2019 Hondamı & 2013 Bmw 3.20 ied

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Değerli Forumdaşım;
BMW’nin bir çok kasa ve motor seçeneğini çeşitli süreler kullandım. Yaklaşık 1,5 yıldır da Honda Civic FC5 1.5 T kullanıyorum.
BMW F30 320i ed ile Honda Civic FC5(sedan) 1.5 T’yi mukayese etmek en makul olanı ancak Honda Civic FK7(hb) kasa ile de mukayese edersek yine motor seçeneği 1.5 T olmalı benim fikrim. Çünkü en azından performansları benzer olmalı diye düşünüyorum.

<•> Kullanmakta olduğum 2018 model Honda Civic FC5 RS 1.5 T ile 2015 BMW F30 320i ed 40.Yıl donanım paketini mukayese edeceğim;
-Yol tutuş olarak ikisi de bir çok otomobilden çok daha iyi. Ancak F30 raylı bir taşıt misali stabil. Arkadan itişli otomobil tecrübeniz yoksa virajlarda tedirgin olabilirsiniz! Zamanla alışırsanız aslında daha güvenli olduğunu da düşünmeye başlayabilirsiniz...

-Malzeme kalitesi olarak açık ara F30 iyi.

-Genel izolasyon seviyesi olarak F30 premium sınıf için yetersiz ancak buna rağmen FC5’ten belirgin şekilde iyi. Motor sesi F30’da içeriye daha fazla duyuluyor sanki özellikle normal sürüşlerde...

-Performanslarını kapışarak deneyimlemedim ancak kağıt üstündeki verilere göre F30 7,6sn’de ; FC5 ise 8,1sn‘de 0’dan 100’e ulaşıyor.
Her ikisini de ayrı ayrı kullandığımdaki gözlem ve hissiyatım ise; İlk gaza basış anında F30’un tepkisi daha çabuk ve gücü daha çok hissettiriyor. Düz bir asfaltta kalkış anında F30’un arkası yalpalıyor ve gazı kesmek gerekebiliyor... Drag yapılırsa F30’un kazanacağını düşünüyorum. 120 üstünde roll yapılırsa işler değişebilir çünkü FC5’in soluğu kesilmek bilmiyor. ? Son hızda ise FC5’in limitörü 207’yi geçmeye müsaade etmediği için eninde sonunda yarışı kaybetmesine neden olacak!

-FC5 C sınıfı F30 ise D sınıfı olmasına rağmen F30 daha kompakt hissettiriyor. Kompakt ve dinamik otomobil sevenler için F30’un rakibi bir sedan bence yok. F30’un direksiyonundayken adrenalin pompalanıyor. F30’un eski kasalarını da kullandım. F30 şasisiyle sürücüsünü büyüleyecek kadar iyi bir ağırlık dağılımına ve dinamizme sahip...?
Ancak büyük otomobil kullanmayı sevenler için ise FC5 sınıfının en az 1 tık üstü gibi hissettiriyor ve bu hususta sınıfında rakipsiz bir sedan olduğunu düşünüyorum... ??
Örnek; Highline 18 inch jantlı bir Passat’tan daha küçük sınıf bir otomobil kullandığınızı hissetmiyorsunuz 17 inch jantlı FC5 RS’nin direksiyonundayken.

-Donanım olarak 40.Yıl paket olduğu için F30 çok önde ancak 40.Yıl paketin hasarsız ve km’si düşük olanının fiyatı 200 bin TL’den aşağı olmaz... Bu sebepten aynı fiyat bandında olanların donanımlarını mukayese etmek gerekir ve o zaman da işler değişebilir... Bu nokta çok göreceli olduğu için çok da girmek istemiyorum aslında. Örneğin, benim için M direksiyon ve Harman Kardon çok önemliyken bir başkası için hiç bir anlamı olmayabilir... ☺

-Honda yetkili servislerinin biz kullanıcılar üzerinde oluşturduğu negatif etkilere her 10.000 km’de bakım zorunluluğu ve bakım fiyatları da eklenince Honda tarafında büyük bir eksi oluşuyor.
F30 320i ed ‘de bulunan devşirme motorun eksi tarafı da devamlı yüksek performanslı kullanımlarda yağ bakım aralığının 5.000 km’lerin bile altına düşebiliyor olması... Ancak devamlı performans peşinde olunmazsa bu durum eksi olmaktan çıkar.

