3 kere bobin 2 kere buji değiştirdim. Aracım tekleme yapıyor, motor lambası yakıp gaz kesiyor.

Katılım
9 Ara 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2007
Merhabalar iyi forumlar.

Aracımın 2 aydır problemi bitmiyor.

Ramazan Bayramı 3. Gün normal seyir halinde gaz kesti gaz pedalını köklesem de 5 10 km hızı geçmedi. Bilgisayar da 2. Bobin ateşleme arizasi çıktı. 4 buji 1 bobin değiştirdim sorun geçti.

1 ay sonra tekrar aynı problemi yaptı. Gittiğim usta bobinin yine sorunlu olduğunu söyledi bilgisayarda 2. Bobin ateşleme arızası sebebiyle bobini değiştirdi araç düzeldi.

2 hafta sonra aracım hararet yaptı. Radyatör delinmiş motor suyu çok az kalmış sebebi bu. Hararet sonrası suyunu tamamlayıp yola çıkınca tekrar aynı sorunu yaptı. Bilgisayar bu 2 Bobinde ateşleme arızası olduğunu gösterdi. bobini tekrar değiştirdim. Ertesi gün sabah aracı çalıştırdığımda tekleme problemi vardı motor ısınınca geçti. Ancak bu sefer de gazda iken klimayı açınca teklemeye tekrar başladı. Gün içinde yine arıza yaptı gaz kesti. Bilgisayarda bu sefer 1. Bobinde ateşleme arızası verdi.
Son sefer 1 bobini ve 4 bujiyi değiştirdim.

Ertesi gün aracımı çalıştırdım tekleme vardı. Biraz yokuş bir yere gelince yine gaz kesti motor arıza lambası yandı söndü. Kaputu açtım bobin soketleri tak çıkar yaptım arıza lambası söndü araç düzeldi. Bugünün sonrasında aracı kapının önüne çektim bekliyorum.

Araç iki gündür yatıyor ustalara güvenmediğim için öncelikle foruma yazma ihtiyacı duydum. Bilen anlayan ne olduğunu tahmin eden, Ankara içinde kaliteli Honda ustası tanıyan arkadaşlar yorum atar bilgi verirse sevinirim.

Bu arada hararet göstergesi 100 olduğu gün yağ çubuğu falan simsiyah oldu. 20 dk sonra motora su koydum fokur fokur oldu.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhabalar iyi forumlar.

Aracımın 2 aydır problemi bitmiyor.

Ramazan Bayramı 3. Gün normal seyir halinde gaz kesti gaz pedalını köklesem de 5 10 km hızı geçmedi. Bilgisayar da 2. Bobin ateşleme arizasi çıktı. 4 buji 1 bobin değiştirdim sorun geçti.

1 ay sonra tekrar aynı problemi yaptı. Gittiğim usta bobinin yine sorunlu olduğunu söyledi bilgisayarda 2. Bobin ateşleme arızası sebebiyle bobini değiştirdi araç düzeldi.

2 hafta sonra aracım hararet yaptı. Radyatör delinmiş motor suyu çok az kalmış sebebi bu. Hararet sonrası suyunu tamamlayıp yola çıkınca tekrar aynı sorunu yaptı. Bilgisayar bu 2 Bobinde ateşleme arızası olduğunu gösterdi. bobini tekrar değiştirdim. Ertesi gün sabah aracı çalıştırdığımda tekleme problemi vardı motor ısınınca geçti. Ancak bu sefer de gazda iken klimayı açınca teklemeye tekrar başladı. Gün içinde yine arıza yaptı gaz kesti. Bilgisayarda bu sefer 1. Bobinde ateşleme arızası verdi.
Son sefer 1 bobini ve 4 bujiyi değiştirdim.

Ertesi gün aracımı çalıştırdım tekleme vardı. Biraz yokuş bir yere gelince yine gaz kesti motor arıza lambası yandı söndü. Kaputu açtım bobin soketleri tak çıkar yaptım arıza lambası söndü araç düzeldi. Bugünün sonrasında aracı kapının önüne çektim bekliyorum.

Araç iki gündür yatıyor ustalara güvenmediğim için öncelikle foruma yazma ihtiyacı duydum. Bilen anlayan ne olduğunu tahmin eden, Ankara içinde kaliteli Honda ustası tanıyan arkadaşlar yorum atar bilgi verirse sevinirim.

Bu arada hararet göstergesi 100 olduğu gün yağ çubuğu falan simsiyah oldu. 20 dk sonra motora su koydum fokur fokur oldu.
Bu işlemlerde kullandığınız parçaları nereden temin ettiniz?
Honda'lar orjinal parça seçen araçlardır ve anlatımınızda muhtemelen aracınıza sürekli sahte parça takılmış gibi bir hissiyat oluştu. Eğer parçaları yetkili servis harici temin ettiyseniz sahte parçalar yüzünden sürekli aynı problemleri yaşıyor gibi görünüyorsunuz.
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Bi parça eksik olunca sorun bitmiyor küçük bir örnek:
Şarj dinamosu içinde konjoktür, diyot tablası değişiyor, v kayışı değişiyor herşey tamam deniyor birkaç ay sonra arıza ışığı yanıyor hani herşey tamamdı.....
Rulman değişmediği için tekrar arıza çıkıyor arkadaşlar; küçücük bir rulman(bilya) arabanın genelini etkiliyor velhasıl bu iştede bir eksiklik var arayıp bulmak lazım
Nezamandan beri tekleme var
Araçta antifiriz yokmu
Bobin ve bujiler orjinal mi
 
