320km 4 saatlik FC5 İncemele Testi

Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepkime puanı
51
Aracınız
Honda Bora'ya anlayışları için teşekkürler.Özellikle Ahmet beye çok teşekkür ederiz.

Detaylı Yeni Civic İncelememiz Az Sonra Yayında CivicTR.com okurları ve misafirleri :)




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepkime puanı
51
Aracınız
Öncelikle cıvıcTr.com ailesine selam olsun..

Önceki incelemelerimiz toplam tüm paylastıgımız siteler dahilinde 62bin okunma sayısına ulasmıs herkese sonsuz tesekkurler :)

Honda Cıvıc FC5(2016) Detaylı İnceleme Testi

Ekli dosyayı görüntüle 3820


CIVIC TASARIM:

Yeni Cıvıc oldukça futuristik ve concept sınıfında tasarımda çok farklı tasarıma sahip bir otomobil.Yeni cıvıc göz yoran çok fazla detay içeren bir tasarım dili ile karşımıza çıktı doğrusu bazı insanlar sadece tasarımı için almaya karar kılarken bazı otomobil severler ise tasarımından dolayı almayacaklarını duyduk.Biz zaman göstercek diyoruz Fb7 çıktığında da hiç beğenilmemişti yerden yere vurulmuştu sonra çeyrek altın olarak anılmaya başlandı :) Yeni cıvıc'e sedan demek olmaz grand coupe demek olmaz liftback demek de olmaz.Ne olduğunu biz anlayamadık her noktadan mevcut tasarımda C sütunu biraz daha dik inse coupe cam bagaj ile açılsa (örn. superb) liftback sedan için tasarımın tamamen değişmesi lazım :) Yeni civic artık daha uzun bir dingil mesafesine ve daha büyük hatlara sahip bunların haricinde yere daha yakın bir otomobil.Ön tasarımına gelecek olursak sportif çizgiler cıvıc'ı oldukça kaslı ve heybetli göstermeyi başarmış.Biz tasarım anlamında genel olarak başarılı bulsak da Honda Türkiye'ye attığımız mailde makyajlı kasada o jantların değişmesi yönünde oldu doğrusu.

Artıları;
+Sportif çizgiler
+Farklı Tasarım Hatları
+Ön panjur

Eksileri;
-16' Jantlar
-Arka stoplar
-Kalitesiz Kaporta

Tasarım 10/8 *PUANLAMALAR SINIFINA GÖRE DEĞENDİRİLMİŞTİR.

CIVIC İÇ MEKAN

Honda'nın yıllardır en çok eleştiri alan kısmı iç mekan hakkında bahsedelim;

Yeni cıvıc'de konsol son derece şık tasarlanmış ve ergonomi mühendisleri tarafından kusursuz dizayn edilmiş.Bizim test ettiğimiz cıvıc orta donanım olan elegance paketiydi.

Konsol'da eski nesillerine göre daha kaliteli daha premıum görünen hafif yumusak bır doku kullanılmıs.Torpido üstünde ki suni deri araca çok ayrı bir hava katmış biz onun dokusunu ve duruşunu çok beğendik.Suni deri üstünde ki fırçalanmış alüminyum görüntülü plastik ise gayet kalıtelı ve şık durmuş.Araçta fazlasıyla saklama alanı mevcut ve genişlikleri bize bir suv saklama gözlerini anımsattı oldukça geniş ve fazla saklama alanı mevcut.Bir önce ki nesil cıvıclerde aux ve 12w girişlerine kablo bağladığınız da kablolar çirkin bir görüntü yatıyordu bu kasada ince düşünülerek bu girişler saklanmış ve bilgisayar masası misali kabloları duzenlı bır sekılde gecırebılecegınız bir boşluk açılmış.Direksiyonun görünütüsü doku kalitesi kesinlikle C segmentıne aıt degıl D segmentıde kı araçlar ile eş değer.Direksiyon dikişleri,dokusu,görüntüsü ile mükemmel iken üstünde ki tuşlar için aynı şeyi söylemeceğiz çok basit ve kullanışsız yapımılmıs.Konsol genel olarak kalıtelı malzeme ıle kusatılmısken torpıdo kısmına dogru ındıkce kalıte oldukca düşüyor boş basit bir plastik ile karşılaşıyorsunuz fakat segmentının ıhtıyaclarını eksıksız karsılıyor.Arka diz mesafesi oldukça iyi baş mesafesi 185'e kadar rahat 185den daha uzunsanız cukurlarda kafanızın tavana değmesi muhtemel :) İç mekan bizi oldukça etkıledı kusursuz bulmuşken koltuklara dikkat ettik.Kumaş çok kalitesiz ve ince çok narin kullanmakta fayda var.Görüntü olarak ise çok basit dış ve iç tasarıma hıc yakısmayacak bir kumaş sizleri bekliyor.Exuctive'de ki deri oldukça kaliteli fakat elegance da cıvıc bu konuda kesinlikle yetersiz.Göstergeler oldukça başarılı pikseller net ve okunur.Yol bilgisayarının eski model araçlar gibi bir çubuk ile kontrol edilmesi oldukça basit ve kullanışsız kalmış.

