ACCORD 2009 RÖLANTİDE MOTOR TEKLEME VE TİTREME SORUNU

Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
6
Tepki puanı
4
Konum
Balıkesir
Ad Soyad
Osman YORGUN
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba,

Adım Osman. 2009 kasa Honda Accordum var. Rölantide devir 600-700 aralığında ve motorda tekleme ve titreme mevcut. Kaputu açıp bir müddet motoru izlediğinizde veya elinizi motorun üstüne koyduğnuzda garip bir şekilde çalıştığını gözlemleyebiliyorsunuz. Şu ana kadar İstanbul ve Kocaelinde çok bilindik, nam salmış ustalara aracı gösterdim. Araca aşağıdaki işlemler yapılmasına rağmen hem benzinde hem lpg de sıkıntı devam ediyor:

1) Araç bilgisayara bağlandığında silindir ateşleme hatası veriyor. Buradan hareketle bobinler, bujiler defalarca kontrol edildi. Hepsi orjinal ve fonksiyonlarını yerine getiriyor. Bunun dışında aracın başka hiçbir arıza kaydı gözükmüyor. (orjinal honda programı ile 2 kez kontrol edildi)
2) 3 kez subap ayarı ve 3 kez kompresyon testi yapıldı. Aracın kompresyonu gayet sağlıklı.
3) LPG sistemi motordan tamamen ayrıldı. Sistemin bir yerden hava alıp almadığı kontrolü yapıldı. Herhangi bir sorun görülmedi
4) CANDAN mühendislikte aracın subaplarına kamera ile bakıldı. Subaplar gayet temiz gözüküyor. LPG sisteminin ayarları çok iyi dendi.
5)EGR temizlendi, boğaz kelebeği temizlendi; adaptasyonu yapıldı.
6) Motor ön ve arka takoz orjinali ile değişti. Şanzıman yağı ve şanzıman filtresi orjinali ile değişti. Genel bakımı yapıldı.

Araç durduğu yerde hafif gaz verdiğinizde motordaki bu aptal çalışma geçiyor. Rölantiye düştüğünde yeniden başlıyor. Araçta yağ eksiltme, su eksiltme, hararet, VTEC açmama, duman atma yok. Aracın arıza ışığı yanmıyor. Gaza yüklendiğinizde bir isteksizlik, çekiş düşüklüğü durumu yok, gayet sağlıklı bir şekilde yol alabiliyorum.

Araca bakan ustalar ikiye ayrılmış durumda.
1)Aracını bu şekilde kullanmaya devam et; elbet birgün arıza ışığı yakarak veya bilgisayara bağlandığında ateşleme hatası dışında da bir hata vererek sorunun kaynağına seni götürecek.
2) Motor açılmalı ve subaplarıdan başlayarak kontrol edilmeli. Subaplarda hafif eğiklik veya silindir kapağında bir sorun olabilir veya açıldığında başka bir şey de görülebilir. Yarım motor yaptırmak diye tabir edilen işlemi tavsiye ediyorlar.

Yukarıdaki tüm işlemler ve usta değerlendirmeleri ışığında özellikle benzer problem yaşayan ve çözüme kavuşturan forumdaşlarımdan yardım istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
564
Tepki puanı
277
Konum
izmir
Aracınız
Bu tarz bir olay başıma gelmişti. (birebir aynısıdır diyemem rolanti dalgalanmasıydı benimki) bujiler değişince düzeldi. Buji gözle kontrol edilir genelde ama ömrünü tamamlayan bujilerin (denso için konuşuyorum) direnci düşüyor.

Standart orijinal bujiler için konuşuyorum.

Bende misfire arızası vermiyordu tabi onu da belirteyim.

Araç, civic.
 
Katılım
9 Eyl 2018
Mesajlar
305
Tepki puanı
142
Konum
K.maraş
Yani buji buji kablosu bobinlere baktır sağlamsa yaptırdıklarını gore geriye mecbur motoru açacaklar muhtemelen bloğa kadar giderler (gömlek,kol yatak,ana yatak,eksantirik kepleri vs...) Değişir subaplar zaten yaniktir o net geçmiş olsun ucu açık muamma
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
6
Tepki puanı
4
Konum
Balıkesir
Ad Soyad
Osman YORGUN
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Bu tarz bir olay başıma gelmişti. (birebir aynısıdır diyemem rolanti dalgalanmasıydı benimki) bujiler değişince düzeldi. Buji gözle kontrol edilir genelde ama ömrünü tamamlayan bujilerin (denso için konuşuyorum) direnci düşüyor.

Standart orijinal bujiler için konuşuyorum.

Bende misfire arızası vermiyordu tabi onu da belirteyim.

