Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Not: This feature may not be available in some browsers.
Normal
Akü Şarj Durumu:Akünün şarj seviyesini ölçün. Multimetre ile ölçüm yaparak akünün tam dolu olduğundan emin olun (12.6V veya üzeri tam dolu olarak kabul edilir).Şarj voltajı motor çalışırken 13.8-14.4V aralığında olmalıdır. Bu voltaj düşükse, şarj sistemiyle ilgili sorun olabilir.Araç Alternatörü:Alternatörün düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Alternatör, motor çalışırken aküyü şarj etmelidir.Alternatör arızalıysa, akü düzgün şarj edilemez ve çabuk bitebilir.Araç İçindeki Elektrik Kaçakları:Aracın kullanılmadığı süre boyunca elektrik kaçağı olup olmadığını kontrol edin. Araç kapalıyken multimetre ile akım ölçümü yaparak anormal bir elektrik çekimi olup olmadığını tespit edebilirsiniz (50 mA’den fazla olmamalıdır).Bu çekim yüksekse, sistemde bir elektrik kaçağı olabilir ve aküyü gereksiz yere tüketiyor olabilir.Multimedya Sistemi ve Ek Aksesuarlar:Aracınıza eklenen multimedya sistemi veya diğer elektronik aksesuarların aşırı akım çekmediğinden emin olun. Bu tür sistemler bazen bekleme modundayken bile aküden fazla enerji tüketebilir.Multimedya sistemi kapalıyken bile aküden enerji çekip çekmediğini kontrol edin.Akü Yaşı ve Kalitesi:Akü yeni olsa bile, bazen kalite sorunları veya fabrikasyon hataları nedeniyle çabuk bitebilir. Akü markasının güvenilir olduğundan emin olun ve mümkünse serviste veya profesyonel bir yerde test ettirin.Araç Kullanım Sıklığı:Aracınızı sadece haftada iki kez kullanıyorsunuz, bu durumda akü kendini yeterince şarj edemeyebilir. Kısa mesafelerde akü yeterince dolmaz ve zamanla gücünü kaybedebilir.Aracınız uzun süre kullanılmıyorsa, akü koruyucu bir cihaz kullanmayı veya haftada en az bir kez uzun bir sürüş yapmayı düşünün.Aşırı Soğuk veya Sıcak Hava Koşulları:Sıcaklık değişimleri de akünün çabuk bitmesine neden olabilir. Özellikle soğuk havalarda akünün kapasitesi azalır. Aracınız soğuk bir ortamda uzun süre bekliyorsa bu da akünün boşalmasına neden olabilir.Akü Kabloları ve Bağlantıları:Akü kutup başlarının sıkı ve temiz olduğundan emin olun. Gevşek bağlantılar veya oksitlenmiş kutup başları, akünün düzgün şarj olmasını engelleyebilir.Bu kontrolleri yaptıktan sonra hâlâ sorun devam ediyorsa, bir oto elektrik uzmanına danışmanızı öneririm. Bu tür sorunlar, bazen küçük bir kaçaktan bazen de ciddi bir elektrik sistemi arızasından kaynaklanabilir.
Bu kontrolleri yaptıktan sonra hâlâ sorun devam ediyorsa, bir oto elektrik uzmanına danışmanızı öneririm. Bu tür sorunlar, bazen küçük bir kaçaktan bazen de ciddi bir elektrik sistemi arızasından kaynaklanabilir.
Forumdan daha fazla faydalanabilmek için üye olmanız gerekmektedir.