Bu noktada bir genelleme yapmak istiyorum bu özellikle BMW’lere yapılan eleştirilere cevap olarak da değerlendirilebilir;
“Performansın bir bedeli vardır bu hem yakıt hem bakım hem de genel amortismandır...” Elbette daha performanslı olduğu halde daha dayanıklı motor, şanzıman ve diğer aktarma organları olabilir başka marka ve modellerde. Ancak BMW denilince akla performans geliyorsa bunun karşılığı da aşınmadır yani bakım, masraftır. Ve bu da bence BMW markasını gömmek için yeterli bir gerekçe olamaz...

-Zamanında ben de bu iki araçtan hangisini almalıyım diye düşünüp taşınıp FC5 RS’yi tercih etmiştim.
Nedenleri ise;
>40.Yıl donanım paketli ve 30.000 km altında hasarsız ve tertemiz kullanılmış bir otomobile param yetmediği için...

>İç hacim ve bagaj olarak FC5 daha geniş olduğu için.

>Honda’nın 20.000 TL sıfır faizli kredi kampanyası olduğu için.

>Üsteki sebeplere, sıfır km bir otomobilin hazzının ikinci elde olmayacağını da ekledim. Otomobilin başına bir hal gelme ihtimali nedeniyle oluşturduğu ilave stres gibi bir dezavantajı da var tabi sıfır km olmasının aslında...!

Velhasıl;
İki otomobil arasındaki iç hacim ve bagaj hacim farkı sizin için çok önemli değilse;

Titiz ve masraf etmekten kaçınmamış bir kullanıcıdan olursa;

Bakımlarının aksatılmadan yapılmış olduğunu teyit edebildiğiniz;

Düşük km’li;

İçinde tütün mamülleri kullanılmamış;

Sizin için yeterli olacak donanım özelliklerine sahip bir F30 320i ed bulabilirseniz ve bütçeniz de yeterse alınması makuldür benim fikrim. Ancak bulmak kolay değil. Nasip...
Bu mümkün olmazsa FC5 1.5 T sıfır km alınabilir. Bu arada değerlendirmelerimi FC5 1.5 T’yi beğenmiyor gibi algılamanızı istemem; Fiyatları sabit tuttuğumuzda FC5 1.5 T’ye rakip olabilecek bir otomobil yok. Bunu özellikle belirtmek isterim. ☺??

Yıllık katettiğiniz km 15-20 binin üzerindeyse ve çoğunlukla şehir içinde kullanıyorsanız. Ekonomik durumunuz da göz göre göre daha fazla harcamaya elverişli değilse bu iki aracı da almanızı önermem. Çünkü yakıt tüketim maliyetleri benzin fiyatları nedeniyle canınızı sıkabilir. Benzin fiyatları nedeniyle olduğunu özellikle belirttim çünkü iki otomobil de yüksek güçlerine rağmen istenildiği zaman oldukça düşük yakıt tüketebiliyorlar... ??
Bu video uzaktan tanıdığım bir arkadaşa ait:) 2005 model Kia Cerato nun altında fabrika ebatı olan 205 50 16 yerine 205 55 16 lastik var:) limitör iptali kesinlikle yok, Cerato da chip tuning var ancak yakıt tasarrufu optimizeli performans değil ve hyundai nin 1.6 crdi eski nesil motoru 112 hp den 130 hp ye ulaştırılmış.

