Civic FC5 2019 C sütunu göçük problemi var mı?

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
1.6 sedan 125 bg ile 1.5 sedan 182 ardında tercih etmek istersek performans açısından ve 2 .el piyasadı bakımından hangisi önerirsiniz
bu sorunun cevabı çok basit değil, 1.5 182 hp civic te turbo var ve ciddi biçimde sorumluluk isteyen bir kullanım gerektirir, soğuk motorla marşa bastığınız zaman en az 30 saniye yada soğuk havalarda bir dakika kadar rölantide çalıştırıp beklemeniz ve gaza basmamanız gerekir motor harareti normal seviyeye gelmeden tamgaz gitmemeniz gerekir, hava filtresini bakım periyodunda belirtilen 10000km de değil de daha sık 5-6000km de bir değiştirmeniz gerekir ve uzun yol yaptıktan sonra yada bol tamgazlı, ani hızlanmalı ve devirli kullandıktan sonra motoru stop etmeden önce motor yağının soğuması için 2-3 dakika rölantide çalıştırıp ondan sonra stop etmeniz gerekir.

Turbo salyangozu içindeki türbinin göbek mili motor yağı ile yağlanır ve turbonun türbini motor 2000-3000 devirde çalışırken 150-200000 devir çevirir, bu sebeple motor yağı soğuk iken yeterli yağlama olmaz ve turbo milinin yatağını bozar, eğer motoru zorlu kullanımdan sonra çok sıcakken birden stop ederseniz turbolu motorda motor stop edildiği zaman turbo türbini hiçbir zaman aniden durmaz ancak yağlama kesilir ve turbo bu esnada sıcaktır turbo soğuyamaz ve milde yamulmalar oluşur

hava filtresi içine dolan toz zerrecikleri illa ki çok az miktarda da olsa emiş borusundan turbo ya kaçar ve ufacık zerreler çok hızlı dönen türbine çarparak çizer zarar verir bu sebeple hava filtresini mutlaka serviste satılan özel yağ ile yağlanmış orjinal filtre ile sıklıkla değiştirmeniz gerekir.

onun dışında sürüş zevki olarak 1.5 turbo civic in verdiği keyifi aynı paraya alacağınız hiçbir otomobilde bulamazsınız

1.6 atmosferik motor öyle değildir marşa basıp direk gazlayabilirsiniz. Atmosferik motorlar daha esnek kullanım imkanı ve daha geniş bakım toleranslarına sahip ve daha basit mekanik yapıdalardır kullanıcısının kafasını karıştırmaz sıkıntı yarattığı zaman büyük masraflar çıkarmaz lakin ürettiği güç 125hp olunca birde lpg ile kullandığınızda bu güç 110-115hp lere kadar illa ki düşer biraz devir çevirmeniz gerekir 4000-5000 devirleri görmekle bu motora birşey olmaz neticede kullanımı kolay ve güvenilirdir.

kullanım kılavuzunda turbolu motor hakkında motor soğukken gaza basmayın şeklinde yazar turbo dizel yada turbo benzinli otomobillerin hepsinde sağlıklı biçimde doğru kullanım metodu yukarıda belirttiklerim gibidir eğer bunlara uyulmaz ise turbo ıslık çalmaya hışırtı yapmaya başlar hatta mil kırar ciddi arıza çıkarıp bozulur ve yolda bırakır.

Görüldüğü üzere turbo civic in ikinci el piyasası bu durumda düşünülecek ilk şey değil:)

Bizim insanımız fazla benzin harcıyor ekonomik değil diye genel kanı olarak 1.5 turbo civic i tercih etmez aslında fazla yakıt harcadığını söylemek doğru değil, 1.5 182 lik civic in kullanıcıları genelde yakıt tüketimini asla kafaya takmayan yıllık en fazla 5000-8000km kadar yol yapan yani otomobilden kendisini taşımasını bekleyen değilde sürerken keyif almayı planlayan ve uzun yolda trafikte fazla yol yapmayı tercih etmeyen honda sevgilisi olanların tercihidir.

Bu durumda benim tahminim sizin için uygun olan model 1.6 125hp lik eco executive yada elegance sedan civic gibi duruyor. Civic in ikinci el piyasadaki kıymeti bu işin bonusudur aslında yani ikinci el değeri için değil sorunsuzluk, keyif ve performans için satın alınıp satarkende genelde iyi fiyata çabuk sattım denilir.

yedek parçası ve kaza sonrası tamiri çok pahalı olduğu için eski honda cılar 40000-50000 liralık tramer e yada C sütunu göçüğüne bazı şeyleri bildikleri için pek önem vermezler ama bir volkswagenci yada reno cuya ağzınızla kuş tutsanız bu arabayı beğendiremezsiniz:)

çoğunluğu tok satıcı tavrındaki sert ve kaba mizaçlı honda bayileri bile FC5 ve FK7 kasanın satışlarını düşürmeyi hondayı batırmayı başaramadılar:) bir opel yada reno veya ford showroomuna gittiğiniz zaman yolunuza kırmızı halı sermedikleri kalır ama honda bayileri genelde adamı dövecek gibi davranır yinede honda araba satmayı başarır:) bunun sebebi fanatik honda severlerin herşeye katlanıp bu arabaya sahip olmak istemelerinden başka birşey değil aslında. Honda nın ikinci eli de böyledir onu piyasada bolca bulabileceğiniz bir honda aşığına satmalısınız havada kapar, ama cebindeki paraya göre herhangi bir otomobil almak isteyene civic satmaya kalkarsanız alıcı ile kavga eder satamazsınız:)
 

Turbey

0
Katılım
17 Eki 2018
Mesajlar
464
Tepki puanı
291
Yaş
44
Aracınız
bu sorunun cevabı çok basit değil, 1.5 182 hp civic te turbo var ve ciddi biçimde sorumluluk isteyen bir kullanım gerektirir, soğuk motorla marşa bastığınız zaman en az 30 saniye yada soğuk havalarda bir dakika kadar rölantide çalıştırıp beklemeniz ve gaza basmamanız gerekir motor harareti normal seviyeye gelmeden tamgaz gitmemeniz gerekir, hava filtresini bakım periyodunda belirtilen 10000km de değil de daha sık 5-6000km de bir değiştirmeniz gerekir ve uzun yol yaptıktan sonra yada bol tamgazlı, ani hızlanmalı ve devirli kullandıktan sonra motoru stop etmeden önce motor yağının soğuması için 2-3 dakika rölantide çalıştırıp ondan sonra stop etmeniz gerekir.

Turbo salyangozu içindeki türbinin göbek mili motor yağı ile yağlanır ve turbonun türbini motor 2000-3000 devirde çalışırken 150-200000 devir çevirir, bu sebeple motor yağı soğuk iken yeterli yağlama olmaz ve turbo milinin yatağını bozar, eğer motoru zorlu kullanımdan sonra çok sıcakken birden stop ederseniz turbolu motorda motor stop edildiği zaman turbo türbini hiçbir zaman aniden durmaz ancak yağlama kesilir ve turbo bu esnada sıcaktır turbo soğuyamaz ve milde yamulmalar oluşur

hava filtresi içine dolan toz zerrecikleri illa ki çok az miktarda da olsa emiş borusundan turbo ya kaçar ve ufacık zerreler çok hızlı dönen türbine çarparak çizer zarar verir bu sebeple hava filtresini mutlaka serviste satılan özel yağ ile yağlanmış orjinal filtre ile sıklıkla değiştirmeniz gerekir.

onun dışında sürüş zevki olarak 1.5 turbo civic in verdiği keyifi aynı paraya alacağınız hiçbir otomobilde bulamazsınız

1.6 atmosferik motor öyle değildir marşa basıp direk gazlayabilirsiniz. Atmosferik motorlar daha esnek kullanım imkanı ve daha geniş bakım toleranslarına sahip ve daha basit mekanik yapıdalardır kullanıcısının kafasını karıştırmaz sıkıntı yarattığı zaman büyük masraflar çıkarmaz lakin ürettiği güç 125hp olunca birde lpg ile kullandığınızda bu güç 110-115hp lere kadar illa ki düşer biraz devir çevirmeniz gerekir 4000-5000 devirleri görmekle bu motora birşey olmaz neticede kullanımı kolay ve güvenilirdir.

kullanım kılavuzunda turbolu motor hakkında motor soğukken gaza basmayın şeklinde yazar turbo dizel yada turbo benzinli otomobillerin hepsinde sağlıklı biçimde doğru kullanım metodu yukarıda belirttiklerim gibidir eğer bunlara uyulmaz ise turbo ıslık çalmaya hışırtı yapmaya başlar hatta mil kırar ciddi arıza çıkarıp bozulur ve yolda bırakır.

