Araç tekleme yapıyor.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AhmettK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
23 Eki 2022
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
Bursa
Ad Soyad
Ahmet
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2007
2007 fd6 aracım var otomatik vites, özellikle ışıklarda dururken veya park etmek için manevra yaptığımda çok fazla tekleme yapıyor bunu araç gazdayken çok rahatsız edici şekilde hissediyorum lpg markası BRC. Benzinde ise tekleme yapıyor ama gazdaki gibi şiddetli değil(yine de hissediliyor). Aracı ustaya götürdüm bilgisayara bağladı 2. silindirden hata verdiğini söyledi daha sonra 1. yuvadaki buji ve bobinle yer değiştirdi fakat değişen bişey olmadı tekleme devam etti. Siboptan mı diye kompresör soktu kaçak yok dedi. Benim daha ilk arabam çok anlamıyorum sorun sıkıntılardan sizce sorun nedir neye yönelmeliyim yardımcı olursanız sevinirim. İyi forumlar.
 
Kompresyonda sıkıntı yok ise subaptan kaynaklı olduğunu sanmıyorum. Buji yerleri değişip sonra bobin yeri değilşip tekrar bilgisayardan baktınız mı yoksa devam ediyor diye aynı silindir olduğunu mu düşündünüz?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
2007 fd6 aracım var otomatik vites, özellikle ışıklarda dururken veya park etmek için manevra yaptığımda çok fazla tekleme yapıyor bunu araç gazdayken çok rahatsız edici şekilde hissediyorum lpg markası BRC. Benzinde ise tekleme yapıyor ama gazdaki gibi şiddetli değil(yine de hissediliyor). Aracı ustaya götürdüm bilgisayara bağladı 2. silindirden hata verdiğini söyledi daha sonra 1. yuvadaki buji ve bobinle yer değiştirdi fakat değişen bişey olmadı tekleme devam etti. Siboptan mı diye kompresör soktu kaçak yok dedi. Benim daha ilk arabam çok anlamıyorum sorun sıkıntılardan sizce sorun nedir neye yönelmeliyim yardımcı olursanız sevinirim. İyi forumlar.

Geçmiş olsun hocam.

1-) İleri derece subap ayarı bozukluğu ateşleme hatası verir. Honda'larda subap ayarı rutin yapılır. Hiç yaptırmadınız ise ilk bundan başlayın.

2-) Lpg daha zor alevlendiği için teklemenin çok olması normal. Bujiler göz ile kontrol edilebilir. Sivri ucu erimiş ise değişim yapılmalı. Takım halinde bujiler değişir ise daha güzel olur. (Orjinal buji kullanıma özen gösterin.)

3-) Arıza tekrarlar ise Bobinlerin üstünde durulur. (marka, yan sanayi, hepsi aynı marka mı? vs.)
 
Kompresyonda sıkıntı yok ise subaptan kaynaklı olduğunu sanmıyorum. Buji yerleri değişip sonra bobin yeri değilşip tekrar bilgisayardan baktınız mı yoksa devam ediyor diye aynı silindir olduğunu mu düşündünüz?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam önce bobinleri değiştirdik daha sonra bujileri hata hep 2. silindirdeydi.
 
Geçmiş olsun hocam.

1-) İleri derece subap ayarı bozukluğu ateşleme hatası verir. Honda'larda subap ayarı rutin yapılır. Hiç yaptırmadınız ise ilk bundan başlayın.

2-) Lpg daha zor alevlendiği için teklemenin çok olması normal. Bujiler göz ile kontrol edilebilir. Sivri ucu erimiş ise değişim yapılmalı. Takım halinde bujiler değişir ise daha güzel olur. (Orjinal buji kullanıma özen gösterin.)

3-) Arıza tekrarlar ise Bobinlerin üstünde durulur. (marka, yan sanayi, hepsi aynı marka mı? vs.)
Hocam ben arabayı 8 eylülde aldım aldığım adam 2 eylülde arabayı 10bin bakımına sokmuş ve bujileri de değiştirmiş bu sorun aracı aldıktan 1 ay sonra baş gösterdi 5-10 ekim gibi. Sanayide bujilere baktım gerçekten çok temiz uçları vs. hepsi de NGK markaydı orijinale benziyordu açıkçası. Bobinlerinde yerlerini değiştirmemize rağmen hep aynı silindir hata verince dediğim gibi subaptan olduğunu düşündük.
 
Bujilerin orijinalliğini dış görünüşle anlayamazsınız. Dirençlerini ölçmelisiniz. Ömrünü tamamlamış bujiyi de direncinin düşmesinden veya yükselmesinden anlarsınız. Ngk nın 5Kohm bujileri için kullanım aralığı 3,5-7,0 Kohm arasıdır. Bu, kullanıma göre 10bin km de olabilir 40bin km de.. Ben servisten aldığım standart bujileri 40bin km kullandım LPG ile 3,5 3,6 Kohm bandına o zaman düştüler.