Görüldüğü üzere 520 BMW 200km hızda takılı kalıyor ve tekerlek çapı avantajı ile 210km hız yakalayan cerato BMW yi son hızda bir güzel geçmiş üstelik cerato nun beygir gücü BMW den çok daha az:)


Bu esnada elbete BMW sürücüsü çok daha sessiz ve konforlu biçimde ilerliyor ancak BMW lerin 200km de limitöre sahip olduğunu göstermek istedim:)

Yani FC5 veya FK7 ile BMW leri sadece otobanda ve belli şartlarda sollayabiliriz:) Özellikle yağmurlu havada önden çekişli otomobil çok daha kolay kullanım sunacaktır.
 
Katılım
17 Eyl 2019
Mesajlar
119
Çözümler
1
Tepki puanı
75
Konum
Çorum Merkez
Değerli Forumdaşım;
BMW’nin bir çok kasa ve motor seçeneğini çeşitli süreler kullandım. Yaklaşık 1,5 yıldır da Honda Civic FC5 1.5 T kullanıyorum.
BMW F30 320i ed ile Honda Civic FC5(sedan) 1.5 T’yi mukayese etmek en makul olanı ancak Honda Civic FK7(hb) kasa ile de mukayese edersek yine motor seçeneği 1.5 T olmalı benim fikrim. Çünkü en azından performansları benzer olmalı diye düşünüyorum.

Kullanmakta olduğum 2018 model Honda Civic FC5 RS 1.5 T ile 2015 BMW F30 320i ed 40.Yıl donanım paketini mukayese edeceğim;
-Yol tutuş olarak ikisi de bir çok otomobilden çok daha iyi. Ancak F30 raylı bir taşıt misali stabil. Arkadan itişli otomobil tecrübeniz yoksa virajlarda tedirgin olabilirsiniz! Zamanla alışırsanız aslında daha güvenli olduğunu da düşünmeye başlayabilirsiniz...

-Malzeme kalitesi olarak açık ara F30 iyi.

-Genel izolasyon seviyesi olarak F30 premium sınıf için yetersiz ancak buna rağmen FC5’ten belirgin şekilde iyi. Motor sesi F30’da içeriye daha fazla duyuluyor sanki özellikle normal sürüşlerde...

-Performanslarını kapışarak deneyimlemedim ancak kağıt üstündeki verilere göre F30 7,6sn’de ; FC5 ise 8,1sn‘de 0’dan 100’e ulaşıyor.
Her ikisini de ayrı ayrı kullandığımdaki gözlem ve hissiyatım ise; İlk gaza basış anında F30’un tepkisi daha çabuk ve gücü daha çok hissettiriyor. Düz bir asfaltta kalkış anında F30’un arkası yalpalıyor ve gazı kesmek gerekebiliyor... Drag yapılırsa F30’un kazanacağını düşünüyorum. 120 üstünde roll yapılırsa işler değişebilir çünkü FC5’in soluğu kesilmek bilmiyor. Son hızda ise FC5’in limitörü 207’yi geçmeye müsaade etmediği için eninde sonunda yarışı kaybetmesine neden olacak!

-FC5 C sınıfı F30 ise D sınıfı olmasına rağmen F30 daha kompakt hissettiriyor. Kompakt ve dinamik otomobil sevenler için F30’un rakibi bir sedan bence yok. F30’un direksiyonundayken adrenalin pompalanıyor. F30’un eski kasalarını da kullandım. F30 şasisiyle sürücüsünü büyüleyecek kadar iyi bir ağırlık dağılımına ve dinamizme sahip...
Ancak büyük otomobil kullanmayı sevenler için ise FC5 sınıfının en az 1 tık üstü gibi hissettiriyor ve bu hususta sınıfında rakipsiz bir sedan olduğunu düşünüyorum...
Örnek; Highline 18 inch jantlı bir Passat’tan daha küçük sınıf bir otomobil kullandığınızı hissetmiyorsunuz 17 inch jantlı FC5 RS’nin direksiyonundayken.

-Donanım olarak 40.Yıl paket olduğu için F30 çok önde ancak 40.Yıl paketin hasarsız ve km’si düşük olanının fiyatı 200 bin TL’den aşağı olmaz... Bu sebepten aynı fiyat bandında olanların donanımlarını mukayese etmek gerekir ve o zaman da işler değişebilir... Bu nokta çok göreceli olduğu için çok da girmek istemiyorum aslında. Örneğin, benim için M direksiyon ve Harman Kardon çok önemliyken bir başkası için hiç bir anlamı olmayabilir...

