Civic FD6 Amortisör takozu tavsiye

Yaptırdınız mı hocam merak ettim sorun neymiş :)
 
Hocam takoz ile bilya ayrı satılıyor, yeni takozu bilyalari aktararak kullanmaniz lazım ama eğer takozlarda kırık çatlak yoksa değiştirmeyin, sorununuz yüksek ihtimal direksiyon milinde oluşan boşluk kaynaklı. Özellikle bozuk yoldaki ses direksiyon milindeki bir burcun boşluk yapması kaynaklı ve bozuk yolda sağ önden ses geliyor gibi hissettiriyor, her FD6da zamana bağlı oluşacak bir sorun, alt takımda değişiklik yaptırmadan önce bu hususu halletmenizi öneririm, bende gereksiz yere rot-rot başı değiştirmiştim ama direksiyon kutusunu revize ettirene kadar sorun çözülmemişti.
Benim eski aracımda amortisör bilyalari yagsizken videoya çekmiştim, amortisör bilyasindan sorun düşünüyorsaniz karşılaştırma yapabilirsiniz.
Aynı ses var benim araçta, direksiyon kutusu olsa ötme sesi şeklinde çıkardı diye düşünüyorum çünkü daha önce A4 aracımda vardı bu sorun, kutu değişmişti.

Usta yağlama geçici çözüm en iyisi değiştirmek dedi. Siz ne tavsiye edersiniz, değiştirsem bu sesten kurtulur muyum? Başlarda önemsemedim ama son birkaç gündür ses rahatsız edici olmaya başladı.

3-4 ay önce ön 2 amortisör, salıncaklar falan değişti.
 
Aynı ses var benim araçta, direksiyon kutusu olsa ötme sesi şeklinde çıkardı diye düşünüyorum çünkü daha önce A4 aracımda vardı bu sorun, kutu değişmişti.

Usta yağlama geçici çözüm en iyisi değiştirmek dedi. Siz ne tavsiye edersiniz, değiştirsem bu sesten kurtulur muyum? Başlarda önemsemedim ama son birkaç gündür ses rahatsız edici olmaya başladı.

3-4 ay önce ön 2 amortisör, salıncaklar falan değişti.
Eğer daha önce hiç değişmemiş ise önce yağlanmasinin denenmesinde fayda var, ancak o kadar amortisörü sokmusken garanti olsun diye orjinal veya orjinale yakin SKF gibi kaliteli bir markanın bilyasi ile iyice yağlayarak değişim yapılırsa sorun kalmaması lazım.
Amortisör sokulmusken mutlaka koruklerde yırtılmalar başlamışsa değişimini de öneririm.
 
Eğer daha önce hiç değişmemiş ise önce yağlanmasinin denenmesinde fayda var, ancak o kadar amortisörü sokmusken garanti olsun diye orjinal veya orjinale yakin SKF gibi kaliteli bir markanın bilyasi ile iyice yağlayarak değişim yapılırsa sorun kalmaması lazım.
Amortisör sokulmusken mutlaka koruklerde yırtılmalar başlamışsa değişimini de öneririm.
Geçen ay lastik değiştirirken baktım körükler sağlam hocam. Zaten amortisörler yeni 3-4 ay oluyor değişeli.

N11'de sadece orijinal takoz 500 tl, takoz ve bilye birlikte alınca biraz pahalıya geliyor 2 tane alacağım çünkü. HB'da EKKO diye bir marka ve takoz ve bilye birlikte tanesi 320 TL gibi bir fiyata geliyor. Sizce alınır mı?

Ekko Çin malıymış. SKF'nin takozunu bulamadım ama rulmanı var 2 adeti 700-800 civarı. Japonparts var rulman ile takoz tanesi 650 tl.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst