Aktif Subwoofer Projesi (civic 10. jenerasyon)

Katılım
1 Tem 2022
Mesajlar
33
Tepki puanı
59
Konum
istanbul
Ad Soyad
ahmed yerli
Yaş
30
Aracınız
Civic FK7 HB 2019
Herkese merhaba, ismim Ahmed Yerli, aranıza yeni katıldım. Fk7 2019 makyajlı sport + kullanıcısıyım.

Projemiz araca aktif bir subwoofer eklemek ve alt frekans eksiğini kapatıp ses sisteminden daha fazla keyif almak.
Bunun için daha önce de kullanıp memnun kaldığım Alpine Swe-815 aktif yani kendi üzerinde amfisi bulunan, 20cm çapında, 150 w max güce ( bu değere takılmayın, tabiki rms değil) en önemlisi de 91 db/w(1m) hassasiyete yani verimi yüksek bir subwoofer kullanıyorum.
Bunu seçmemdeki amaç, hafif, az yer kaplaması, hem düşük güç tüketimi hem de montaj ve demontajının son derece pratik olması nedeniyledir.

Montaj aşamaları;
Öncelikle teknik bir iş ancak bu yazı vasıtasıyla eli tornavida tutan çoğu kişi kendisi yapabilecektir.

Gerekli malzemeler:
Yıldız tornavida
Düz tornavida
8mm lokma
10mm lokma
14mm lokma
Pense
Yan keski
Makas
Kumaş/Bez Bant 15metre
Mini sigorta ekleme aparatı
Kablo kesmeden elektrik alma seti kırmızı + mavi
Havya + Lehim
Lehim pastası
Isılınca daralan makaron 2.5 ve 5mm ebatlarında
Çakmak
Siyah plastik kelepçe

2016+ sonrası Civic'ler bilindiği üzere sedan ve hatchback karosere sahip ve arka hoparlör konumlandırılması ile hatchback'teki sport veya sport plus donanımlar arasında ilave hoparlör ve amfi gibi farklılıklar bulunmakta. İşin mantığını anlayınca montajı yapabilirsiniz. Özellikle sedan kullanıcıları daha şanslı zira pandizottaki hoparlörler ile işleri daha kolay ve kısa sürede bitecektir.

Aşama-1
Bağlantı Şeması:

Şemayı anlamak önemlidir, bu bize yol gösterecek. Orada da belirttiğim üzere ana +12v beslemesi, gnd, kablolu ses kontrol kumandamız ve remote (stby/mute) mavi kablomuzun bağlantıları tüm kasa tiplerinde aynı şekilde bağlanabilir. Sadece ses sinyalini alacağımız high level inputlar değişiklik göstermekte. Sedan için pandizottaki hoparlörlerden, sport için teybin arkasındaki ön hoparlör çıkışlarından, sport plus için ön yolcu ayak yeri arkasında gizli olan harici amfinin yine ön kapı wooferlarına giden çıkışlarından paralel bağlantı alınır. Bu kabloların renkleri soket görsellerinde yazılan gibidir.

Aşama-2
Kabloları Çekmek:

ARAÇ KONTAĞI MUTLAKA KAPALI OLMALIDIR !.
Ben kabloların ince olmasından ve işçilik süresinin daha az olması sebebiyle tümünü aracın sağ kısmından geçirdim.
-Torpido gözünü sağ ve sol dış yanlarından içeriye doğru bastırıp bir kademe aşağı alıyoruz. Ardından düz uçlu tornavida ile amortisörü çıkarıyoruz
-Ön ve arka kapı eşik plastiklerini hafifçe çekip yerinden alıyoruz,
-Daha sonra her iki kapı contalarını yerinden çekerek yarısını çıkarıyoruz,
-Ön yolcu emniyet kemer arkasında bulunan plastiği çıkarmak için 14'lük lokma gerekiyor, kemeri yerinden söküp o plastiği de alıyoruz.
- Arka koltuğun sağ kısmında bulunan plastiği yine elimizle çekerek çıkarıyoruz.
- Bagaj halısını kaldırıyoruz.
- Bagaj yukarı çekerek çıkarıyoruz ve orada fabrikasyon gnd noktasını görüyoruz.
Sport Plus'ta ön yolcu ayak yeri altındaki amfiye ulaşmak için torpido altını yıldız veya 8-10mm lokma ile sökmek gerekiyor.
Montaj için yerlerimiz hazır.

