Akü Bitmesi

Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
723
Tepki puanı
202
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Erhan Turhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2021
Aracımı gece park ettim sabah kontağı açtığımda tık diye göstergeler söndü ve çalışmadı. Takviye kablosu ile çalıştırmaya çalıştık marş almadı. Başka bir kabloyla denedim hemen aldı ama bir süre sonra stop ettiğimde 5 dk sonra zorla çalıştı yine bende doğru sanayiye gidip bayram günü olması nedeniyle tek bi elektrikçi buldum. Ölçüm yaptılar ve akü bitmiş dediler. Bende yola çıkacağımdan dolayı mecburen akü aldım. 45 Amperlik Energy marka aküye 350 lira verdim. Yola çıktım sorun yok şimdilik ama aklıma şöyle birşey geldi acaba şarj dinamosu arızalı olabilirmi? Çünkü hiç öyle bir arıza vermezken akünün bir anda bitmesi kuşkulandırdı beni.
 
Şarj dinamasu arızalı olursa yeni akü de sizi hemen yolda bırakır. Gece yolculuklarında zaten anlarsınız farların kısıklığından vs. Bu kadar kötü değildir sanıyorum. Önceden bunun sinyallerini verdi mi ki alternatör ?
 
Şarj dinamasu arızalı olursa yeni akü de sizi hemen yolda bırakır. Gece yolculuklarında zaten anlarsınız farların kısıklığından vs. Bu kadar kötü değildir sanıyorum. Önceden bunun sinyallerini verdi mi ki alternatör ?
Yok hiç bir uyarı vermedi bir anda bitti geceden sabaha park halinde iken üstelik açık lamba vs yokken. Elektrikçi aküyü ölçtü akü bitik dedi şarj dinamosu da ölçülebiliyormu? yeni akü ile 500 km yol aldım farlarda filan bi farklılık olmadı şu an park halinde sabah deneyeceğim çalışırsa direk aküden olduğu belli olur sanırım.
 
Motor çalışırkenki ve çalışmazkenki far parlaklıklarını kıyaslayın. (halojen ampuller daha iyi fark edilir). Motor çalıştıktan sonra parlaklık artıyorsa şarj etme çalışıyor demektir. (marş basma anındaki sönümlemeyi göz ardı edin).

Başka bir yöntemda araç çalışırken aracın tüm elektrik tüketen cihazları açın, hatta direksiyonuda sonuna kadar bir yönde çevrili tutunuz, sonra vites boşta iken gaz verin, far parlaklıklarının artması lazım. Ancak bu tam dolu olan bir aküde fark edilmesi zor bir yöntem.
 
Şarj dinamosu arızası olsa yeni aküyüde zorlardı akşamdan sabaha park halinde iken sanırım. Akşam bıraktım sabah marşa bastım tık diye aldı yeni akü ile
 
Motor çalışırkenki ve çalışmazkenki far parlaklıklarını kıyaslayın. (halojen ampuller daha iyi fark edilir). Motor çalıştıktan sonra parlaklık artıyorsa şarj etme çalışıyor demektir. (marş basma anındaki sönümlemeyi göz ardı edin).

Başka bir yöntemda araç çalışırken aracın tüm elektrik tüketen cihazları açın, hatta direksiyonuda sonuna kadar bir yönde çevrili tutunuz, sonra vites boşta iken gaz verin, far parlaklıklarının artması lazım. Ancak bu tam dolu olan bir aküde fark edilmesi zor bir yöntem.
Farlar led olduğu için anlaşılması zor bir de akü yeni olduğu için sanırım anlaşılmaz bu şekilde
 
Yeni nesil akülerde anladığım kadarı ile eskilerdeki gibi marş uzaması şeklinde değilde bir anda akü ölüyor, sanki elektronik olarak bir ömür biçilmiş (genelde garanti süresi kadar :cautious:) ve bu ömür dolduğunda akünün işi bitiyor. Kasıtlı eskitme teknolojisini akülere de uyarlamışlar gibi :confused:
Şu anda kullandığım aküde bu şekilde 2 yılda tak diye ölürse bir sonraki tercihimde jel aküler olacak zaten.
 
Yeni nesil akülerde anladığım kadarı ile eskilerdeki gibi marş uzaması şeklinde değilde bir anda akü ölüyor, sanki elektronik olarak bir ömür biçilmiş (genelde garanti süresi kadar :cautious:) ve bu ömür dolduğunda akünün işi bitiyor. Kasıtlı eskitme teknolojisini akülere de uyarlamışlar gibi :confused:
Şu anda kullandığım aküde bu şekilde 2 yılda tak diye ölürse bir sonraki tercihimde jel aküler olacak zaten.
Bizim araca uygun bir jel akü linki verebilir misin Hamid hocam ? 12v'luk falan gördüm de uygun mudur bilmiyorum.

örnek : https://urun.n11.com/aku/varta-f21-12-volt-80-amper-silver-dynamic-agm-start-stop-jel-aku-P426366973
 
eski akünüz kaç yıllıktı ? Akülerin ömürleri 5 yıl ile sınırlı, araçlara zarar vermemesi için akünün içinde bulunan koruma devreleri herhangi bir dalgalanmada direk gücü kapatır.
 
Geri
Üst