Katılım
9 Ara 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2007
Bu işlemlerde kullandığınız parçaları nereden temin ettiniz?
Honda'lar orjinal parça seçen araçlardır ve anlatımınızda muhtemelen aracınıza sürekli sahte parça takılmış gibi bir hissiyat oluştu. Eğer parçaları yetkili servis harici temin ettiyseniz sahte parçalar yüzünden sürekli aynı problemleri yaşıyor gibi görünüyorsunuz.
İlk değiştirdigim 4 buji ve 1 bobin sahteymis. ama hararet yaptiktan sonra o bobini ve bujileri Honda ci dan orijinalleriyle değiştirdim. Benim asıl sorum hararet yaptığında conta yanmış olabilir mi? Eger yandıysa daha sonra araba hiç hararet yapmadı tek sorunu ateşleme sıkıntısı. Hareret yaptığı gün diğer çalışan bobinler de mi bozuldu acaba. Ne yapsm bilemiyorum artık bobin ve buji değiştirmekten bıktım artık
 
Katılım
9 Ara 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2007
Bi parça eksik olunca sorun bitmiyor küçük bir örnek:
Şarj dinamosu içinde konjoktür, diyot tablası değişiyor, v kayışı değişiyor herşey tamam deniyor birkaç ay sonra arıza ışığı yanıyor hani herşey tamamdı.....
Rulman değişmediği için tekrar arıza çıkıyor arkadaşlar; küçücük bir rulman(bilya) arabanın genelini etkiliyor velhasıl bu iştede bir eksiklik var arayıp bulmak lazım
Nezamandan beri tekleme var
Araçta antifiriz yokmu
Bobin ve bujiler orjinal mi
Hocam tekleme olayı hararetten sonra oldu. Antifriz vardı ama radyatör delinmiş ufak bir kaçak var dediler. Bobinler ve bujileri ilk değiştirdigimde yan sanayi takmışlar. Son değişimde orijinal taktırdım.
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
323
Tepki puanı
202
Konum
Kahramanmaraş
Aracınız
Civic FD6 2008
Bobin kablosu da eskidiyse yiprandiysa ateslemeyi etkiler tekleme yaptirir. Yag simsiyah olduysa hararet yaptiginda o yag yanmistir isidan degistirin bence . Conta yanigi icinde kullanin biraz araci motor suyuna yag karisti mi kontrol oyleyse su haznesi kararrir yaglanir, yagina su karistiysa yag kontrolde anormal kopuk renk vs var mi kontrol, su seviyesi ve yag seviyesi kontrol azaliyorsa sıkıntı , birde arac sicakken radyator den cikan devirdaim hortumunu bi bezle sıkın az esnek olmasi lazim eger tas gibiyse asiri basinc vardir conta yanigi olabilir. Diger bir secenekte experlerde su haznesine koyulan conta yanigini tespiti yapmaya yarayan 60 70 tl civari tutan seylerden test ettirin , yag su seviye kontrolu ile birlesince kafaniz rahatlar
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Güvenilir bir usta varsa aracın genelini kontrol ettirmekte fayda var hararetin verdiği etkiye göre hareket edilir.
 
Katılım
9 Ara 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2007
Bobin kablosu da eskidiyse yiprandiysa ateslemeyi etkiler tekleme yaptirir. Yag simsiyah olduysa hararet yaptiginda o yag yanmistir isidan degistirin bence . Conta yanigi icinde kullanin biraz araci motor suyuna yag karisti mi kontrol oyleyse su haznesi kararrir yaglanir, yagina su karistiysa yag kontrolde anormal kopuk renk vs var mi kontrol, su seviyesi ve yag seviyesi kontrol azaliyorsa sıkıntı , birde arac sicakken radyator den cikan devirdaim hortumunu bi bezle sıkın az esnek olmasi lazim eger tas gibiyse asiri basinc vardir conta yanigi olabilir. Diger bir secenekte experlerde su haznesine koyulan conta yanigini tespiti yapmaya yarayan 60 70 tl civari tutan seylerden test ettirin , yag su seviye kontrolu ile birlesince kafaniz rahatlar
Hocam kabloları kontrol ettireceğim aklımda. Hararet ettiği gün suyunu yağını değiştirip bakımını yaptırdım.
 
Katılım
9 Ara 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2007
Güvenilir bir usta varsa aracın genelini kontrol ettirmekte fayda var hararetin verdiği etkiye göre hareket edilir.
Hocam güvenilir bir ustam yok. Şuan kimseye güvenmiyorum. Arabadan çok anlayan biri de değilim. Ankara içi kaliteli usta biliyorsanız yazın. Yoksa yetkili servise götürmeye karar verdim.
 
Geri
Üst