Aşama-3
Lehimleme:

Sağlam ve güvenli bağlantı için lehimlemeyi tavsiye ederim.
-Hoparlör ile gelen kablolardan sarı yani +12v güç hattında orijinalde 10a sigorta bulunmakta, biz buna seri olarak 12v güç alma aparatını 5mm'lik makaronu geçirerek lehimliyoruz ve ona da 10a sigorta takıyoruz.
-Ses sinyallerini alacağımız rca jacklı kablolardan beyaz yani sol olana kablo kesmeden elektrik alma setindeki mavi aparatı eksi, kırmızı olana ise +'yı makaron geçirip lehimliyoruz.
-Aynı şekilde sağ yani kırmızı jack'lı olana da öyle.
Not ! : Hatchback'lerde bu rca kablo uzunluğu tam sınırda, tavsiyem 0.3-0.5mm2'lik kablo ile minimum 50cm kadar daha uzatmanız yoksa sıkıntı oluyor.

Aşama-4
Montaj:

+12v güç, remote (mavi) kablo, ses kontrol kumanda kablosu, hatchbackler için ses sinyal kabloları hepsi beraber aracın sağ tarafından torpidoya kadar çekiyoruz.
-Siyah kalın kablo gnd yani aracın şasesine doğrudan bağlanacak. Bunun için daha önce söktüğümüz bagaj eşiği arkasında bulunan, fabrika çıkışı gnd hattını 8mm lokma ile gevşetip amfi gnd'si olan siyah kabloyu bağlıyoruz.
-Hoparlör bağlantıları için akıllı konnektörlerimizi sedanda bagaja yatıp doğrudan hoparlörlerden, sport için teybin arkasından, sport plus için harici amfi çıkışlarından alıyoruz. Burada önemli detay hoparlör + ve -'lerini bulmak ve amfimiz ile doğru eşleştirmek. Yanlış olursa faz 180 derece kayar ve ses verimi düşer.
Bunun için şema paylaşıyorum, sedanlar için 9v pil ile tespit etmek de diğer bir yöntem. Öncelikle hoparlör soketlerini çıkarın, ardından 9v pili kısa süreli değdirip çekin. Eğer hop konisi ileri, yukarı doğru giderse pilin +'sı ile hop +'sı aynıdır. geri, size doğru gelirse tersidir
?
.
-Bunlar da tamamlanınca remote mavi kablomuzu araç ön çakmaklığını sökerek yine akıllı konnektörümüzle paralel bağlantı alarak yapıyoruz. Bu kablo torpido arkasından çakmaklığa ulaşacak.
-Son olarak boşta kablo görmediğimize emin olarak +12v amfi besleme gücünü (sarı kablo) direksiyon altındaki sigorta panelinden ön veya arka çakmaklık hattından paralel alacağız. Normalde güçlü amfiler için bunu asla önermem ancak bizim amfimiz maksimum kullanımda bile 7-8a üzerini görmediği için sorun olmayacaktır. Çakmaklık sigortası olan 20a'i aparatımıza takıyoruz. Amfimize giden ucumuzda ise 10a sigorta olacak. Bu da torpido arkasından geçecek.