Görüldüğü üzere turbo civic in ikinci el piyasası bu durumda düşünülecek ilk şey değil:)

Bizim insanımız fazla benzin harcıyor ekonomik değil diye genel kanı olarak 1.5 turbo civic i tercih etmez aslında fazla yakıt harcadığını söylemek doğru değil, 1.5 182 lik civic in kullanıcıları genelde yakıt tüketimini asla kafaya takmayan yıllık en fazla 5000-8000km kadar yol yapan yani otomobilden kendisini taşımasını bekleyen değilde sürerken keyif almayı planlayan ve uzun yolda trafikte fazla yol yapmayı tercih etmeyen honda sevgilisi olanların tercihidir.

Bu durumda benim tahminim sizin için uygun olan model 1.6 125hp lik eco executive yada elegance sedan civic gibi duruyor. Civic in ikinci el piyasadaki kıymeti bu işin bonusudur aslında yani ikinci el değeri için değil sorunsuzluk, keyif ve performans için satın alınıp satarkende genelde iyi fiyata çabuk sattım denilir.

yedek parçası ve kaza sonrası tamiri çok pahalı olduğu için eski honda cılar 40000-50000 liralık tramer e yada C sütunu göçüğüne bazı şeyleri bildikleri için pek önem vermezler ama bir volkswagenci yada reno cuya ağzınızla kuş tutsanız bu arabayı beğendiremezsiniz:)

çoğunluğu tok satıcı tavrındaki sert ve kaba mizaçlı honda bayileri bile FC5 ve FK7 kasanın satışlarını düşürmeyi hondayı batırmayı başaramadılar:) bir opel yada reno veya ford showroomuna gittiğiniz zaman yolunuza kırmızı halı sermedikleri kalır ama honda bayileri genelde adamı dövecek gibi davranır yinede honda araba satmayı başarır:) bunun sebebi fanatik honda severlerin herşeye katlanıp bu arabaya sahip olmak istemelerinden başka birşey değil aslında. Honda nın ikinci eli de böyledir onu piyasada bolca bulabileceğiniz bir honda aşığına satmalısınız havada kapar, ama cebindeki paraya göre herhangi bir otomobil almak isteyene civic satmaya kalkarsanız alıcı ile kavga eder satamazsınız:)
Şiir gibi yazmisssiniz ????
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
432
Tepki puanı
624
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
bu sorunun cevabı çok basit değil, 1.5 182 hp civic te turbo var ve ciddi biçimde sorumluluk isteyen bir kullanım gerektirir, soğuk motorla marşa bastığınız zaman en az 30 saniye yada soğuk havalarda bir dakika kadar rölantide çalıştırıp beklemeniz ve gaza basmamanız gerekir motor harareti normal seviyeye gelmeden tamgaz gitmemeniz gerekir, hava filtresini bakım periyodunda belirtilen 10000km de değil de daha sık 5-6000km de bir değiştirmeniz gerekir ve uzun yol yaptıktan sonra yada bol tamgazlı, ani hızlanmalı ve devirli kullandıktan sonra motoru stop etmeden önce motor yağının soğuması için 2-3 dakika rölantide çalıştırıp ondan sonra stop etmeniz gerekir.