Aracım için parçacıdan almış olduğum ve dış görünüşüne bakarak sahte olmadığına kanaat getirdiğim NGK bujilerin 3ünün direnci 4,4 diğerinin ise 3,8 idi. Fabrikadan 5Kohm olarak üretilen bir buji bu şekilde asla piyasaya çıkamaz.

Ondan sonra da Lpg bujiyi erken bitiriyo 10bin km de bi değişmesi lazım gibi söylemlerle karşımıza geliyorlar.

Özetle, sahte bujiye dikkat. Bujinin orta ve şasi elektrotunda gözle gördüğünüz değişimler size sadece motor sağlığı ve sorunları ile ilgili bilgi verir sadece. Bunu da belirteyim.
 
Bujilerin orijinalliğini dış görünüşle anlayamazsınız. Dirençlerini ölçmelisiniz. Ömrünü tamamlamış bujiyi de direncinin düşmesinden veya yükselmesinden anlarsınız. Ngk nın 5Kohm bujileri için kullanım aralığı 3,5-7,0 Kohm arasıdır. Bu, kullanıma göre 10bin km de olabilir 40bin km de.. Ben servisten aldığım standart bujileri 40bin km kullandım LPG ile 3,5 3,6 Kohm bandına o zaman düştüler.

Aracım için parçacıdan almış olduğum ve dış görünüşüne bakarak sahte olmadığına kanaat getirdiğim NGK bujilerin 3ünün direnci 4,4 diğerinin ise 3,8 idi. Fabrikadan 5Kohm olarak üretilen bir buji bu şekilde asla piyasaya çıkamaz.

Ondan sonra da Lpg bujiyi erken bitiriyo 10bin km de bi değişmesi lazım gibi söylemlerle karşımıza geliyorlar.

Özetle, sahte bujiye dikkat. Bujinin orta ve şasi elektrotunda gözle gördüğünüz değişimler size sadece motor sağlığı ve sorunları ile ilgili bilgi verir sadece. Bunu da belirteyim.
Buji dirençlerini nerde ve nasıl ölçebilirim? Sizin fikriniz sorunun buji olduğu yönünde sanırım doğru mu anlıyorum?
 
Buji dirençlerini nerde ve nasıl ölçebilirim? Sizin fikriniz sorunun buji olduğu yönünde sanırım doğru mu anlıyorum?
Hayır. Ben bujilerle ilgili genel bir bilgi verdim. Avometre ile ölçebilirsiniz. Buji ve bobin yer değiştiği halde hala 2. silindirde misfire varsa ve benzinde de yapıyorsa buji kablosuna yoğunlaşırım ben.
 
Hayır. Ben bujilerle ilgili genel bir bilgi verdim. Avometre ile ölçebilirsiniz. Buji ve bobin yer değiştiği halde hala 2. silindirde misfire varsa ve benzinde de yapıyorsa buji kablosuna yoğunlaşırım ben.
Teşekkür ederim.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
2007 fd6 aracım var otomatik vites, özellikle ışıklarda dururken veya park etmek için manevra yaptığımda çok fazla tekleme yapıyor bunu araç gazdayken çok rahatsız edici şekilde hissediyorum lpg markası BRC. Benzinde ise tekleme yapıyor ama gazdaki gibi şiddetli değil(yine de hissediliyor). Aracı ustaya götürdüm bilgisayara bağladı 2. silindirden hata verdiğini söyledi daha sonra 1. yuvadaki buji ve bobinle yer değiştirdi fakat değişen bişey olmadı tekleme devam etti. Siboptan mı diye kompresör soktu kaçak yok dedi. Benim daha ilk arabam çok anlamıyorum sorun sıkıntılardan sizce sorun nedir neye yönelmeliyim yardımcı olursanız sevinirim. İyi forumlar.
Öncelikle aracı benzinde kullanın ve benzinde tekleme yapmamasını sağlamanız gerekli.

Benzin de Motor tekleme sorunları
1.Yakıt düzenli geliyor mu? (Depo içi pompa)
2.Hava /Yakıt karışımı düzenli mi?
3.Buji uygun ve sağlıklı mı?
4.Bobinler sağlam mı ?
5.Subap ayarı sağlam mı?
6.Rolanti motoru sağlam mı?
7.Gaz kelebeği düzenli çalışıyor mu ?

Bunun gibi Bi çok nedeni olabilir...Düzgün bir honda ustası bulmanızı tavsiye ediyorum.

Benzinde sorunu çözerseniz LPG sorununa geçersiniz.Saygılar
 
Geri
Üst