Aşama-5
Test:

-Besmele çekip kontağı açıyoruz
?
. Çakmaklıkta güç olduğu sürece aktif hoparlörümüz çalışır. Bu yüzden ilk kontakta çalışmazsa tedirgin olmayın.
-Teybimizi açıp menüden bas ayarını ortanın 2-3 kademe altına indiriyoruz.
-Subwoofer kontrol kumandamızdan gain(volume) ayarını çeyrek kadar açıyoruz.
-Faz ayarımız 0 dereceye alıyoruz.
Herşey normalse hoparlör zorlanmayacak kadar gaini açabiliriz. Sport plusta 1/3 fazlasıyla yetiyor.

Aşama-6
Yalıtım ve kapama:

-Sistemimiz test sonrası normalde kontağı kapatıp kablolara düzen getirip söktüğümüz plastikleri yerine takacağız. Ben tüm kabloları kumaş/bez bant ile güzelce sarıp, orijial fabrika kablolarını takip edip, onlara plastik kelepçe ile bağlantı yaptım. Böylece ne bir trim sesi, ne de ucuz işçilik olmadı, vakit alır ama bir kere iyi yapmak gerekli baştan.
-Kablolar da yerlerindeyse söktüğümüz yerleri tam tersi sırada kapatıyoruz. Son sökülen ilk takılacak.
Sisteminiz hayırlı olsun
?
 

Ekli dosyalar

  • araç.jpg
    araç.jpg
    227.8 KB · Görüntüleme: 111
  • amfi.jpg
    amfi.jpg
    141.2 KB · Görüntüleme: 98
  • teyb çıkış.jpg
    teyb çıkış.jpg
    232.2 KB · Görüntüleme: 100
  • kablo aparatı-b.jpg
    kablo aparatı-b.jpg
    20.2 KB · Görüntüleme: 89
  • kablo aparatı-a.jpg
    kablo aparatı-a.jpg
    63 KB · Görüntüleme: 89
  • sigorta.jpg
    sigorta.jpg
    81.8 KB · Görüntüleme: 93
  • şema.jpg
    şema.jpg
    80.1 KB · Görüntüleme: 95
  • CameraZOOM-20190226220244432.jpg
    CameraZOOM-20190226220244432.jpg
    196.8 KB · Görüntüleme: 94
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    181.6 KB · Görüntüleme: 90
  • FK8 amplifier diagram.jpg
    FK8 amplifier diagram.jpg
    270.4 KB · Görüntüleme: 89
  • FK8 amplifier connector.jpg
    FK8 amplifier connector.jpg
    317.7 KB · Görüntüleme: 87
  • audioavecampli.png
    audioavecampli.png
    586.6 KB · Görüntüleme: 87
  • ampwiring.jpg
    ampwiring.jpg
    268.4 KB · Görüntüleme: 109
  • 20220615_191859[1169].jpg
    20220615_191859[1169].jpg
    260.6 KB · Görüntüleme: 113
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@ayerli CivicTR ailesine hoşgeldiniz.
Neticede Profesyonel bir çalışma ortaya çıkmış. Tebrik ederim.
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
941
Çözümler
1
Tepki puanı
869
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
39
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
gayet güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık. genel olarak alpinin tonu benimde cok hosuma gidiyor bende 30 cm olan sbg 1244bp modeli var ters bass oldugu için her yönde kullanmak rahat oluyor. sizin 20 cm fazla fazla işinizi görecektir zaten

20210408_211733.jpg
 
Katılım
1 Tem 2022
Mesajlar
33
Tepki puanı
59
Konum
istanbul
Ad Soyad
ahmed yerli
Yaş
30
Aracınız
Civic FK7 HB 2019
gayet güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık. genel olarak alpinin tonu benimde cok hosuma gidiyor bende 30 cm olan sbg 1244bp modeli var ters bass oldugu için her yönde kullanmak rahat oluyor. sizin 20 cm fazla fazla işinizi görecektir zaten

Ekli dosyayı görüntüle 268970
Teşekkür ederim. 20cm subwoofer özellikle hatchback'ler için gayet tatmin edici oluyor. Daha önce sedanda da deneyimledim, onda aynı ses hacmini alabilmek için sesi buna göre 2 kat açmam gerekiyordu.