Turbo salyangozu içindeki türbinin göbek mili motor yağı ile yağlanır ve turbonun türbini motor 2000-3000 devirde çalışırken 150-200000 devir çevirir, bu sebeple motor yağı soğuk iken yeterli yağlama olmaz ve turbo milinin yatağını bozar, eğer motoru zorlu kullanımdan sonra çok sıcakken birden stop ederseniz turbolu motorda motor stop edildiği zaman turbo türbini hiçbir zaman aniden durmaz ancak yağlama kesilir ve turbo bu esnada sıcaktır turbo soğuyamaz ve milde yamulmalar oluşur

hava filtresi içine dolan toz zerrecikleri illa ki çok az miktarda da olsa emiş borusundan turbo ya kaçar ve ufacık zerreler çok hızlı dönen türbine çarparak çizer zarar verir bu sebeple hava filtresini mutlaka serviste satılan özel yağ ile yağlanmış orjinal filtre ile sıklıkla değiştirmeniz gerekir.

onun dışında sürüş zevki olarak 1.5 turbo civic in verdiği keyifi aynı paraya alacağınız hiçbir otomobilde bulamazsınız

1.6 atmosferik motor öyle değildir marşa basıp direk gazlayabilirsiniz. Atmosferik motorlar daha esnek kullanım imkanı ve daha geniş bakım toleranslarına sahip ve daha basit mekanik yapıdalardır kullanıcısının kafasını karıştırmaz sıkıntı yarattığı zaman büyük masraflar çıkarmaz lakin ürettiği güç 125hp olunca birde lpg ile kullandığınızda bu güç 110-115hp lere kadar illa ki düşer biraz devir çevirmeniz gerekir 4000-5000 devirleri görmekle bu motora birşey olmaz neticede kullanımı kolay ve güvenilirdir.

kullanım kılavuzunda turbolu motor hakkında motor soğukken gaza basmayın şeklinde yazar turbo dizel yada turbo benzinli otomobillerin hepsinde sağlıklı biçimde doğru kullanım metodu yukarıda belirttiklerim gibidir eğer bunlara uyulmaz ise turbo ıslık çalmaya hışırtı yapmaya başlar hatta mil kırar ciddi arıza çıkarıp bozulur ve yolda bırakır.

Görüldüğü üzere turbo civic in ikinci el piyasası bu durumda düşünülecek ilk şey değil:)

Bizim insanımız fazla benzin harcıyor ekonomik değil diye genel kanı olarak 1.5 turbo civic i tercih etmez aslında fazla yakıt harcadığını söylemek doğru değil, 1.5 182 lik civic in kullanıcıları genelde yakıt tüketimini asla kafaya takmayan yıllık en fazla 5000-8000km kadar yol yapan yani otomobilden kendisini taşımasını bekleyen değilde sürerken keyif almayı planlayan ve uzun yolda trafikte fazla yol yapmayı tercih etmeyen honda sevgilisi olanların tercihidir.

Bu durumda benim tahminim sizin için uygun olan model 1.6 125hp lik eco executive yada elegance sedan civic gibi duruyor. Civic in ikinci el piyasadaki kıymeti bu işin bonusudur aslında yani ikinci el değeri için değil sorunsuzluk, keyif ve performans için satın alınıp satarkende genelde iyi fiyata çabuk sattım denilir.

yedek parçası ve kaza sonrası tamiri çok pahalı olduğu için eski honda cılar 40000-50000 liralık tramer e yada C sütunu göçüğüne bazı şeyleri bildikleri için pek önem vermezler ama bir volkswagenci yada reno cuya ağzınızla kuş tutsanız bu arabayı beğendiremezsiniz:)

çoğunluğu tok satıcı tavrındaki sert ve kaba mizaçlı honda bayileri bile FC5 ve FK7 kasanın satışlarını düşürmeyi hondayı batırmayı başaramadılar:) bir opel yada reno veya ford showroomuna gittiğiniz zaman yolunuza kırmızı halı sermedikleri kalır ama honda bayileri genelde adamı dövecek gibi davranır yinede honda araba satmayı başarır:) bunun sebebi fanatik honda severlerin herşeye katlanıp bu arabaya sahip olmak istemelerinden başka birşey değil aslında. Honda nın ikinci eli de böyledir onu piyasada bolca bulabileceğiniz bir honda aşığına satmalısınız havada kapar, ama cebindeki paraya göre herhangi bir otomobil almak isteyene civic satmaya kalkarsanız alıcı ile kavga eder satamazsınız:)
Erinmeden yazmışsınız ya valla helal olsun.?
 