İç tasarım 10/8

Artıları;
+Hoş tasarım
+Kaliteli ve tok konsol
+Direksiyon dokusu
+Hız Göstergeleri

Eksileri;
-Kalitesiz kumaş
-Arka sırt destek yanaklarının plastik olması
-Torpido kumaşının basitliği
-Küçük 5inç ekran

Yeni Cıvıc Motor Ve Şanzuman

Yeni cıvıc'de artık herkesin aşına olduğu yıllardır honda araçlarında kullanılan 1.6 125bg 152nm tork üreten geleneksel bir motor mevcut.Bu motor yeni cıvıc'de 11.6 saniye 100km hıza ulaşma değeri 200km maksimum hız değerlerini vermiş.Motor senelerin motoru ve atmosferik besleme motor olmasına rağmen segmentınden 1 saniyelik bir geriliği olması başarılı.Alt devirlerde cansız olan motor 4500 tork degerınden sonra canlanıyor.Cvt şanzıman bildiğimiz üzere sonsuz vıtes oranlarına sahıp halk agzında bu şekilde geçiyor.Sakin kullanımda cok konforlu olan sanzıman performanslı kullanıslarda aracı yuksek devırde tutmasından dolayı arac gıtmıyormus ızlenımı verıyor.Motor seside o denli yüksek çıkıyor.140km hızda yeni civic 2300 devirlerinde kalıyor ve bu ekonomıye buyuk katkı sağlıyor.Honda'dan artık daha yenılıkcı dusuk hacımlı daha ekonomık turbo beslemeli motor beklıyoruz.1.5 turbo beslemeli motorunu sabırsızlıkla beklıyoruz.

Civic Motor 10/7

Artıları;
+Sağlamlık ve uzun ömürlülük
+Yapaydan uzak motor sesi

Eksileri;
-Alt devir cansızlığı
-Yüksek yakıt sarfıyatı

Konfor Ve Yol Tutuş

Yeni civic'in elinin en güçlü olduğu yanı yol tutuş ve konforu.Öncelikle çoğu şeyden kısan kırpan hondanın C sınıfı bir otomobilde çok bağlantılı bagımsız suspansıyon koyması tebrik'e layık bir icraat.Hondaların yol dinazimleri 10 nesildir segmentınde örnek teşkil etmiştir.Bu sefer segmentınde lıder dıyebılırız focus ıle kafa kafaya da dıyebılırız.Süspansiyonlar orta sertlıkte olmasına rağmen yeni cıvıcın lımıtlerı cok yuksek vsa artık daha geç devrede :) Harika bir şase ile donatılmış yeni cıvıc bir o kadar da mukemmel konfor sunuyor.Bozuk yollarda fazla sarsmayan ve otobanda oldukca konforlu saatlerce yolculuklarınız da daha az yorulcagınız malum.

*Yol tutuş testlerı Ankaranın incek bölgesinde yapılmıştır.

Cıvıc Yol Tutuş Ve Konfor 10/9

Artıları;
+Yüksek limit
+Konforlu süspansiyonlar
+Mükemmel şase
+Minimal dalgalanma

Eksileri;
Biz bulamadık..

Hissiyat

Civic'de bizi etkıleyen direksiyonu oldu karşımız da artık daha tok ve daha hıssıyatlı bır dıreksıyon var.Direksiyon sürücü ile iletişimi mükemmel ve limitler de tedirginlik yaratmıyor.Önden kaymalarda dahi direksiyon sıze emnıyette oldugunuzu hıssettırıyor.Fakat yeni civic spor sürüşten oldukca uzak daha sakin başlı bir yapısı var.


İnsanlar'a Yeni Cıvıc'ı Nasıl Buldunuz Diye Sorduk

Gizem Demirci(29)

Test sürüşlerinde verilen mavi rengini çok sevdim.Araç çok büyük biz bayanlar için ideal değil ama eşime önerebileceğim bir araç olabilir.Lpg sunması ulkemız de litresi 5 lira olan benzıne cok mantıklı bir çözüm ama bir yandan da 80 bin civarlarında olan bir aracın dırek olarak lpg ile gelmesı dusundurucu ne olursa olsun motora zarar veren bır yakıt olarak bılıyorum.Ama yınede ben yenı cıvıcı oldukca begendım.

