Memleket öyle bir hal almış ki sürekli nsanlarda bir paranoya hali mevcut.
Ben de bu başlığı okudum, daha sonra internetten şöyle bir araştırma yaptım, çıkarımlarımı ve yorumlarımı şöyle özetlemek istedim.
Öncelikle 10. hane standartlarda üretim yılını değil model yılını belirtiyormuş, teoride ikisi aynı olması gerekir gibi dursa da pratikte aynı olmayabilir. Siz aracın parçalarını 2017'de üretirsiniz ancak son motajı yapıp banttan 2018'de indirebilirsiniz. Bu durumda uygunluk belgesi 2018 olarak düzenlenir ve araç kayıtlara 2018 geçer. Yasal olarak geçerli olan uygunluk belgesi tarihidir. Ayrıca firma 2018 model bir araç satarken bütün parçalarının 2018 üretimi olacağı gibi bir söz de vermez, sadece 2018 banttan çıktığı sözünü verir size.
Pratik olarak da düşünecek olursak muhtemelen şase firmanın çalıştığı bir alt yüklenici firmada üretiliyordur ve numara da şase üretim esnasında alt yüklenicide basıyordur. Firma sadece alt yükleniciye bir şase numara listesi veriyordur, adamlar sıra ile basıyordur. Anlık üretim planına bağlı olarak yıl kodu tutmaması da bu nedendendir diye düşünüyorum.
Ayrıca şase numarasında birkaç standart var ve wikipedia da yazan kadarı ile avrupa standardında 10. hane model yılı olmak zorunda değil, amerikan standardında böyle bir zorunluluk var. Yine frma Amerikaya gönderilecek araçlarda sıkıntı yaşamamak için muhtemelen koda dikkat ederken avrupa, ve özellikle Türkiye maalesef, böyle bir zorunluluk olmadığı için seriye çok dikkat etmiyordur.
http://www.wiki-zero.net/index.php?...WNhdGlvbl9udW1iZXIjTW9kZWxfeWVhcl9lbmNvZGluZw
Kazıklanma durumuna gelir isek arkadaşlar öyle bir şey söz konusu değil. Sonuçta yasal olarak yukarıda konuşuldu asıl olan uygunluk belge tarihi. Orada 2018 yazıyor ise sorun yoktur. Uygunluk belgesi yetkili mercilere ulaştığı zaman iş bitmiş demektir. 2017'yi 2018 olarak satabilmesi için
1. Aracı banttan indirmesi, uygunluk belgesi düzenlemeden depoya çekmesi ve bekletmesi lazım, bunu uzun soluklu olarak hiçbir firma yapmaz, çünkü depolama firmalar için büyük maliyettir. Ancak şu olur, 20-31 aralık arası üretimler için bekletebilir, o da çok büyük bir sorun değil bence.
2. 2017'de hazırlanan uygunluk belgesinin üzerinde tahrifat yapıp 2018'e çevirebilir ki yasal olarak çok çok büyük risktir, aklı olan firma yapmaz zaten.
Şunu da unutmayın bu araç ayda 2000 adet satıyor. mayıs ayına geldik 8000 civarı araç satıldı. Firma 8000 aracı üretip bekletecek kadar plansız olamaz, olursa zaten batar
Naçizane konu ile ilgili yorumlarım bunlardır, yanlışım-eksiğim var ise affola