WolfRaM

Özel Üye
Katılım
13 Eki 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
275
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
bu sorunun cevabı çok basit değil, 1.5 182 hp civic te turbo var ve ciddi biçimde sorumluluk isteyen bir kullanım gerektirir, soğuk motorla marşa bastığınız zaman en az 30 saniye yada soğuk havalarda bir dakika kadar rölantide çalıştırıp beklemeniz ve gaza basmamanız gerekir motor harareti normal seviyeye gelmeden tamgaz gitmemeniz gerekir, hava filtresini bakım periyodunda belirtilen 10000km de değil de daha sık 5-6000km de bir değiştirmeniz gerekir ve uzun yol yaptıktan sonra yada bol tamgazlı, ani hızlanmalı ve devirli kullandıktan sonra motoru stop etmeden önce motor yağının soğuması için 2-3 dakika rölantide çalıştırıp ondan sonra stop etmeniz gerekir.

Turbo salyangozu içindeki türbinin göbek mili motor yağı ile yağlanır ve turbonun türbini motor 2000-3000 devirde çalışırken 150-200000 devir çevirir, bu sebeple motor yağı soğuk iken yeterli yağlama olmaz ve turbo milinin yatağını bozar, eğer motoru zorlu kullanımdan sonra çok sıcakken birden stop ederseniz turbolu motorda motor stop edildiği zaman turbo türbini hiçbir zaman aniden durmaz ancak yağlama kesilir ve turbo bu esnada sıcaktır turbo soğuyamaz ve milde yamulmalar oluşur

hava filtresi içine dolan toz zerrecikleri illa ki çok az miktarda da olsa emiş borusundan turbo ya kaçar ve ufacık zerreler çok hızlı dönen türbine çarparak çizer zarar verir bu sebeple hava filtresini mutlaka serviste satılan özel yağ ile yağlanmış orjinal filtre ile sıklıkla değiştirmeniz gerekir.

onun dışında sürüş zevki olarak 1.5 turbo civic in verdiği keyifi aynı paraya alacağınız hiçbir otomobilde bulamazsınız

1.6 atmosferik motor öyle değildir marşa basıp direk gazlayabilirsiniz. Atmosferik motorlar daha esnek kullanım imkanı ve daha geniş bakım toleranslarına sahip ve daha basit mekanik yapıdalardır kullanıcısının kafasını karıştırmaz sıkıntı yarattığı zaman büyük masraflar çıkarmaz lakin ürettiği güç 125hp olunca birde lpg ile kullandığınızda bu güç 110-115hp lere kadar illa ki düşer biraz devir çevirmeniz gerekir 4000-5000 devirleri görmekle bu motora birşey olmaz neticede kullanımı kolay ve güvenilirdir.

kullanım kılavuzunda turbolu motor hakkında motor soğukken gaza basmayın şeklinde yazar turbo dizel yada turbo benzinli otomobillerin hepsinde sağlıklı biçimde doğru kullanım metodu yukarıda belirttiklerim gibidir eğer bunlara uyulmaz ise turbo ıslık çalmaya hışırtı yapmaya başlar hatta mil kırar ciddi arıza çıkarıp bozulur ve yolda bırakır.

Görüldüğü üzere turbo civic in ikinci el piyasası bu durumda düşünülecek ilk şey değil:)

Bizim insanımız fazla benzin harcıyor ekonomik değil diye genel kanı olarak 1.5 turbo civic i tercih etmez aslında fazla yakıt harcadığını söylemek doğru değil, 1.5 182 lik civic in kullanıcıları genelde yakıt tüketimini asla kafaya takmayan yıllık en fazla 5000-8000km kadar yol yapan yani otomobilden kendisini taşımasını bekleyen değilde sürerken keyif almayı planlayan ve uzun yolda trafikte fazla yol yapmayı tercih etmeyen honda sevgilisi olanların tercihidir.