Araç, civic.
Teşekkür ederim. Çözüm arayışı devam ediyor.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
6
Tepki puanı
4
Konum
Balıkesir
Ad Soyad
Osman YORGUN
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Yani buji buji kablosu bobinlere baktır sağlamsa yaptırdıklarını gore geriye mecbur motoru açacaklar muhtemelen bloğa kadar giderler (gömlek,kol yatak,ana yatak,eksantirik kepleri vs...) Değişir subaplar zaten yaniktir o net geçmiş olsun ucu açık muamma
Subaplar kamera ile kontrol edildi, herhangi bri yanık vs yok. Bujilerde bobinlerde sağlam; deneyen ustalar kenid ellerindeki bobin ve bujilerle de deneme yaptı sonuç aynı. Motor açılmadan önce tüm diğer olasılıkları gözden geçirmek için biraz da sizlere danışmak istedim. Teşekkür ederim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,700
Çözümler
7
Tepki puanı
8,760
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba,

Adım Osman. 2009 kasa Honda Accordum var. Rölantide devir 600-700 aralığında ve motorda tekleme ve titreme mevcut. Kaputu açıp bir müddet motoru izlediğinizde veya elinizi motorun üstüne koyduğnuzda garip bir şekilde çalıştığını gözlemleyebiliyorsunuz. Şu ana kadar İstanbul ve Kocaelinde çok bilindik, nam salmış ustalara aracı gösterdim. Araca aşağıdaki işlemler yapılmasına rağmen hem benzinde hem lpg de sıkıntı devam ediyor:

1) Araç bilgisayara bağlandığında silindir ateşleme hatası veriyor. Buradan hareketle bobinler, bujiler defalarca kontrol edildi. Hepsi orjinal ve fonksiyonlarını yerine getiriyor. Bunun dışında aracın başka hiçbir arıza kaydı gözükmüyor. (orjinal honda programı ile 2 kez kontrol edildi)
2) 3 kez subap ayarı ve 3 kez kompresyon testi yapıldı. Aracın kompresyonu gayet sağlıklı.
3) LPG sistemi motordan tamamen ayrıldı. Sistemin bir yerden hava alıp almadığı kontrolü yapıldı. Herhangi bir sorun görülmedi
4) CANDAN mühendislikte aracın subaplarına kamera ile bakıldı. Subaplar gayet temiz gözüküyor. LPG sisteminin ayarları çok iyi dendi.
5)EGR temizlendi, boğaz kelebeği temizlendi; adaptasyonu yapıldı.
6) Motor ön ve arka takoz orjinali ile değişti. Şanzıman yağı ve şanzıman filtresi orjinali ile değişti. Genel bakımı yapıldı.

Araç durduğu yerde hafif gaz verdiğinizde motordaki bu aptal çalışma geçiyor. Rölantiye düştüğünde yeniden başlıyor. Araçta yağ eksiltme, su eksiltme, hararet, VTEC açmama, duman atma yok. Aracın arıza ışığı yanmıyor. Gaza yüklendiğinizde bir isteksizlik, çekiş düşüklüğü durumu yok, gayet sağlıklı bir şekilde yol alabiliyorum.

Araca bakan ustalar ikiye ayrılmış durumda.
1)Aracını bu şekilde kullanmaya devam et; elbet birgün arıza ışığı yakarak veya bilgisayara bağlandığında ateşleme hatası dışında da bir hata vererek sorunun kaynağına seni götürecek.
2) Motor açılmalı ve subaplarıdan başlayarak kontrol edilmeli. Subaplarda hafif eğiklik veya silindir kapağında bir sorun olabilir veya açıldığında başka bir şey de görülebilir. Yarım motor yaptırmak diye tabir edilen işlemi tavsiye ediyorlar.