-Honda yetkili servislerinin biz kullanıcılar üzerinde oluşturduğu negatif etkilere her 10.000 km’de bakım zorunluluğu ve bakım fiyatları da eklenince Honda tarafında büyük bir eksi oluşuyor.
F30 320i ed ‘de bulunan devşirme motorun eksi tarafı da devamlı yüksek performanslı kullanımlarda yağ bakım aralığının 5.000 km’lerin bile altına düşebiliyor olması... Ancak devamlı performans peşinde olunmazsa bu durum eksi olmaktan çıkar.

Bu noktada bir genelleme yapmak istiyorum bu özellikle BMW’lere yapılan eleştirilere cevap olarak da değerlendirilebilir;
“Performansın bir bedeli vardır bu hem yakıt hem bakım hem de genel amortismandır...” Elbette daha performanslı olduğu halde daha dayanıklı motor, şanzıman ve diğer aktarma organları olabilir başka marka ve modellerde. Ancak BMW denilince akla performans geliyorsa bunun karşılığı da aşınmadır yani bakım, masraftır. Ve bu da bence BMW markasını gömmek için yeterli bir gerekçe olamaz...

-Zamanında ben de bu iki araçtan hangisini almalıyım diye düşünüp taşınıp FC5 RS’yi tercih etmiştim.
Nedenleri ise;
>40.Yıl donanım paketli ve 30.000 km altında hasarsız ve tertemiz kullanılmış bir otomobile param yetmediği için...

>İç hacim ve bagaj olarak FC5 daha geniş olduğu için.

>Honda’nın 20.000 TL sıfır faizli kredi kampanyası olduğu için.

>Üsteki sebeplere, sıfır km bir otomobilin hazzının ikinci elde olmayacağını da ekledim. Otomobilin başına bir hal gelme ihtimali nedeniyle oluşturduğu ilave stres gibi bir dezavantajı da var tabi sıfır km olmasının aslında...!

Velhasıl;
İki otomobil arasındaki iç hacim ve bagaj hacim farkı sizin için çok önemli değilse;

Titiz ve masraf etmekten kaçınmamış bir kullanıcıdan olursa;

Bakımlarının aksatılmadan yapılmış olduğunu teyit edebildiğiniz;

Düşük km’li;

İçinde tütün mamülleri kullanılmamış;

Sizin için yeterli olacak donanım özelliklerine sahip bir F30 320i ed bulabilirseniz ve bütçeniz de yeterse alınması makuldür benim fikrim. Ancak bulmak kolay değil. Nasip...
Bu mümkün olmazsa FC5 1.5 T sıfır km alınabilir. Bu arada değerlendirmelerimi FC5 1.5 T’yi beğenmiyor gibi algılamanızı istemem; Fiyatları sabit tuttuğumuzda FC5 1.5 T’ye rakip olabilecek bir otomobil yok. Bunu özellikle belirtmek isterim.

Yıllık katettiğiniz km 15-20 binin üzerindeyse ve çoğunlukla şehir içinde kullanıyorsanız. Ekonomik durumunuz da göz göre göre daha fazla harcamaya elverişli değilse bu iki aracı da almanızı önermem. Çünkü yakıt tüketim maliyetleri benzin fiyatları nedeniyle canınızı sıkabilir. Benzin fiyatları nedeniyle olduğunu özellikle belirttim çünkü iki otomobil de yüksek güçlerine rağmen istenildiği zaman oldukça düşük yakıt tüketebiliyorlar...

Hocam güzel bilgiler çok teşekür ederim hepsini sizmi yazdınız yoksa alıntımıdır


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
520 ile 320yi eş düşünmeyin. 520nin iyi yürüyemediğini çoğu kişi bilir. 320ied standar haliyle stok 1,6 vti civic'i bile geride bırakıyor.