Bu durumda benim tahminim sizin için uygun olan model 1.6 125hp lik eco executive yada elegance sedan civic gibi duruyor. Civic in ikinci el piyasadaki kıymeti bu işin bonusudur aslında yani ikinci el değeri için değil sorunsuzluk, keyif ve performans için satın alınıp satarkende genelde iyi fiyata çabuk sattım denilir.

yedek parçası ve kaza sonrası tamiri çok pahalı olduğu için eski honda cılar 40000-50000 liralık tramer e yada C sütunu göçüğüne bazı şeyleri bildikleri için pek önem vermezler ama bir volkswagenci yada reno cuya ağzınızla kuş tutsanız bu arabayı beğendiremezsiniz:)

çoğunluğu tok satıcı tavrındaki sert ve kaba mizaçlı honda bayileri bile FC5 ve FK7 kasanın satışlarını düşürmeyi hondayı batırmayı başaramadılar:) bir opel yada reno veya ford showroomuna gittiğiniz zaman yolunuza kırmızı halı sermedikleri kalır ama honda bayileri genelde adamı dövecek gibi davranır yinede honda araba satmayı başarır:) bunun sebebi fanatik honda severlerin herşeye katlanıp bu arabaya sahip olmak istemelerinden başka birşey değil aslında. Honda nın ikinci eli de böyledir onu piyasada bolca bulabileceğiniz bir honda aşığına satmalısınız havada kapar, ama cebindeki paraya göre herhangi bir otomobil almak isteyene civic satmaya kalkarsanız alıcı ile kavga eder satamazsınız:)

Sıkılmadan sonuna kadar okudum, teşekkürler


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
102
Konum
Adana
Aracınız
Civic FB7 2012
bu sorunun cevabı çok basit değil, 1.5 182 hp civic te turbo var ve ciddi biçimde sorumluluk isteyen bir kullanım gerektirir, soğuk motorla marşa bastığınız zaman en az 30 saniye yada soğuk havalarda bir dakika kadar rölantide çalıştırıp beklemeniz ve gaza basmamanız gerekir motor harareti normal seviyeye gelmeden tamgaz gitmemeniz gerekir, hava filtresini bakım periyodunda belirtilen 10000km de değil de daha sık 5-6000km de bir değiştirmeniz gerekir ve uzun yol yaptıktan sonra yada bol tamgazlı, ani hızlanmalı ve devirli kullandıktan sonra motoru stop etmeden önce motor yağının soğuması için 2-3 dakika rölantide çalıştırıp ondan sonra stop etmeniz gerekir.

Turbo salyangozu içindeki türbinin göbek mili motor yağı ile yağlanır ve turbonun türbini motor 2000-3000 devirde çalışırken 150-200000 devir çevirir, bu sebeple motor yağı soğuk iken yeterli yağlama olmaz ve turbo milinin yatağını bozar, eğer motoru zorlu kullanımdan sonra çok sıcakken birden stop ederseniz turbolu motorda motor stop edildiği zaman turbo türbini hiçbir zaman aniden durmaz ancak yağlama kesilir ve turbo bu esnada sıcaktır turbo soğuyamaz ve milde yamulmalar oluşur

hava filtresi içine dolan toz zerrecikleri illa ki çok az miktarda da olsa emiş borusundan turbo ya kaçar ve ufacık zerreler çok hızlı dönen türbine çarparak çizer zarar verir bu sebeple hava filtresini mutlaka serviste satılan özel yağ ile yağlanmış orjinal filtre ile sıklıkla değiştirmeniz gerekir.

onun dışında sürüş zevki olarak 1.5 turbo civic in verdiği keyifi aynı paraya alacağınız hiçbir otomobilde bulamazsınız

1.6 atmosferik motor öyle değildir marşa basıp direk gazlayabilirsiniz. Atmosferik motorlar daha esnek kullanım imkanı ve daha geniş bakım toleranslarına sahip ve daha basit mekanik yapıdalardır kullanıcısının kafasını karıştırmaz sıkıntı yarattığı zaman büyük masraflar çıkarmaz lakin ürettiği güç 125hp olunca birde lpg ile kullandığınızda bu güç 110-115hp lere kadar illa ki düşer biraz devir çevirmeniz gerekir 4000-5000 devirleri görmekle bu motora birşey olmaz neticede kullanımı kolay ve güvenilirdir.

kullanım kılavuzunda turbolu motor hakkında motor soğukken gaza basmayın şeklinde yazar turbo dizel yada turbo benzinli otomobillerin hepsinde sağlıklı biçimde doğru kullanım metodu yukarıda belirttiklerim gibidir eğer bunlara uyulmaz ise turbo ıslık çalmaya hışırtı yapmaya başlar hatta mil kırar ciddi arıza çıkarıp bozulur ve yolda bırakır.