Sizinki çok daha güçlü tabiki, bagaj alanı olarak yer sorunu yoksa o da bir seçenek.

Esasında aracın sağ veya sol yanındaki boşluklar 20cm hop'e portsuz bir custom kabin için yeterli gelebilir ki yabancı forumlarda örneği var, o da diğer bir seçenek.
 
Katılım
15 Tem 2022
Mesajlar
13
Tepki puanı
2
Konum
Istanbul
Ad Soyad
Aytaç aygün
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2011
Eline sağlık fd6 aracım var benimde eski aracımdan cikardim alpine i bunada bagliyacagim elim yatkindir takim taklavata fakat arabaya bass baglamisligim yok takildigim bi kac yer icin ozelden konusmamizin mahsuru var mi
 
Katılım
1 Tem 2022
Mesajlar
33
Tepki puanı
59
Konum
istanbul
Ad Soyad
ahmed yerli
Yaş
30
Aracınız
Civic FK7 HB 2019
Eline sağlık fd6 aracım var benimde eski aracımdan cikardim alpine i bunada bagliyacagim elim yatkindir takim taklavata fakat arabaya bass baglamisligim yok takildigim bi kac yer icin ozelden konusmamizin mahsuru var mi
Elbette, elimden geldiğince yardımcı olurum.
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
66
Tepki puanı
17
Yaş
40
Konum
Tekirdağ
Ad Soyad
Erhan
Yaş
38
Aracınız
Civic FC5 2019
Herkese merhaba, ismim Ahmed Yerli, aranıza yeni katıldım. Fk7 2019 makyajlı sport + kullanıcısıyım.

Projemiz araca aktif bir subwoofer eklemek ve alt frekans eksiğini kapatıp ses sisteminden daha fazla keyif almak.
Bunun için daha önce de kullanıp memnun kaldığım Alpine Swe-815 aktif yani kendi üzerinde amfisi bulunan, 20cm çapında, 150 w max güce ( bu değere takılmayın, tabiki rms değil) en önemlisi de 91 db/w(1m) hassasiyete yani verimi yüksek bir subwoofer kullanıyorum.
Bunu seçmemdeki amaç, hafif, az yer kaplaması, hem düşük güç tüketimi hem de montaj ve demontajının son derece pratik olması nedeniyledir.

Montaj aşamaları;
Öncelikle teknik bir iş ancak bu yazı vasıtasıyla eli tornavida tutan çoğu kişi kendisi yapabilecektir.

Gerekli malzemeler:
Yıldız tornavida
Düz tornavida
8mm lokma
10mm lokma
14mm lokma
Pense
Yan keski
Makas
Kumaş/Bez Bant 15metre
Mini sigorta ekleme aparatı
Kablo kesmeden elektrik alma seti kırmızı + mavi
Havya + Lehim
Lehim pastası
Isılınca daralan makaron 2.5 ve 5mm ebatlarında
Çakmak
Siyah plastik kelepçe

2016+ sonrası Civic'ler bilindiği üzere sedan ve hatchback karosere sahip ve arka hoparlör konumlandırılması ile hatchback'teki sport veya sport plus donanımlar arasında ilave hoparlör ve amfi gibi farklılıklar bulunmakta. İşin mantığını anlayınca montajı yapabilirsiniz. Özellikle sedan kullanıcıları daha şanslı zira pandizottaki hoparlörler ile işleri daha kolay ve kısa sürede bitecektir.

