2018 Eco executive cvt vuruntu hk.

Gfb

Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
122
Tepki puanı
56
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
Başlıkta belirttiğim aracımı kasım sonunda aldım. Daha önce cvt şanzıman hatta otomatik şanzıman kullanmama rağmen vites artma ve azalmalarda arabada hafif bir vuruntu hissettim.

Serviste ustayla konuştum. 1000-2000 devir arasında bunun normal olduğunu vtec motorun da bunun etkili olduğunu söyledi. Biraz açıklama yaptı ama açıkçası çok anlamadım zaten onun amacı da oydu.

Sizin bu hakkındaki deneyimleriniz ve görüşleriniz nelerdir?
 
Katılım
12 Kas 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
11
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Aynı sorunu bende yaşıyorum,en çok 70-80 km hızdaki geçişlerde ve dur-kalkta bazen arkadaki araç dokundu diye düşünüyorum öyle bir vuruntu?.Cvt şanzıman yağını değiştirmedim onunda etkisi vardır


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Vtech teklemezi dedikleri hadise, ozellikle lpg de bunu yapiyor, lpg beyni ile motor beyni anlik senkronu kaybettigi için yapıyor ve bilinen bir çözümü yok diye konuşuldu daha önceden

Aslinda cozumlendirenler oldu konu sonlarina dogru brc ayarlarindan degisken zamanli subablara uyum sagla gibi bi secenek var bunu aktif edildiginde nerdeyse tamamen kayboldugunu yazan vardi bir baskasi da mehmet ozenclere boru boyunu kisalttirmisti. Bizimki fabrikasyon lpgli ayarlarina da giremiyoruz diyorlardi yapabiliyorlar mi bilmiyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Fb7 olsun fc5 olsun hepsinde mevcut bu durum. Honda servisin dediği şanzımanla alakalı değil bu durum vtec motorun karakteriymiş. Sanki anlık olarak birisi tutup bırakıyor arabayı ama benim gözlemlediğim ekonomik sürüşlerde sakin sakin yol alırken veya düşük hızlarda ilerlerken yapıyor yani benim fb7 de öyle ama performanslı sürüşte böyle bir şey olmuyor. Arabayı ilk aldığımızda ailecek yadırgamıştık sıfır araba niye böyle yapıyor diye ama artık alıştık yadırgamıyoruz.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Kas 2018
Mesajlar
23
Tepki puanı
9
Konum
Eskisehir
Aracınız
Civic FC5 2018
bugun bende bu durum için bir test surusune cıktım servıs elemanı ıle baya uzun yola vurduk aracı ıyıce test edıldı aracı kasım 10 da aldım eco exe fc5 vtec vuruntusu oldugu ve korkulacak bır durum olmadıgını soledı bende cok yadırgamıstım ama normalmıs sankı aracı anlık bırı tutup bırakıyor gıbı oluyor ozellıkle sabıt devırlerde yapıyor bunu 1000-2000 arası
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu tekleme hissini aşmak için kendi çözümüm aracı hafif gaz ile yavaşça hızlandırmıyorum, çıkmak istediğim hıza gaza yeterli tatlılıkta basarak ulaştıktan sonra sabit kalacaksam cruise controlü aktif ediyorum, diğer durumlarda aracın süzülmesine izin veriyorum, gerektiğinde tekrar gaz vererek yol alıyorum. Yani biraz gaza bas çek bas çek gibi kullanımı oluyor ama bu şekilde o tekleme hissi ile pek karşılaşmıyorum diyebilirim :)
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Bu tekleme hissini aşmak için kendi çözümüm aracı hafif gaz ile yavaşça hızlandırmıyorum, çıkmak istediğim hıza gaza yeterli tatlılıkta basarak ulaştıktan sonra sabit kalacaksam cruise controlü aktif ediyorum, diğer durumlarda aracın süzülmesine izin veriyorum, gerektiğinde tekrar gaz vererek yol alıyorum. Yani biraz gaza bas çek bas çek gibi kullanımı oluyor ama bu şekilde o tekleme hissi ile pek karşılaşmıyorum diyebilirim :)

Bende sizin yaptiginizi yaptigimda tekleme yapiyor hocam, arac suzulsun diye birakinca 3 pistona dusuyor gaza dokununca 4. Aktif oluyor o teklemeyi yapiyor o yuzden devirli kullanmak yada gaza ani dokunmak disinda 1000-2000 devir arasinda yapiyor hep bunu.
Şu iki posttaki arkadaş çözmüş bi bakin isterseniz fc5 de çözen oldu mu bilmiyorum, cozen varsa beni de bilgilendirirse sevinirim.
https://www.civictr.com/index.php?posts/194195/
https://www.civictr.com/index.php?posts/195462/