Görüldüğü üzere turbo civic in ikinci el piyasası bu durumda düşünülecek ilk şey değil:)

Bizim insanımız fazla benzin harcıyor ekonomik değil diye genel kanı olarak 1.5 turbo civic i tercih etmez aslında fazla yakıt harcadığını söylemek doğru değil, 1.5 182 lik civic in kullanıcıları genelde yakıt tüketimini asla kafaya takmayan yıllık en fazla 5000-8000km kadar yol yapan yani otomobilden kendisini taşımasını bekleyen değilde sürerken keyif almayı planlayan ve uzun yolda trafikte fazla yol yapmayı tercih etmeyen honda sevgilisi olanların tercihidir.

Bu durumda benim tahminim sizin için uygun olan model 1.6 125hp lik eco executive yada elegance sedan civic gibi duruyor. Civic in ikinci el piyasadaki kıymeti bu işin bonusudur aslında yani ikinci el değeri için değil sorunsuzluk, keyif ve performans için satın alınıp satarkende genelde iyi fiyata çabuk sattım denilir.

yedek parçası ve kaza sonrası tamiri çok pahalı olduğu için eski honda cılar 40000-50000 liralık tramer e yada C sütunu göçüğüne bazı şeyleri bildikleri için pek önem vermezler ama bir volkswagenci yada reno cuya ağzınızla kuş tutsanız bu arabayı beğendiremezsiniz:)

çoğunluğu tok satıcı tavrındaki sert ve kaba mizaçlı honda bayileri bile FC5 ve FK7 kasanın satışlarını düşürmeyi hondayı batırmayı başaramadılar:) bir opel yada reno veya ford showroomuna gittiğiniz zaman yolunuza kırmızı halı sermedikleri kalır ama honda bayileri genelde adamı dövecek gibi davranır yinede honda araba satmayı başarır:) bunun sebebi fanatik honda severlerin herşeye katlanıp bu arabaya sahip olmak istemelerinden başka birşey değil aslında. Honda nın ikinci eli de böyledir onu piyasada bolca bulabileceğiniz bir honda aşığına satmalısınız havada kapar, ama cebindeki paraya göre herhangi bir otomobil almak isteyene civic satmaya kalkarsanız alıcı ile kavga eder satamazsınız:)

çok güzel açıklamışsın.... kitap yaz satın alalım :)
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
62
Tepki puanı
70
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
seri kullanıyorsanız 1.5 182
bizim gibi çoluk çocuk yaş vs varsa 1.6 125

SM-A605F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.


haklısın hocam 2 hafta önce Antalya'ya gittim bir ara hız denemesi ile 215km hız gördüm tüm yol boyunca 130'un altına inmedim diyebilirim. evet agresif hızlanmalar yok ama yüksek hızlarda yola tutunma, savrulma vs. bence çok tatminkar ama çokta hız yapmamak lazım tabi bu arada 125 hp'den bahsediyorum :)
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
381
Tepki puanı
500
Konum
şanlıurfa
Aracınız
Civic FC5 2019
aman hocam antalya yolları hıza müsait değil Allah korusun..
haklısın hocam 2 hafta önce Antalya'ya gittim bir ara hız denemesi ile 215km hız gördüm tüm yol boyunca 130'un altına inmedim diyebilirim. evet agresif hızlanmalar yok ama yüksek hızlarda yola tutunma, savrulma vs. bence çok tatminkar ama çokta hız yapmamak lazım tabi bu arada 125 hp'den bahsediyorum :)

SM-A605F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Eki 2019
Mesajlar
159
Tepki puanı
141
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
Şehir içi kullanıyorsan ve torklu bir araçtan geçiş yapmıyorsan 1.6 eko çok mantıklı. Uzun yolda kesinlikle üzmez. ara hızlanmalarda gaza bastığında (cvt şanzıman) araç şaha kalmıyor evet ama öyle bazı yerlerde yazıldığı gibi kaplumbağa gibi de gitmiyor.
2 hafta önce aldımm ben aracımı. Dizel 1.6 320 toruklu bir araçtan geçiş yaptım. benim beklentilerimi karşıladı araç. 2. el piyasasında HONDA zaten en iyilerden... Zarar etmezsin kesinlikle..
 
Geri
Üst