Aşınma
Aşınma, lastik performansının önemli bir parçasıdır, ancak doğru aşınma testinin yapılması için gereken zaman ve maliyetler nedeniyle, lastiklerin diş ömrünü düzenli olarak test eden çok sayıda yayın yoktur. Auto Bild, aşınma testi yapan birkaç dergiden biridir, ancak bu bile hala bir tezgahta davul testidir ve gerçek yol aşınma testi değildir!Testlerde en iyi ve en kötü lastik arasındaki aşınma farkı çok büyük, testte en iyinin 47.940 km ve en kötü 26.180 km'yi kapsayacağı tahmin ediliyor. Bu, lastik ömründe %60'lık bir fark demektir!
Testin en iyisi, genel olarak çok saygın bir ikinci sıraya yerleşmek zorunda olan olağan Michelin Primacy 4 değildi, bunun yerine yeni Goodyear EfficientGrip Performance 2, 2020'de verdiği sözü tuttu ve testi kazandı. Goodyear, 2020'deki lastiklerin kilometre performansı hakkında bazı cesur iddialarda bulundu ve bunların daha fazla veriyle desteklendiğini görmek harika.
Yeni güncellenen Kumho Ecsta HS51, Continental PremiumContact 6'nın hemen önünde dördüncü olarak üçüncü oldu ve Continental'in geçmişte yaşadığı aşınma sorunlarının çok geride kaldığını bir kez daha doğruladı.

Testin kaybedenleri ne yazık ki aşınma testinde kötü performans gösteren Pirelli, Hankook, Dunlop ve Nokian oldu. Bu, Auto Bild'in tahmini lastik ömrünü satın alma fiyatı ile birleştirip size 1000 kilometre başına bir fiyat vermesiyle daha da arttı, yani Pirelli Cinturato P7 C2, Goodyear'a kıyasla kilometre başına neredeyse iki kat daha pahalıydı.

Unutulmaması gereken son bir şey, diş ömrü aşınmanın yalnızca bir yönüdür, diğeri ise lastiğin aşındığında nasıl performans gösterdiğidir. Bu, Auto Bild'in test ettiği bir şey değil, ancak Lastik İncelemelerinin yakın gelecekte test etmeyi umduğu bir şey!
Kuru Zeminde Performans
Kuru zeminde, Hankook Ventus Prime3 hem kuru zeminde frenlemede hem de kuru zeminde yol tutuşunda önemli bir avantaja sahiptir. Pirelli Cinturato P7 C2, Kumho HS51 ve Maxxis Premitra HP5 de iyi performans gösterdi.
Garip bir şekilde, kuru zeminde iyi performans gösteren bazı lastikler kuru zeminde çok iyi performans göstermedi. İkinci sırada yer alan Pirelli, kuru zeminde sürüş turunda sadece orta dereceli bir sonuç elde edebildi, BF Goodrich Advantage, kuru zeminde frenleme testi sırasındaki en kötülerden biri olmasına rağmen, sürüş turunda gerçekten iyi bir performans sergiledi!

Islak Zeminde Performans
Continental PremiumContact 6 ve Pirelli ilk üç sırayı tamamlarken, Hankook ıslak zeminde frenleme testini birinci bitirerek iyi bir fren lastiği olarak kalibresini bir kez daha kanıtladı. Yeni Toyo Proxes Comfort, ıslak zeminde zorlanıyor gibiydi, ancak Fulda EcoControl HP2 kadar değil.
Firestone Roadhawk için bir form değişikliğinde, kendisini ıslak yol tutuş turunun en hızlı lastiği olarak buldu ve Kumho ile bağ kurdu. Pirelli bir kez daha etkileyici bir lastik olduğunu üçüncü sırada tamamladı.

Suda kızaklamadan beklediğimiz gibi, Uniroyal Rainsport 5 düz suda kızaklama testini kazandı ve etkileyici bir şekilde Kumho ikinci oldu ve bu kadar kuru ve ıslak yol tutuşu olan bir lastik için şaşırtıcı.

Ses
Sessiz ve konforlu bir lastik arıyorsanız, bu testte Kleber Dynaxer HP4 ve Michelin Primacy 4 başı çekiyor.
Bridgestone en düşük yuvarlanma direncini sundu.