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bende sizin yaptiginizi yaptigimda tekleme yapiyor hocam, arac suzulsun diye birakinca 3 pistona dusuyor gaza dokununca 4. Aktif oluyor o teklemeyi yapiyor o yuzden devirli kullanmak yada gaza ani dokunmak disinda 1000-2000 devir arasinda yapiyor hep bunu.
Şu iki posttaki arkadaş çözmüş bi bakin isterseniz fc5 de çözen oldu mu bilmiyorum, cozen varsa beni de bilgilendirirse sevinirim.
https://www.civictr.com/index.php?posts/194195/
https://www.civictr.com/index.php?posts/195462/

iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
O konuları daha önce okumuştum hatta Çorum özençlere de titreşim takozlarını da taktırmıştım geçen yıl, tekleme ile ilgili de konuşmuştum.
Değişken subap zamanlamasına uyumla özelliği Atikerde mevcut BRC'de öyle bir ayar yok bulamamıştık. Muhtemelen olsa fabrika bunu atlamaz diye düşünüyorum.
Pipolu sisteme geçilmesiyle çözüme ulaşılıyor gibi ama aracın hazırdaki LPG giriş düzenini değiştirmek istemedim açıkçası. Ayrıca bu tekleme hissi %100 kalkmıyor kesinlikle, benzinde bile var aslında ancak çok çok düşük olduğu için hissedilmez seviyede. Mesela kalitesiz bir benzin aldığınızda benzinde de hissediyorsunuz, bunu yaşadım ben.
Bence bu histen 2000 devir altında pek kaçış yok, FD6larda bile hissedilmiyor dense de bendeki FD6da da dikkat edince gayette hissetmeye başlıyorsunuz ama FB7deki gibi belirgin seviyede olmuyor.
İşte benim kendi çözümümdeki tatlı hızlanmadan kastım hep 2000 devir üstünde hızlanıyorum, zaten sürekli bu şekilde kullanınca aracın ayarı da bu doğrultuda düzenleniyor sanki.
Hızlanırken yokuş ve güç istemeyen durumlar dışında hep 2000-3000 devir arası hızlanıyor araç genelde ve tekleme hissiyatını nerdeyse hiç yaşamıyorum, çekiş konusunda da iyi seviyede kalıyor diyebilirim.
Aslında atmosferik motorlar içinde gücün makul seviyede üretilmeye başlandığı devir aralığı da 2000 devir üstü oluyor.
ELM327 cihazı da bende mevcut, 3 yıl önce Honda Bora'da LPG ayarı sonrası LTFT değerim genelde %3-4 civarında geziyor zaten, sürekli de kontrol ediyorum, bunun da açıkçası tekleme hissinin azalmasında etkili olacağını düşünüyorum.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
O konuları daha önce okumuştum hatta Çorum özençlere de titreşim takozlarını da taktırmıştım geçen yıl, tekleme ile ilgili de konuşmuştum.
Değişken subap zamanlamasına uyumla özelliği Atikerde mevcut BRC'de öyle bir ayar yok bulamamıştık. Muhtemelen olsa fabrika bunu atlamaz diye düşünüyorum.
Pipolu sisteme geçilmesiyle çözüme ulaşılıyor gibi ama aracın hazırdaki LPG giriş düzenini değiştirmek istemedim açıkçası. Ayrıca bu tekleme hissi %100 kalkmıyor kesinlikle, benzinde bile var aslında ancak çok çok düşük olduğu için hissedilmez seviyede. Mesela kalitesiz bir benzin aldığınızda benzinde de hissediyorsunuz, bunu yaşadım ben.
Bence bu histen 2000 devir altında pek kaçış yok, FD6larda bile hissedilmiyor dense de bendeki FD6da da dikkat edince gayette hissetmeye başlıyorsunuz ama FB7deki gibi belirgin seviyede olmuyor.
İşte benim kendi çözümümdeki tatlı hızlanmadan kastım hep 2000 devir üstünde hızlanıyorum, zaten sürekli bu şekilde kullanınca aracın ayarı da bu doğrultuda düzenleniyor sanki.
Hızlanırken yokuş ve güç istemeyen durumlar dışında hep 2000-3000 devir arası hızlanıyor araç genelde ve tekleme hissiyatını nerdeyse hiç yaşamıyorum, çekiş konusunda da iyi seviyede kalıyor diyebilirim.
Aslında atmosferik motorlar içinde gücün makul seviyede üretilmeye başlandığı devir aralığı da 2000 devir üstü oluyor.
ELM327 cihazı da bende mevcut, 3 yıl önce Honda Bora'da LPG ayarı sonrası LTFT değerim genelde %3-4 civarında geziyor zaten, sürekli de kontrol ediyorum, bunun da açıkçası tekleme hissinin azalmasında etkili olacağını düşünüyorum.

Hocam yine de arkadaşlara bir yazmak lazim hepsi atiker icin mi cozum uretmis ayrica candan muhendislige de bir sorun derim belki yapilabilir, fabrikasyon lpglilerde sisteme sadece servis mudahale edebiliyor demisti mehmet ozencler bana da. Fabrika bizim ekranlara ortalama tuketim verisini eklemedi ama 8. Aydan sonra uretilenlere ekledi. Lpg ile pek ilgilendiklerini pek sanmiyorum hocam hazie sistem brc den gelip montajlamislardir sadece.
Elm327 ile neler gorebiliyorsunuz hocam arac hakkinda ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Torque Pro programını kurdum, birçok veriye ulaşabiliyorum.
Soğutma suyu sıcaklığı, ltft, stft, gaz kelebek açıklığı, pedal pozisyonu, oksijen-yakıt oranı vs. vs. birçok veriye ulaşabiliyorum.
Ama Alman grubu araçlarda daha fazla sensör var muhtemelen, yağ sıcaklığı gibi daha fazla ve önemli verilere de ulaşılabiliniyor.
Ben en fazla LPG ayarımda bozukluk varmı diye teyit amacıyla almıştım ama LTFT, STFT değeri pek yüksek çıkmıyor.
Sadece araç durmaya yakın stft 15lere fırlıyor, muhtemelen yakıt kesme ayarlarında biraz düzensizlik var ama o konu çok hayati değil.
 
Geri
Üst