Aşama-1
Bağlantı Şeması:

Şemayı anlamak önemlidir, bu bize yol gösterecek. Orada da belirttiğim üzere ana +12v beslemesi, gnd, kablolu ses kontrol kumandamız ve remote (stby/mute) mavi kablomuzun bağlantıları tüm kasa tiplerinde aynı şekilde bağlanabilir. Sadece ses sinyalini alacağımız high level inputlar değişiklik göstermekte. Sedan için pandizottaki hoparlörlerden, sport için teybin arkasındaki ön hoparlör çıkışlarından, sport plus için ön yolcu ayak yeri arkasında gizli olan harici amfinin yine ön kapı wooferlarına giden çıkışlarından paralel bağlantı alınır. Bu kabloların renkleri soket görsellerinde yazılan gibidir.

Aşama-2
Kabloları Çekmek:

ARAÇ KONTAĞI MUTLAKA KAPALI OLMALIDIR !.
Ben kabloların ince olmasından ve işçilik süresinin daha az olması sebebiyle tümünü aracın sağ kısmından geçirdim.
-Torpido gözünü sağ ve sol dış yanlarından içeriye doğru bastırıp bir kademe aşağı alıyoruz. Ardından düz uçlu tornavida ile amortisörü çıkarıyoruz
-Ön ve arka kapı eşik plastiklerini hafifçe çekip yerinden alıyoruz,
-Daha sonra her iki kapı contalarını yerinden çekerek yarısını çıkarıyoruz,
-Ön yolcu emniyet kemer arkasında bulunan plastiği çıkarmak için 14'lük lokma gerekiyor, kemeri yerinden söküp o plastiği de alıyoruz.
- Arka koltuğun sağ kısmında bulunan plastiği yine elimizle çekerek çıkarıyoruz.
- Bagaj halısını kaldırıyoruz.
- Bagaj yukarı çekerek çıkarıyoruz ve orada fabrikasyon gnd noktasını görüyoruz.
Sport Plus'ta ön yolcu ayak yeri altındaki amfiye ulaşmak için torpido altını yıldız veya 8-10mm lokma ile sökmek gerekiyor.
Montaj için yerlerimiz hazır.

Aşama-3
Lehimleme:

Sağlam ve güvenli bağlantı için lehimlemeyi tavsiye ederim.
-Hoparlör ile gelen kablolardan sarı yani +12v güç hattında orijinalde 10a sigorta bulunmakta, biz buna seri olarak 12v güç alma aparatını 5mm'lik makaronu geçirerek lehimliyoruz ve ona da 10a sigorta takıyoruz.
-Ses sinyallerini alacağımız rca jacklı kablolardan beyaz yani sol olana kablo kesmeden elektrik alma setindeki mavi aparatı eksi, kırmızı olana ise +'yı makaron geçirip lehimliyoruz.
-Aynı şekilde sağ yani kırmızı jack'lı olana da öyle.
Not ! : Hatchback'lerde bu rca kablo uzunluğu tam sınırda, tavsiyem 0.3-0.5mm2'lik kablo ile minimum 50cm kadar daha uzatmanız yoksa sıkıntı oluyor.

Aşama-4
Montaj:

