Airbag tamirli araçlar hakkında

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün denk geldiğim bir videoyu paylaşmak istedim.
Airbag ilgili Tarcanlar'ın videolarından biraz fikir sahibi idim ama tamiratın bu şekilde olduğunu görmem benim açımdan oldukça faydalı oldu.
İzledikten sonra artık 2.el araç alırsam 2 kat tereddütlü olacağım, airbag kontrolü yapmadan da araç almamaya karar verdim.

Ayrıca videonun altında faydalı bulduğum bir yorumu da paylaşmak istiyorum. Takdir sizin.

1577124847643.png
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
102
Tepki puanı
139
Yaş
42
Konum
Çorum
Aracınız
Civic FB7 2013
Güzel bir konu,ama maalesef bu ülkede hepimiz boya takıntılı sayılırız,mayıs ayında,2014 golf 1.4 tsı,comfortline,dsg şanzıman,(cam tavan yok) 65.000 Tl'ye; ön kaput boyalı, 34.000 km'de ve 45.000 Tl. ağır hasar kaydı görünen bir araca denk geldim,aracın ön konsol, sürücü-yolcu hava yastıkları, emniyet kemeri, yetkili serviste değişmişti.Kayıtları da vardı.Almadığıma çok pişman oldum.Emsalleri o dönem 95.000 Tl. civarındaydı.Servislerde yapılan değişimlerde sorun olacağını pek düşünmüyorum ancak biz de kaza yapsak hasar kaydı olmasın,fazla gözükmesin diye sanayiye gidip düzeltme vs ile arabanın sözde orjinalliğini koruyoruz,çünkü hasar kaydı yükseldikçe hem aracın fiyatı düşüyor hem de alacak kişi sayısı azalıyor.Ekonomiye yansıyan her olumsuz durum bu konularda sahtekarlığı da beraberinde getiriyor.Hatta bir çok yeni araç sahibi yolcu hava yastığı kapalı konumda kullanıyor aracını,dikkat edin bir çok yeni araçta durum maalesef budur.
Tarcanlar konusuna gelince,adamlar cidden işinin ehli,bende takip ediyorum keşke her ile bayilik açsalarda gönül ferahlığı ile alabilsek 2.el araçları.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Güzel bir konu,ama maalesef bu ülkede hepimiz boya takıntılı sayılırız,mayıs ayında,2014 golf 1.4 tsı,comfortline,dsg şanzıman,(cam tavan yok) 65.000 Tl'ye; ön kaput boyalı, 34.000 km'de ve 45.000 Tl. ağır hasar kaydı görünen bir araca denk geldim,aracın ön konsol, sürücü-yolcu hava yastıkları, emniyet kemeri, yetkili serviste değişmişti.Kayıtları da vardı.Almadığıma çok pişman oldum.Emsalleri o dönem 95.000 Tl. civarındaydı.Servislerde yapılan değişimlerde sorun olacağını pek düşünmüyorum ancak biz de kaza yapsak hasar kaydı olmasın,fazla gözükmesin diye sanayiye gidip düzeltme vs ile arabanın sözde orjinalliğini koruyoruz,çünkü hasar kaydı yükseldikçe hem aracın fiyatı düşüyor hem de alacak kişi sayısı azalıyor.Ekonomiye yansıyan her olumsuz durum bu konularda sahtekarlığı da beraberinde getiriyor.Hatta bir çok yeni araç sahibi yolcu hava yastığı kapalı konumda kullanıyor aracını,dikkat edin bir çok yeni araçta durum maalesef budur.
Tarcanlar konusuna gelince,adamlar cidden işinin ehli,bende takip ediyorum keşke her ile bayilik açsalarda gönül ferahlığı ile alabilsek 2.el araçları.
Eğer herşeyi serviste yapılmışsa o fiyata gayet uygun bir araçmış.
Evveliyatı bilinen ve mekaniği iyi durumda olan serviste orjinal parçayla toplanmış uygun fiyatlı hasarlı bir araç bence de mantıklı.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün Tarcanlar Ekspertiz'in İzmir'den alınan Civic FD6'da patlak havayastıklı araçla ilgili videosunu izledim.
FD6 alımında airbag kontrolünde nelere dikkat edilmesi gerektiğine dair fikir vermesi açısında oldukça faydalı olduğunu düşünüyorum.
Özellikle yolcu airbag kısmında direnç atılmış araçlarda polen filtresi değişiminde torpido yerinden çıkarıldığında olası airbag dirençlerini bence herkes rahatlıkla kontrol edebilir.

 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Bugün Tarcanlar Ekspertiz'in İzmir'den alınan Civic FD6'da patlak havayastıklı araçla ilgili videosunu izledim.
FD6 alımında airbag kontrolünde nelere dikkat edilmesi gerektiğine dair fikir vermesi açısında oldukça faydalı olduğunu düşünüyorum.
Özellikle yolcu airbag kısmında direnç atılmış araçlarda polen filtresi değişiminde torpido yerinden çıkarıldığında olası airbag dirençlerini bence herkes rahatlıkla kontrol edebilir.