Samet Utku Tolunay(35)

Şuan bende fd6 var fb7'ye bir türlü kanım ısınmadığı için bu kasayı beklemıstım sabırla bir aracın önü bu kadar güzel yapılabılırken arkasını neden öyle yaparsın dıye sorarlar bence adama :) Alırsam elegance almam kesınlıkle koltuk kumasları aracın o guzelım ıcınde kı kalıteyı bıtırmıs söndürmüş.Alacaksak exuctive alınmalı deri koltukları oldukca iyi diye duydum ve 90 bin lira verip atmosferik binmek pek mantık işi değil 1.5 turbo modelı 90bin bazında cıkarsa ılk alacaklar arasında olabılırım.Ama şuanlık cıvıc'ı askıya aldık cıvıctr üyelerine selam olsun.

Bülent Danacı(32)

Her anlamda kusursuz bir araç.Volkwagen 120 bin liraya passat satarken halojen far verıyor kımsenın sesı cıkmıyor ama honda 80 bin liralık araçta xenon çıkarıyor herkesın agzında honda alınmaz denılıyor.Araçta 10 senelik motor var ama cogu turbolu araclar ıle arasında dusuk bır fark var hatta yok denecek kadar az buda hondanın basarısı demek lazım yınede motor eskıde kesınlıkle degısmesı lazım.C sınıfında tek koltuk ısıtma olan araç cıvıc bunları da göz ardı etmemek lazım sert plastik dediler leğen dediler al yumusak plastik de geldi.Acaba şimdi ne dıycekler neyse cıvıc de xenon yok alınmaz abi yaaa :) Sıparısını verdım haftaya elımızde ınsallah cıvıc aılesıne selam olsun..


Kendi İnceleme Ekibimizin Ortak Yorumu

Yeni cıvıc bazı kusurları görmezden gelınırse kesınlıkle segmentının en başarılı araçlarından dıyebılırız.Tek önerimiz aracı aldıgınız da guzel bır koltuk kılıfı dıktırmenız..

Alacaklara hayırlı olsun.Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin..

CıvıcTR.com adminlerine ve üyelerine desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.

*Yorumlarınızı beklıyoruz..

Sevgilerle
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepkime puanı
13
Konum
İstanbul
Aracınız
Bu arabanin executive modeli alınır gerisi hikaye oda son paket olduğu için elegance filan tel maşa.
Şubat beklenir turbo benzinli modeli den umudum var 1.6 atmosferik araba yürümüyor arkadaş. Bir yıl sonra dizeli gelir oda muamma aynı kasada üç seçenek olacak birileri mağdur olacak ama kim onu da herşeyin ilacı olan zaman gösterecek.
 
Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
157
Tepkime puanı
5
Konum
Rize
Çok güzel bir değerlendirme olmuş. Tüm detaylar hakkında ki yorumlarınıza katılıyorum #erdoganbatu. Teşekkürler.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,391
Tepkime puanı
1,488
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=2423]erdoganbatu[/MENTION] Elinize sağlık çok güzel inceleme olmuş, mesaj içerisinde sanırım resim var ama yükleme hatalı olmuş tekrar yükler misin?
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepkime puanı
51
Aracınız
[MENTION=2423]erdoganbatu[/MENTION] Elinize sağlık çok güzel inceleme olmuş, mesaj içerisinde sanırım resim var ama yükleme hatalı olmuş tekrar yükler misin?
Teşekkür ederim.Tabii aksam saatlerinde tekrar yukleme yaparız


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
4 Tem 2016
Mesajlar
40
Tepkime puanı
1
Aracınız
Bir inceleme bu kadar şahane olur.. tebrik ederim harika olmuş.. ben elegans almayı düşünüyorum.. bu yorumlardan çok daha fikir sahibi oldum. Teşekkürler iyi çalışmalar. .

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

UK61

Super Moderator
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
1,635
Tepkime puanı
620
Konum
Trabzon-Bursa
Elinize sağlık güzel değerlendirme olmuş. Şahsen aracı sürmedim fakat içine binip inceledim. Bagaj stepne , jantlar , direksiyon üstündeki tuşlar, eski motor gibi şeyler beni olumsuz etkiledi. Alınırsa executive modeli alınır bence.
 

Leo

Sayfa Yönetim
Katılım
5 Kas 2014
Mesajlar
462
Tepkime puanı
26
Konum
İzmir
Ayrıntılı incelemeniz için teşekkürler birçok konuya ışık tutmuşsunuz emeğinize sağlık.
 
Üst