Acil destek sabah uyandım bu üçü sönmüyor vsa düğmesi aktif değil neden olabilir?

Aküm 1haftalık sıfır şarjda da bir problem yok
Sıfır aküde problem yapabilir. Sıkıntı var ise de garantiden değişir. Ecuya reset atıp aynı arızayı tekrar verecek mi diye takipte edebilirsiniz. Akü kutup başlarınıda gevşeklik var mı bakabilirsiniz. Forumdaki tecrübemiz bu yöndedir.
 
Aküyü kontrol ettirdim şarjı da aynı şekilde ecu da da sıfırlama yaptık lastik basınçlarını da kontrol ettik ecuda sıfırlama yaptık 1km mesafeden sonra tekrar yaktı ışıkları yürüyende bir problem yok direksiyon ağırlaşması vs gibi. yalnızca vsa tuşu devre dışı ve yokuş kalkış sistemi aktif değil sanırım o da vsa tuşuna bağlı pzt günü servisinde kontrol ettireceğim olay yaşanmadan 1gün önce ön tamponu hafif şiddette sürttüm acaba onunla alakalı mı diye düşünüyorum çözüme ulaşınca bilgi veririm teşekkürler
 
Darbe sensorlerıne baglı sorun olabilir ozel servise gitmeyin Honda servisine gıdın derim. Gecmıs olsun.
Aküyü kontrol ettirdim şarjı da aynı şekilde ecu da da sıfırlama yaptık lastik basınçlarını da kontrol ettik ecuda sıfırlama yaptık 1km mesafeden sonra tekrar yaktı ışıkları yürüyende bir problem yok direksiyon ağırlaşması vs gibi. yalnızca vsa tuşu devre dışı ve yokuş kalkış sistemi aktif değil sanırım o da vsa tuşuna bağlı pzt günü servisinde kontrol ettireceğim olay yaşanmadan 1gün önce ön tamponu hafif şiddette sürttüm acaba onunla alakalı mı diye düşünüyorum çözüme ulaşınca bilgi veririm teşekkürler

Honda MaDnEsS
 
kablolarda kemirgen hasarı gibi durumlar oluyor kasko varsa bunu karşılıyor, sabah arabaya binip bir sürü arıza ışığı görmemize sebep olabiliyor, bir arkadaşın ticari servis aracının motoruna kedi girmiş beyine giden soketi yerinden çıkartmış kaputun altı komple kedi tüyü, soketi yerine takıp arıza kaydını sildiler düzelmişti.

Uyarı ışıklarının tümü aracın hızı ile alakalı güvenlik ekipmanlarını yöneten şeyler EPS, VSA ve TPMS yanıyor EPS yani elektrik gücü direksiyon aracın hızına göre direksiyonun sertliğini ayarlıyor VSA savrulmada tekerleklere ayrı ayrı fren yaptırarak savrulmayı düzeltmeye çalışan sistem TPMS de lastik patlak olduğu zaman patlak lastiğin hız farkından algılayan sistem, şanzıman üzerindeki hız sensöründe problem yok gibi hızı gösteriyor sanırım, o halde tekerleklerdeki ABS sensörleri şüpheli duruyor ama bu onlarda da kesin bir problem olduğu manasına gelmiyor oraya gidene kadar bir sürü kablo ve soket var çünki.

en garanti yöntem servise gidip arıza tespit cihazı bağlatıp P0XXX şeklindeki arıza kaydını okutup karşılık gelen açıklamaya bakmak. Bu durumlarda özel tamirhaneler yada hobi amaçlı kullanılan OBD soketli basit cihazlara pek güvenmeyin diyorlar, hatalı veri gösterebiliyor.
 
Geri
Üst