Rs noktasında da ben denemedim ve görmedim 320ied ile ama rs'in vti'nın gerisinde kaldığını canlı gördüm. Her iki araçta stoktu.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Alman premium alınacaksa 6 silindir en az 250 beygir bir 5 serisi veya e klasse olacak ki hakkını versin. Zaten honda ve bmw arasında kaldıysanız fazla düşünecek birşey yok hondayı alın geçin yeni her zaman yenidir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
520 ile 320yi eş düşünmeyin. 520nin iyi yürüyemediğini çoğu kişi bilir. 320ied standar haliyle stok 1,6 vti civic'i bile geride bırakıyor.

Rs noktasında da ben denemedim ve görmedim 320ied ile ama rs'in vti'nın gerisinde kaldığını canlı gördüm. Her iki araçta stoktu.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam şu stok vtı motoru sıfır olsa anca zorlar. Bana biraz Rs'yi zor geçer gibi geldi. Emme ve egzos ellenmemiş olanı bulmakta cabası. Fakat 0-200 denemesi olacak.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Bu video uzaktan tanıdığım bir arkadaşa ait:) 2005 model Kia Cerato nun altında fabrika ebatı olan 205 50 16 yerine 205 55 16 lastik var:) limitör iptali kesinlikle yok, Cerato da chip tuning var ancak yakıt tasarrufu optimizeli performans değil ve hyundai nin 1.6 crdi eski nesil motoru 112 hp den 130 hp ye ulaştırılmış.

Görüldüğü üzere 520 BMW 200km hızda takılı kalıyor ve tekerlek çapı avantajı ile 210km hız yakalayan cerato BMW yi son hızda bir güzel geçmiş üstelik cerato nun beygir gücü BMW den çok daha az:)


Bu esnada elbete BMW sürücüsü çok daha sessiz ve konforlu biçimde ilerliyor ancak BMW lerin 200km de limitöre sahip olduğunu göstermek istedim:)

Yani FC5 veya FK7 ile BMW leri sadece otobanda ve belli şartlarda sollayabiliriz:) Özellikle yağmurlu havada önden çekişli otomobil çok daha kolay kullanım sunacaktır.
Bir kaç tane 520i kullandım ancak son hız denemesi yapmadığım için 200 kph limiti olduğunu test etmedim hocam.
Benzer hızlanma verilerine sahip olmayan otomobillerden “pist haricinde”, son hız limiti yüksek olanın düşük olana yetişmesi pek mümkün olacak bir durum değil. Çünkü bu işin virajı, rampa çıkışı, rampa inişi, bir sebepten ötürü yavaşlamak gerekliliği v.b. var. Bütün bunlar üst limiti daha düşük olsa da hızlanma performansı yüksek olanın lehine çevirecektir kapışmaları...

Ayrıca BMW’lerin hepsi için 200 kph limiti mevcut olmadığını biliyorum. 318İ ve 525 ile 200’ün üzerinde süratleri gördüm.
İlave olarak 520İ’de kullanılan motor 6 silindirli 2.0 litre motorun indirgenmişi olduğu için alt yapısı modifiyeye çok uygun. Yazılımla 530İ’nin stock haliyle denk olabiliyor. ??
Yeri gelmişken belirtmek isterim;
320İ ed ‘deki motor 520İ ed ‘deki ile farklı. 520İ ‘deki BMW ‘nin kendi motoru. 320İ ed ‘deki ise PSA’dan alınan motor BMW tarafından bir takım değişiklikler yapılarak oluşturulmuş. Yani modifikasyona yatkınlıkları da oldukça farklı. Ancak stock hallerinde ise 320İ ed ‘deki motor çok daha ateşli. Ateşlendikçe de yağ tüketiyor maalesef...

