Aracı garantiden çıkarmak mantiklimi?

Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
29
Tepki puanı
21
Peki hocam, bu devirde araçlar tamamen teknolojik artık, aracınız beyin arızası yaptı diyelim ne yapmayı planlıyorsunuz? Şanzıman , motor arıza yaptı mesela. Araç yürümüyor ! Servis araç Garanti dışı yapamam, git istediğin yere şikayet et dedi ne yapacaksınız. Mahkemede hak aramaya kalksanız en iyi ihtimalle 2 yıl sürer. Bu sürede araç olmadan ne yapacaksınız? Beyin, motor şanzıman , klima sistemleri vb daha elektronik olan bir çok şey. Masraf deseniz dünya para. Tüm bunları göze alırım diyorsanız sizin bileceğiniz iş. Altımdaki araç ikinci elde 500 k. Fazladan vereceğim 5-6 liranın hesabını yapacak değilim kaldiki kar zarar dengesine baktığımız zaman tamamen anlamsız garantiden çıkmak. 5 lira kâr edeceğim diye 50 bin liralık zararı göze almam ben. O zaman araçlarımıza kaskoda yaptırmaya gerek yok.
Bakın tekrar söylüyorum benim aracım şuan garanti kapsamında , fakat honda servisleri bakım konusunda gerçeten çok zayıf kullandıkları en ufak lpg filtresi bile dış tedarik yani brc orjinal bile degil , Şöyle ki 4 yaşında bi araç beyin arızası yapıyorsa zaten elde tutmanın bi mantığı yok kaldı ki ben yılda 20 30 bin km yapıyorum şuan servis 3,500tl istiyor aynı filtre aynı buji daha kaliteli yağ ve daha kaliteli lpg filtresi 1.9oo tl kalem kalem hesap yaptım , bazı arkadaşlar servis garantisi satarken işe yarar diyor ben O.E.M MONNOL 7721 yağ kullanacağım ve zor buldum , hondanın fabrikasyon yağı diye biliyorum yani sizin kullandığınız yağın kat kat üstü araştırabilirsiniz, ve kullanan bi kaç arkadaşla görüştüm çok çok memnunlar ,benim anlatmak istediğim servisin güzelliğinden degil garanti zorunluluğundan gidiyoruz... bu bakımda gitmeyi düşünmüyorum sadece sizlere aktarıyorum , istişare edip fikir alışverisi yapıyoruz , kasko dış hasardan koruma için gerekli zorunluluk , 3 yıl sonrasında çok az kaleme garanti veriyor honda bu yüzden herkes gibi araştırma yapıyorum
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,028
Tepki puanı
492
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Bakın tekrar söylüyorum benim aracım şuan garanti kapsamında , fakat honda servisleri bakım konusunda gerçeten çok zayıf kullandıkları en ufak lpg filtresi bile dış tedarik yani brc orjinal bile degil , Şöyle ki 4 yaşında bi araç beyin arızası yapıyorsa zaten elde tutmanın bi mantığı yok kaldı ki ben yılda 20 30 bin km yapıyorum şuan servis 3,500tl istiyor aynı filtre aynı buji daha kaliteli yağ ve daha kaliteli lpg filtresi 1.9oo tl kalem kalem hesap yaptım , bazı arkadaşlar servis garantisi satarken işe yarar diyor ben O.E.M MONNOL 7721 yağ kullanacağım ve zor buldum , hondanın fabrikasyon yağı diye biliyorum yani sizin kullandığınız yağın kat kat üstü araştırabilirsiniz, ve kullanan bi kaç arkadaşla görüştüm çok çok memnunlar ,benim anlatmak istediğim servisin güzelliğinden degil garanti zorunluluğundan gidiyoruz... bu bakımda gitmeyi düşünmüyorum sadece sizlere aktarıyorum , istişare edip fikir alışverisi yapıyoruz , kasko dış hasardan koruma için gerekli zorunluluk , 3 yıl sonrasında çok az kaleme garanti veriyor honda bu yüzden herkes gibi araştırma yapıyorum
Garantiden 1 yıllık akümü değiştirdim 1000 lira fazladan yağ bakımına para vermiştim şuan geri almış oldum sıfır akü ile devam ediyorum bu sefer garanti işime geldi bende aracı garantiden çıkarma taraftarı değilim hele 2.elde servis bakımları yapılmayan hatta servis bakımlı olsun ama poleni değiştirmeyi gereksiz gören kullanıcıdan araç almıyorum almam hatta aldırmadım da aracına önem veren biri bunları aksatmaz bakımlı arabada yolda bırakmaz 15 yıllık tecrübem ile söylüyorum bunları

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,028
Tepki puanı
492
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Servis garanti versinde Hangi yağı kullandığı , subap ayarı için her 40 binde üst kül. kapagını açtığı 3 senede fren hidroliği değiştirdiği , 100 bin ömrü olan bujiyi 50 binde değiştirdiği ,lpg li araç için benzin filtresi değiştirdiği en kötü polen filtresi taktığı hiç önemi yok diyosunuz , brc orjinal filtresi 100 tl , adamlar onu bile dış tedarik yani daha ucuza alıyor orjinal degil , bunları sizden ricam sorup öğrenin benim aracımda hala garantili 3 yıldır serviste bakım yaptırıyorum.
Burdaki arkadaşlara teşekkür ederim buji ve subab ayarını forumdaki arkadaşlar sayesinde ve bi takisici abim sayesinde öğrendim yoksa servise 2 bin tl boşa vericektik yazık...
Bujileri NGK bile 60 bin ömür biçiyor 100 bin kullanırsınız lakin yazık olur o motora en başta bobinlere sonra subaplara farkında mısınız bilmiyorum ama Hondalarda artık millet sorunları dile getirmeye başladı wag grubu gibi sebebi bakımsız hondalar ve yan sanayi ürünler

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Türkiye için bayiden sıfır araç almak büyük bir çoğunluk adına imkansız gibi bir şeye dönüştü.
Yeni çıkan bir modele de zaten ulaşmak kolay değil... Örneğin FE1 kasa Civic 1.5 Executive Plus 550.000 ila 600.000 arası fiyat etiketine sahip , trafiğe çıktığı taktirde.
Dolayısıyla yeni bir araç almak isteyen her kimse çok iyi kondisyonda , garantisi devam eden FC5 gibi alternatiflere yönelmekte.
Evet , servis bakımlı yani garantili olması bir kriter haline geldi..
Üç kuruş cebime kalacak diye malesef dar düşünemiyorum.
40-50.000 yıl bazında kilometre yapan zaten keyfi sebeple bu devirde zannediyorum gezemez.
Ben ticari amaçlı kullanacak olsaydım 1.5 DCi motorlu bir Renault grubu alırdım o ayrı mesele..
Kendimden pay biçeyim , takıntılı birisiyimdir...
Aldığım araçlar da zaten ilk sahibinden olmasına çok dikkat ederim. Modifiye başlığın da orijinalliği bozulmuş, kazaya karışmış , orantısız derecede kilometre yapmış ve yaşı gereği aslında garanti kapsamı içindeyken yetkili servise gitmeyerek bu avantajını kaybetmiş araçları direk eliyorum. :)
 
Geri
Üst