2018 araç şase numarasından 2017 görünüyor

Katılım
12 Nis 2018
Mesajlar
38
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Aracınız
Şasi numarasinin 10.hanesi model yilini ifade ediyor. Honda Turkiye ile gorusmemde de dogruladilar. Fakat cok fazla arac uretildigi icin kombinasyonun artik tutturulamadigi gibi sacma bir bahane one surduler. [MENTION=13232]akahukuk[/MENTION]

HUAWEI MT7-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bir saçmalık olduğu kesin. Benim şasi numaramın 10.hanesi J. J, 2018 yılını ifade ediyormuş.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Bir saçmalık olduğu kesin. Benim şasi numaramın 10.hanesi J. J, 2018 yılını ifade ediyormuş.

Aracın şasede hangi ülkede hangi yıl kaçıncı üretim hangi model yılı olduğunu gösterir 17 haneli kombinasyon olmasi gerekiyor.
Sizinki ekim kasım aralıkta üretildiyse biz bu yıl 18000 anca satarız deyip ondan 18001 sonrasında j basmış olabilirler. O yuzden j yazıyordur.
Ama diğer arkadaşlar için mesela 17000. Araç olup satılamamıştır aracı fabrika geri alıp köpükleyip 2018 de banddan indirdim diye duzenleyip 2018 demiştir. Araç 2017 ama banddan düzenlenip trafige hazir halde diye 2018 de çıktı şimdi bu araç 2018 üretimi mi yoksa 2017 mi yasalara göre bu konu tam bir muamma


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Şub 2018
Mesajlar
52
Tepki puanı
2
Konum
Bilgi alış verişi
Hayır yetmez, önemli olan aracın sevke hazır hale gelmesidir. "7" derken 2017'yi kastediyorsanız lastik veya cam gibi parçaların 2017 yılında üretilmiş olması aracın yine o yılda sevke hazır hale gelmiş olduğunu göstermez.

Kesin olmamakla beraber evet camdaki 7 yazısı model yılını belirtiyor.ama arka camda 8 yazıyor mesela 2017 de ürettiği aracada 2018 parça takamazlarya o yüzden mahkemelik dahi olsa konu aracın beklediği hiçbir şekilde ispatlanamaz


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

kayhanbozkus

0
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,335
Tepki puanı
1,100
Yaş
35
Konum
Ankara
[MENTION=3841]poseidon[/MENTION]44 2017 model aracin fiyatina alindiysa evet takilmaya gerek yok ama 2018 fiyatindan alindiysa buyuk sahtekarlik anlatmak istedigim sadece bu

HUAWEI MT7-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Şub 2018
Mesajlar
52
Tepki puanı
2
Konum
Bilgi alış verişi
[MENTION=3841]poseidon[/MENTION]44 2017 model aracin fiyatina alindiysa evet takilmaya gerek yok ama 2018 fiyatindan alindiysa buyuk sahtekarlik anlatmak istedigim sadece bu

HUAWEI MT7-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Aynen sahtekarlık gibi görünüyor ama 2017 fiyatından sattığı zaman ruhsatta 2017 yazar yani ruhsatta 2018 yazıyorsa önemli değil demek istedim


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Şub 2018
Mesajlar
220
Tepki puanı
84
Konum
Ankara
Aracınız
Memleket öyle bir hal almış ki sürekli nsanlarda bir paranoya hali mevcut.
Ben de bu başlığı okudum, daha sonra internetten şöyle bir araştırma yaptım, çıkarımlarımı ve yorumlarımı şöyle özetlemek istedim.
Öncelikle 10. hane standartlarda üretim yılını değil model yılını belirtiyormuş, teoride ikisi aynı olması gerekir gibi dursa da pratikte aynı olmayabilir. Siz aracın parçalarını 2017'de üretirsiniz ancak son motajı yapıp banttan 2018'de indirebilirsiniz. Bu durumda uygunluk belgesi 2018 olarak düzenlenir ve araç kayıtlara 2018 geçer. Yasal olarak geçerli olan uygunluk belgesi tarihidir. Ayrıca firma 2018 model bir araç satarken bütün parçalarının 2018 üretimi olacağı gibi bir söz de vermez, sadece 2018 banttan çıktığı sözünü verir size.

Pratik olarak da düşünecek olursak muhtemelen şase firmanın çalıştığı bir alt yüklenici firmada üretiliyordur ve numara da şase üretim esnasında alt yüklenicide basıyordur. Firma sadece alt yükleniciye bir şase numara listesi veriyordur, adamlar sıra ile basıyordur. Anlık üretim planına bağlı olarak yıl kodu tutmaması da bu nedendendir diye düşünüyorum.

Ayrıca şase numarasında birkaç standart var ve wikipedia da yazan kadarı ile avrupa standardında 10. hane model yılı olmak zorunda değil, amerikan standardında böyle bir zorunluluk var. Yine frma Amerikaya gönderilecek araçlarda sıkıntı yaşamamak için muhtemelen koda dikkat ederken avrupa, ve özellikle Türkiye maalesef, böyle bir zorunluluk olmadığı için seriye çok dikkat etmiyordur.
http://www.wiki-zero.net/index.php?...WNhdGlvbl9udW1iZXIjTW9kZWxfeWVhcl9lbmNvZGluZw

Kazıklanma durumuna gelir isek arkadaşlar öyle bir şey söz konusu değil. Sonuçta yasal olarak yukarıda konuşuldu asıl olan uygunluk belge tarihi. Orada 2018 yazıyor ise sorun yoktur. Uygunluk belgesi yetkili mercilere ulaştığı zaman iş bitmiş demektir. 2017'yi 2018 olarak satabilmesi için
1. Aracı banttan indirmesi, uygunluk belgesi düzenlemeden depoya çekmesi ve bekletmesi lazım, bunu uzun soluklu olarak hiçbir firma yapmaz, çünkü depolama firmalar için büyük maliyettir. Ancak şu olur, 20-31 aralık arası üretimler için bekletebilir, o da çok büyük bir sorun değil bence.
2. 2017'de hazırlanan uygunluk belgesinin üzerinde tahrifat yapıp 2018'e çevirebilir ki yasal olarak çok çok büyük risktir, aklı olan firma yapmaz zaten.

Şunu da unutmayın bu araç ayda 2000 adet satıyor. mayıs ayına geldik 8000 civarı araç satıldı. Firma 8000 aracı üretip bekletecek kadar plansız olamaz, olursa zaten batar :)

Naçizane konu ile ilgili yorumlarım bunlardır, yanlışım-eksiğim var ise affola
 
Geri
Üst