygı ve sevgilerimle...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Fren hidroliği gereksiz bence, fren balataları bittiği zaman hatta disklerle beraber 60-70000km de fren hidroliğinin komple yenilenmesi gerekir. Polen filtresini kendiniz alıp takın birçok servis yan sanayi takıp 50-100 lira para alıyor orjinali 150-200 lira civarında, performansa hiçbir etkisi yok, hepsi içeriye koku alıyor, dışardan karbonlu antibakteriyel yan sanayi bulursanız daha iyi ama yan sanayi polen filtrelerinin birçoğu çok kötüdür yırtılırsa klimayı mundar eder, mekanikerler polen filtresini elleyip birde havalandırma sistemine korona bulaştırmasınlar torpidonun arkasında onun yeri, kendiniz değiştirebilirsiniz.

Motor yağını 0w-20 type 2.0 doldurulmasını özellikle istiyorsanız bunu şiddetle servise belirtin, hatta bakım yapılırken bu yağın doldurulduğunu gözünüzle görmeyecekseniz orada bakım yaptırmayın. Eski yağ bidonunu mutlaka ellerinden alın onu mutlaka isteyin ve bidonu bıçakla parçalayacağınızı söyleyin neden diye sorarlarsa bu bidonun içine başka ucuz bir yağ doldurup 400-500 liraya başkasına çakmasınlar diye böyle yaptım diye laf sokun:)

Yağ ve hava filtresi de aynı şekilde kırmızı beyaz etiketli ambalajdan çıkartırlarken gözünüzle görün.

Bu aracın CVT şanzımanı performans yakıt tüketimi ve vites oranı değiştirme hızı olarak çok hassas ve performanslı olduğu için şanzıman yağı değiştirme zamanı geldiği zaman asla aksatmayın serviste HCF-2 yağ ile değiştirin. Zamanla eksiltme bile yapabilen ve sert kullanımda yanıp kavrulabilen bir yağdır, bu yağın ömrü bu şanzıman ile biraz kısadır, şanzıman ise çok pahalı. dördüncü yıl bakımında şanzıman yağı filtresi de değiştirilir, onu da takip etmek gerekir.

Bu şekilde bir bakım istediğinizde garanti kapsamı konusunda ne gibi sıkıntılar çıkartma hakları doğabilecek onu da mutlaka sorun hatta fren hidroliği ve polen filtresi kullancı insiyatifine bırakılırsa sıkıntı çıkmaz birşey olmaz derlerse o zaman bahaneden olmayan bir problem varmış gibi uydurun park sensörü ses yapıyor falan şeklinde, bakalım garantiye sokma konusunda ilgilenecekler mi?

Aracınızı serviste yıkamaları içine araç kokusu vs. asmaları onların görevi değil bu tür işlemlerden kaçının, yetkili servisin en kabiliyetsiz en ucuz çalışanına bu işi yaptırırlar yetkili servislerde aracınızın zarar görmesine sebep olan birçok kaza bela ve aracınızı teslim alma süresinin çok uzaması genelde bu yıkama parlatma koku asma seansında olur fırça sürmüyoruz derler arka tarafta aracın kaportasını otomatik yıkamayla basınçlı su tabancasıyla mahvederler. En basit hiçbirşeyin değiştirilmediği 1000km bakım için gelen araçları bile getiren müşteriler yıkansın isterler yıkama kuyruğuna sokarlar bitmez o yıkama.

Yetkili serviste müşterinin memnun kalması üç ana temel üzerine oturması gerekir
birincisi: en iyi işçilik ile orjinal ve güvenilir yedek parça ile kaliteli sarf malzemelerinin kullanıldığının kanıtlanması
ikincisi: kısa servis süresi ve gereksiz fiyat artışından kaçınmak.
üçüncüsü: ıvır zıvır işlere bulaşmadan kısa sürede işin bitmesi.

bunları yakalayabilmek için teknik detaylara hakim olmak ve yetkili servise gittiğinizde uyanık davranmanız gerekiyor.
 
Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
75
Tepki puanı
26
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Çok teşekkür ederim detaylı bilgilendirmeniz icin, forumdaki diğer sorulara verdiginiz cevapları da itinayla takip ediyorum.
Dediklerinizi yapmaya calisacagim


Redmi Note 8 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Çok teşekkür ederim detaylı bilgilendirmeniz icin, forumdaki diğer sorulara verdiginiz cevapları da itinayla takip ediyorum.
Dediklerinizi yapmaya calisacagim


Redmi Note 8 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
1990 lı yıllarda Honda motorsiklet ve otomobilleri Türkiye ye ilk olarak getirip satışa sunduğu söylenen Maltepe deki Mutluhan bayisinin yetkili servis müdürü bile benimle bu konularda yarış edemiyor:)

Servis müdürüne "CVT otomatik şanzımanın yağı tamamen mi değiştiriliyor ?" "yoksa tazeleme usülü mü değiştiriyor" şeklinde sordum "tamamen değiştiriliyor" demişti:) bende dedim " iyi ama tamamen değiştirmek birçok marka ve model tam otomatik tork konvertör kavramalı şanzımanlı sistemde tork konvertör kavramasında hava boşluğu oluşmasına ve şanzıman arızalarına sebep olabiliyormuş" dedim afalladı:) makineye mi bağlıyorsunuz? dedim yok dedi "alttan boşalt üstten doldur yapıyoruz" hah işte o tazeleme çünki bu şanzıman 6-7 litre yağ alır siz sadece 4-5 litresini değiştiriyorsunuz demiştim, bir sürü mevzu anlattım bununla ilgili sonra yüzü asıldı:) çattık manyağa demiştir:)

Sonra yedek parça bölümüne girip bir tane ekstra hava filtresi aldım yedek parça bölümünün yaklaşımını da çözmüş olduk " abi burada taktırırsan 160 lira" eee alıp gidersem? " alıp gidersen 175 lira" iyi güzel ver bir hava filtresi ne farkı var söyle bakalım yan sanayiden? " abi bak bu yağa bandırılmış kağıt filtrelidir yan sanayi olanda yağ olmaz kurudur içeriye daha çok toz çeker" hah kaptık yine bilgiyi:) ne kolay :) gittim benim sanayideki Oto Anıl a hava filtresi istedim hakikaten onda yağ yok,. Neyse orjinal filtre bagajda duruyor hala onu bu haftasonu takarım belki.

tabi yedek parça sorumlusu arkadaşı hemen rahat bırakmadım:) "şanzıman yağı filtresi ne zaman değiştiriliyor" dedim yedek parça sorumlusu arkadaş "48 ay 40000km ikinci şanzıman yağı değişim periyodu bakımında" dedi. Böylece şanzıman yağı filtresi de zamanı gelince sürpriz olmaktan çıkmıştır:) fiyat sormadım bellidir zaten üç aşağı beş yukarı kaç para olduğu.

20000km ve 2 yıl bakımına gittiğimde tabiki şanzıman yağının değiştirileceğini ve 800 lira ekstra masraf olacağını biliyordum 1800 lira civarı fatura çıkarttıklarında ben normal karşılayınca müşteri kabul deki Gökhan isimli görevli epey şaşırdı:) böylece gerginlik olmayan bu ortamdan faydalanıp yine o arkadaştan biraz bilgi arakladım:)

Bakım sonunda araç yıkama istemeyince iki üç saat sürmesi beklenen bakım 45 dakika sürüyor ve bitiyor, ilginç değil mi? illa yıkayalım burda fırça sürmüyoruz dediler, sizin işiniz araç yıkamak değil dedim:) bakımı yap tamamdır.

İlk 10000km bir yıl bakımında da bir tane bayan vardı müşteri kabulde kavga ediyorduk az kalmıştı, bakım bitene kadar yapılanları izlemiştim ve en son kağıdı imzalatmaya gelmişti bu bayan ben ona "Type 2.0 motor yağı doldurulurken ben göremedim pek" dedim, "beyefendi görseydiniz" dedi dişlerini sıkaraktan:)

servislerde bakım yapılırken aracını o esnada göz hapsinde tutarak ciddiyetle izleyen kullanıcı 100 kişiden 3-4 kişidir en fazla. Bu üç dört kişi yetkili servisin bakım disiplinine yön veriyor aslında kimse farkında değil. Ben bu markayı tercih ettiysem herşey para değil bunu bilecekler hiç mühim değil atarım gerekirse önlerine bir çuval para, önemli olan ben bu markanın parçası olmuşsam onunla etkileşim halinde olmak isterim. Bu otomobili kullanan benim, saksı değilim ben, yetkili serviste birşey sorduğumda birşey danıştığımda karşımda akıllı mantıklı ve sabırlı insanlar görmek isterim.
 
Geri
Üst