Önden çekişli bir otomobilde ağırlık dağılımı %60 ön %40 arka v.b. şekillerde yani ağılığın büyük bölümü ön kısımda olduğu için ani manevralarda ve sert virajlarda otomobilin ön kısmına yakın bölgede bulunan ağırlık merkezi ve bu merkeze yakın olan çekiş tekerlekleri nedeniyle özellikle viraj çıkışlarında avantajlı olabilirler. Ancak bu durum viraj girişlerinde ise önden kaymaya yatkınlık nedeniyle dezavantaj olabilir.
Arkadan itişli otomobilde viraj çıkışlarında gaza daha temkinli basmak gerekse de 4 tekerleği kayarak otomobilin dönüşe devam etmesi mümkün olabilmektedir. ??
Ayrıca güçlü bir arkadan itişli otomobilin manevra yeteneği önden çekişli bir otomobile göre daha yüksektir. Havanın yağmurlu olması bütün otomobiller için dezavantajdır. Arkadan itişli için ilave bir negatif etki olacağını sanmıyorum. Aksine daha eğlenceli olur... ?

Ağır kış şartlarında 520İ, 318İ, Seat Leon ve Hyundai Getz gibi 2 tekerlekten çekişli otomobiller kullandım. Arkadan itişli olanların stabilite hususunda negatif olduğunu söyleyebilecek bir tecrübem olmadı. Aksine arkadan itişli ile tırmandığım dik rampalarda önden çekişli olanlara göre daha stabil bir ilerleyiş olduğunu farkettim. Otomobillerin çekiş kontrol sistemleri, ağırlık dağılımları, yere basışları birbirinden çok farklıydı. Yani mesele sadece çekişin bulunduğu tekerlekler dışında BMW ‘nin diğer saydığım otomobillere olan üstün özellikleriyle de ilgili...
Ancak şunu eklemek isterim; Karlı buzlu bir ortamda rampa tırmanışında arkadan itişli otomobil yalpaya başlarsa bu yalpalamamın sınırları çok hızlı genişleyebileceği için sürücüsünü daha çok tedirgin edebilir. Çünkü aracın ağırlığı arkaya yığılmıştır ve çekişin olduğu arka tekerlekler üzerindeki sürtünme artmıştır. Bu sebepten kopmalar daha sarsıntılı olacak ve araç sert bir şekilde kaymaya başlayabilecektir. Önden çekişlide ise ön tekerleklerdeki sürtünme az olacağı için kopmalar sık ancak daha sarsıntısız olur. Çekişin direksiyonda olması kontrol hissini daha yüksek tutabilir...
Bu tip kıyaslamalar her koşulda(yağmur, kar, çamur, yeni yağmış yağmur&mil, rampa yukarı, rampa aşağı, viraj v.b.) farklı sonuçlar çıkarabilir...
 
Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
315
Tepki puanı
292
Konum
Gemlik
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu video uzaktan tanıdığım bir arkadaşa ait:) 2005 model Kia Cerato nun altında fabrika ebatı olan 205 50 16 yerine 205 55 16 lastik var:) limitör iptali kesinlikle yok, Cerato da chip tuning var ancak yakıt tasarrufu optimizeli performans değil ve hyundai nin 1.6 crdi eski nesil motoru 112 hp den 130 hp ye ulaştırılmış.

Görüldüğü üzere 520 BMW 200km hızda takılı kalıyor ve tekerlek çapı avantajı ile 210km hız yakalayan cerato BMW yi son hızda bir güzel geçmiş üstelik cerato nun beygir gücü BMW den çok daha az:)


Bu esnada elbete BMW sürücüsü çok daha sessiz ve konforlu biçimde ilerliyor ancak BMW lerin 200km de limitöre sahip olduğunu göstermek istedim:)

Yani FC5 veya FK7 ile BMW leri sadece otobanda ve belli şartlarda sollayabiliriz:) Özellikle yağmurlu havada önden çekişli otomobil çok daha kolay kullanım sunacaktır.

520i sahibinin aslında arabasından haberi yok, o araçtaki motor aslında alt yapısı 2,0 ltr motor ile aynı, küçük bir yazılım ile 250 HP oluyor. 320 ied’lerdeki gibi replika motor yok o araçta. 250 HP ile ceratonun o aracı geçmesini bırakın, yaklaşmasını bile hayal etmek, fantezi olur.
 
Geri
Üst