Yukarıdaki tüm işlemler ve usta değerlendirmeleri ışığında özellikle benzer problem yaşayan ve çözüme kavuşturan forumdaşlarımdan yardım istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
Geçmiş olsun hocam problem üzerine ciddi bir şekilde emek vermişsiniz. İki yakıt tipinde de bu durumu yapıyor. Egr ve boğaz kelebeği temizlenmiş. Subap, buji ve bobini geçtim.
- Benim teklifim rölantide bilgisayar ile yakıt hava karışımına bakılır. Fakir karışım veriyor ise boğaz kelebeğinden sonra fazladan hava girişi olabilir. Emme oringleri hasarlı olabilir.
- Bir başka yol hazır düzgün çalışan aynı boğaz kelebeği komple başka araçtan söküp takmak bir kaç gün bu tarz sürüş yapmaktır. Sizin olan boğaz kelebeği komple parçalanıp ayrıntılı temizlik ve bakım yapmak faydası olabilir. Rölanti motoru vazifesini tam olarak yapamıyor olabilir.
- Avans takibi yapılabilir.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
6
Tepki puanı
4
Konum
Balıkesir
Ad Soyad
Osman YORGUN
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Geçmiş olsun hocam problem üzerine ciddi bir şekilde emek vermişsiniz. İki yakıt tipinde de bu durumu yapıyor. Egr ve boğaz kelebeği temizlenmiş. Subap, buji ve bobini geçtim.
- Benim teklifim rölantide bilgisayar ile yakıt hava karışımına bakılır. Fakir karışım veriyor ise boğaz kelebeğinden sonra fazladan hava girişi olabilir. Emme oringleri hasarlı olabilir.
- Bir başka yol hazır düzgün çalışan aynı boğaz kelebeği komple başka araçtan söküp takmak bir kaç gün bu tarz sürüş yapmaktır. Sizin olan boğaz kelebeği komple parçalanıp ayrıntılı temizlik ve bakım yapmak faydası olabilir. Rölanti motoru vazifesini tam olarak yapamıyor olabilir.
- Avans takibi yapılabilir.
Teşekkür ederim Ahmet Bey. Dün konuştuğum bir usta da problemin boğaz kelebeğinin kendisinden olabileceğini ve bunun bilgisayarda hata kodu vermeyebileceğini iletti. Bilgisayarda silindir ateşleme hatası vermekte. Ayrıca honda servislerinin kullandığı orjinal bilgisayar programanında ateşleme avansı normal çalışan bir motor için 13-18 aralığında gözükmektedir. benim aracımda en minimum seviye olan 13 değerine çok nadir ualşıyor. Bir süre takip ettiğimizde usta ile beraber 2,5 ile 13 arasında değerlerde gezinip duruyor. Ancak krank açı sensörü, maf sensörü vb tüm sensörlerde bir hata kodu yok. Uğraşıp duruyorum; yabancı sitelerden onlarca makale, forum okudum. Henüz sorunun kaynağı budur diyemiyoruz.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
6
Tepki puanı
4
Konum
Balıkesir
Ad Soyad
Osman YORGUN
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Geçmiş olsun hocam problem üzerine ciddi bir şekilde emek vermişsiniz. İki yakıt tipinde de bu durumu yapıyor. Egr ve boğaz kelebeği temizlenmiş. Subap, buji ve bobini geçtim.
- Benim teklifim rölantide bilgisayar ile yakıt hava karışımına bakılır. Fakir karışım veriyor ise boğaz kelebeğinden sonra fazladan hava girişi olabilir. Emme oringleri hasarlı olabilir.
- Bir başka yol hazır düzgün çalışan aynı boğaz kelebeği komple başka araçtan söküp takmak bir kaç gün bu tarz sürüş yapmaktır. Sizin olan boğaz kelebeği komple parçalanıp ayrıntılı temizlik ve bakım yapmak faydası olabilir. Rölanti motoru vazifesini tam olarak yapamıyor olabilir.
- Avans takibi yapılabilir.
Ben Balıkesirde ikamet ediyorum. Problem hakkında fikir danışabileceğim usta tavsiyeniz varsa iletirseniz sevinirim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,700
Çözümler
7
Tepki puanı
8,760
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Teşekkür ederim Ahmet Bey. Dün konuştuğum bir usta da problemin boğaz kelebeğinin kendisinden olabileceğini ve bunun bilgisayarda hata kodu vermeyebileceğini iletti. Bilgisayarda silindir ateşleme hatası vermekte. Ayrıca honda servislerinin kullandığı orjinal bilgisayar programanında ateşleme avansı normal çalışan bir motor için 13-18 aralığında gözükmektedir. benim aracımda en minimum seviye olan 13 değerine çok nadir ualşıyor. Bir süre takip ettiğimizde usta ile beraber 2,5 ile 13 arasında değerlerde gezinip duruyor. Ancak krank açı sensörü, maf sensörü vb tüm sensörlerde bir hata kodu yok. Uğraşıp duruyorum; yabancı sitelerden onlarca makale, forum okudum. Henüz sorunun kaynağı budur diyemiyoruz.
Rica ederim. Ender bir problem ile uğraşıyorsunuz. Problem mekanikten ziyade elektronik gibi duruyor.
- Hali hazırda komple çıkma boğaz kelebeği set halinde değiştirip denemek bir yol.
- Krank, egzantrik veya maf sensörleri eğer sonradan yan sanayi takılmış ise arıza olsa bile ecuya kod düşmez! Bunu da değerlendirmenizi öneririm. Sensörlerin kenarında oluşan çatlak ve yarılmalar vazifesini tam yapmasına engel olabilir.
- Boşuna masraf yapmamak için parça değişiminden ziyade hazır çalışır parçalar ile test edilmeli.
- Ateşleme hatası olabilecek ana sebepler subap, bobin, bujiler akla gelir. Ateşleme hatası veren blokta bobin ve bujiler yer değiştirmek kaydıyla tekrar arıza hangi bloktan verecek kontrol edilebilir. Bobin ve bujide mi arıza var yoksa o silindir boşluğunda mı problem var?
- Daha önceden triger zinciri değişmiş ise doğru takılmış mı kontrol edilebilir.
- Yada hepsini unutup problemin daha belirgin şekle gelmesi için aracı normal kullanmaya devam edeceksiniz.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,700
Çözümler
7
Tepki puanı
8,760
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Geri
Üst