+12v güç, remote (mavi) kablo, ses kontrol kumanda kablosu, hatchbackler için ses sinyal kabloları hepsi beraber aracın sağ tarafından torpidoya kadar çekiyoruz.
-Siyah kalın kablo gnd yani aracın şasesine doğrudan bağlanacak. Bunun için daha önce söktüğümüz bagaj eşiği arkasında bulunan, fabrika çıkışı gnd hattını 8mm lokma ile gevşetip amfi gnd'si olan siyah kabloyu bağlıyoruz.
-Hoparlör bağlantıları için akıllı konnektörlerimizi sedanda bagaja yatıp doğrudan hoparlörlerden, sport için teybin arkasından, sport plus için harici amfi çıkışlarından alıyoruz. Burada önemli detay hoparlör + ve -'lerini bulmak ve amfimiz ile doğru eşleştirmek. Yanlış olursa faz 180 derece kayar ve ses verimi düşer.
Bunun için şema paylaşıyorum, sedanlar için 9v pil ile tespit etmek de diğer bir yöntem. Öncelikle hoparlör soketlerini çıkarın, ardından 9v pili kısa süreli değdirip çekin. Eğer hop konisi ileri, yukarı doğru giderse pilin +'sı ile hop +'sı aynıdır. geri, size doğru gelirse tersidir
?
.
-Bunlar da tamamlanınca remote mavi kablomuzu araç ön çakmaklığını sökerek yine akıllı konnektörümüzle paralel bağlantı alarak yapıyoruz. Bu kablo torpido arkasından çakmaklığa ulaşacak.
-Son olarak boşta kablo görmediğimize emin olarak +12v amfi besleme gücünü (sarı kablo) direksiyon altındaki sigorta panelinden ön veya arka çakmaklık hattından paralel alacağız. Normalde güçlü amfiler için bunu asla önermem ancak bizim amfimiz maksimum kullanımda bile 7-8a üzerini görmediği için sorun olmayacaktır. Çakmaklık sigortası olan 20a'i aparatımıza takıyoruz. Amfimize giden ucumuzda ise 10a sigorta olacak. Bu da torpido arkasından geçecek.

Aşama-5
Test:

-Besmele çekip kontağı açıyoruz
?
. Çakmaklıkta güç olduğu sürece aktif hoparlörümüz çalışır. Bu yüzden ilk kontakta çalışmazsa tedirgin olmayın.
-Teybimizi açıp menüden bas ayarını ortanın 2-3 kademe altına indiriyoruz.
-Subwoofer kontrol kumandamızdan gain(volume) ayarını çeyrek kadar açıyoruz.
-Faz ayarımız 0 dereceye alıyoruz.
Herşey normalse hoparlör zorlanmayacak kadar gaini açabiliriz. Sport plusta 1/3 fazlasıyla yetiyor.

Aşama-6
Yalıtım ve kapama:

-Sistemimiz test sonrası normalde kontağı kapatıp kablolara düzen getirip söktüğümüz plastikleri yerine takacağız. Ben tüm kabloları kumaş/bez bant ile güzelce sarıp, orijial fabrika kablolarını takip edip, onlara plastik kelepçe ile bağlantı yaptım. Böylece ne bir trim sesi, ne de ucuz işçilik olmadı, vakit alır ama bir kere iyi yapmak gerekli baştan.
-Kablolar da yerlerindeyse söktüğümüz yerleri tam tersi sırada kapatıyoruz. Son sökülen ilk takılacak.
Sisteminiz hayırlı olsun
?
Hocam mükemmel işçilik olmuş ellerinize sağlık size iki sorum olacak benim aracım sedan arka sag hoparlörde iki sarı iki kahverengi kablo solda iki mavi iki beyaz bunların hangisi artı hangisi eksi nasıl bulacağız?
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
66
Tepki puanı
17
Yaş
40
Konum
Tekirdağ
Ad Soyad
Erhan
Yaş
38
Aracınız
Civic FC5 2019
Paylaştığınız şema dan buldum hocam
Sol+mavi
Sol-beyaz
Sağ+sarı
Sağ-kahverengi
 
Katılım
1 Tem 2022
Mesajlar
33
Tepki puanı
59
Konum
istanbul
Ad Soyad
ahmed yerli
Yaş
30
Aracınız
Civic FK7 HB 2019
Paylaştığınız şema dan buldum hocam
Sol+mavi
Sol-beyaz
Sağ+sarı
Sağ-kahverengi
Evet şemada mevcut ancak diğer bir yöntem de pil ile test etmektir ki bunu paylaşımda belirttim.

Pilin kutuplarını hoparlörlere değdir çek yapın, eğer hoparlör konisi ileri yani yukarı gidiyorsa pilin artısı ile hoparlör artısı doğrudur. Eğer koni geri yani aşağı gidiyorsa terstir gibi.
 
Geri
Üst