Tarcanlar ekspertiz sayesinde bayağı bilgi sahibi olduk hocam. Şahsen ikinci el araba alırken eğer kazası varsa mutlaka yetkili serviste yapılmış kayıtları olan bir araba tercih ederim hasar kaydına takılmadan. Canımızı emanet ediyoruz ama izlediğim videolarda airbag açan araçların hiç birinin emniyet kemeri tüpünün tekrar takıldığını ya da darbe sensörlerinin değiştiğini görmedim duymadım. Adamlar torpidoyu kaplıyor geçiyor o kadar.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
102
Tepki puanı
139
Yaş
42
Konum
Çorum
Aracınız
Civic FB7 2013
@akif beyin fikrine tamamen katılıyorum.Ancak birde empati durumu var.Şöyle ki;sıfır araç alan arkadaşların kaç tanesi, misal araç 5 yaşındayken satmaya kalktığı zaman,airbaglerin sökülüp kontrol etmesine müsade eder? Sonuçta plastik aksam ve örneğin direksiyondaki tek tırnağın kırılması bile ciddi bir sıkıntı yaratır veya farzedelimki herşeyi dört dörtlük olan bir araçta bile anlaşma sağlanamayabiliyor,bu durumda 2-3 kişi kontrol ettirse tabiri caizse laçkalaşma durumu oluştuğunda bunun sıkıntısı da büyük olur,sonuçta plastik aksam sertleşmeye müsait ve her ekspertiz firması yada yetkili servis tarcanlarla aynı titizlikte iş yapmıyor malesef.Bununla ilgili ciddi bir sıkıntı var şu an servislerde ve ekspertiz firmalarında.O yüzden iki ucu pisli değnek misali bu olay.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@akif beyin fikrine tamamen katılıyorum.Ancak birde empati durumu var.Şöyle ki;sıfır araç alan arkadaşların kaç tanesi, misal araç 5 yaşındayken satmaya kalktığı zaman,airbaglerin sökülüp kontrol etmesine müsade eder? Sonuçta plastik aksam ve örneğin direksiyondaki tek tırnağın kırılması bile ciddi bir sıkıntı yaratır veya farzedelimki herşeyi dört dörtlük olan bir araçta bile anlaşma sağlanamayabiliyor,bu durumda 2-3 kişi kontrol ettirse tabiri caizse laçkalaşma durumu oluştuğunda bunun sıkıntısı da büyük olur,sonuçta plastik aksam sertleşmeye müsait ve her ekspertiz firması yada yetkili servis tarcanlarla aynı titizlikte iş yapmıyor malesef.Bununla ilgili ciddi bir sıkıntı var şu an servislerde ve ekspertiz firmalarında.O yüzden iki ucu pisli değnek misali bu olay.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bu tip kontrollerde bildiğim kadarı ile genelde önce yolcu airbag kontrol ediliyor, yolcu airbagte kontrol için pek sökme/kırma gibi bir durum yok, eğer bir şüphe mevcutsa şöför airbagi kontrol ediliyor.
Ayrıca airbag için tırnak kırılma gibi hususları esasen alıcının düşünmesi gerekiyor.
Normalde alıcı kontrolden sonra eğer araç anlaşıldığı gibi orjinal olursa aracı kesinlikle alacaksa zaten airbagler söktürülüp baktırılır.
 
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
158
Konum
Van
Aracınız
Civic FC5 2019
Kanalin ismi Tarcanlar expertiz var youtube de herkesin izlemesini tavsiye ederim ozellikle 2.el arac bakan arkadaslar...

SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
102
Tepki puanı
139
Yaş
42
Konum
Çorum
Aracınız
Civic FB7 2013
@m2hamid bey,haklısınız tabi,ancak bu dahi olmuş olsa galerici ve sanayici bir çok arkadaşla sohbet ettik ve işin içinden çıkamadık,yolcu airbagleri şu an bir çok araçta sadece uzun yolda aktif edilebiliyor.Yani işin ala veresi dalaveresi çok çeşitli olduğu kadar,bir de şu durum var,hepimiz aracımıza gözümüz gibi bakıyoruz ve ben şahsen bir satış esnasında 2-3 kez aracımın airbaglerinin sökülerek kontrol edilmesine müsade etmem.nihayetinde 7 yaşında bir araç.Şu olur ama,tüm pazarlık biter,işin adı konur,kaporamı alırım ve ancak en son satış işleminden önce sökülmesine izin veririm.Bu esnada da olası bir hasar-zarar alacak olan kişiye yansır.Eğer işlem görmüş ise ekspertiz ücreti satıcıya yansır ve kapora iade edilir.Sizce de en makulü bu olmaz mı?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid bey,haklısınız tabi,ancak bu dahi olmuş olsa galerici ve sanayici bir çok arkadaşla sohbet ettik ve işin içinden çıkamadık,yolcu airbagleri şu an bir çok araçta sadece uzun yolda aktif edilebiliyor.Yani işin ala veresi dalaveresi çok çeşitli olduğu kadar,bir de şu durum var,hepimiz aracımıza gözümüz gibi bakıyoruz ve ben şahsen bir satış esnasında 2-3 kez aracımın airbaglerinin sökülerek kontrol edilmesine müsade etmem.nihayetinde 7 yaşında bir araç.Şu olur ama,tüm pazarlık biter,işin adı konur,kaporamı alırım ve ancak en son satış işleminden önce sökülmesine izin veririm.Bu esnada da olası bir hasar-zarar alacak olan kişiye yansır.Eğer işlem görmüş ise ekspertiz ücreti satıcıya yansır ve kapora iade edilir.Sizce de en makulü bu olmaz mı?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Zaten bu dediğiniz gibi olur, alınma niyeti kesin olmayan araçta airbaglerin açılmasına bende izin vermem (y)
 
Geri
Üst