- Katılım
- 26 Mar 2018
- Mesajlar
- 973
- Tepki puanı
- 2,156
- Yaş
- 40
- Konum
- Kocaeli / Gebze
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2017
2018 başlarında iyi birşeymiş gibi karara bağlanan motor hacmine ilaveten araç fiyatına göre de hesaplanacak olan vergi, ÖTV indirimi ve hurda teşviki nin etkisinin günümüze kadar gelen ve zaten en başından beri yapılan oyunu. Haber yapmışlar ama epeydir durum böyle. Yeni değil diyeceğim ama kibirli olmak itici görünmek istemiyorum, inşallah anlatabildiysem ne mutlu bana.Biz birbirimizi öpüyoruz, kim bu öpen diye dışarı bakmaya gerek yok. Toplumun ahlak düzeyi bu halde
Sınır fiyattaki bir otomobil üst vergi dilimine gireceği için 1000 lira indirimle toplam araç fiyatında 20-30000 lira indirim yapabiliyorlar ancak müşteri o aracı sadece 10-15000 lira indirimli satın alabiliyor aradaki 10-15000 lira ise aksesuar paketi adı altında 4-5000 liralık ilave modifikasyon yada işlemlerin maliyeti oluyor, ancak müşteriye 10000 lira olarak yansıtılıyor devletin almadığı vergiyi bayiler müşteriden manipülasyon yöntemi ile söke söke alıp türlü hile hurda ile kanundaki açığı kullanıp uyanıklık ettim yasak değil diyerek cebe atıyor, şikayet te edemezsiniz çünki "o araç zaten başka bir müşterimize hazırlanmıştı satın almaktan vazgeçince teklif ettik kazıkladığımızı iddia edemez bu müşteri" diyecekler ve "zaten başka araba da yok ki bizde aaa hani bak kuş var orada" diyeceklerdir. Çünki elde kalan araçların diğerleri plaka takılarak zamsız fiyattan alt vergi diliminden vs. ucuza kapatılmış ve zamlı fiyattan sıfır ama ikinci el olarak satılmayı bekleyip kenarda duracaktır.
Yüksek makam devlet kanun polis maliye türünden birileri de çıkıp ne oluyor bu otomobil piyasasına? demedi. İşin abes tarafı ana marka mı? yoksa bayiler mi ? esas büyük payı götürüyor onu merak ediyorum, bu paralar belli birkaç şahsın cebine gidiyorsa yazık günah, marka kazanıyorsa yine bir derece.