Aracimdaki rolanti sorunu

Katılım
26 Ocak 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
Honda civic 1.8 sport hatchback aracım var 162 binde aracım zavoli marka lpg mevcut birden fazla sorum olacak cevaplarsanız sevinirim

Aracı ilk çalıştırdığım da 1500 devirde falan çalışıyor sonra normal duruma geliyor araba ısınınca ışıklarda falan durunca rolanti dalgalanma yapıyor inanılmaz bir titreme oluyor stop edecekmis gibi sonra birden 2 bin devirlere çıkıp normal haline dönüyor akü değiştirdim baskı balata ve buji değiştir diyorlar ne yapmam lazım sizce?

LPG depom 35 lt aracı full doldurup 320 km yol yapıyordum şimdi ise full depo ile 230 km gibi bitiyor 100 km fark oluştu sibop ayarı yaptırmadan da böyleydi yaptırdım düzeldi şimdi yine aynı kaça falan olabilir mi?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,690
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Aracınızı benzinde kullanın. Aynı problem devam ederse ateşleme sisteminde sıkıntı olabilir. Eğer problem geçerse lpg ayarında problem vardır.
> Birde dalgalanmayı boğaz kelebeğide yapar. Temizliği yapılabilir. Ardından adaptasyon.
> Subap ayarı hemen bozuluyor ise yanlış lpg ayarından kaynaklanır. Genelde fakir karışım probleminden. Arıza lambanız yanıyor mu?
> Devirli kullanıyorsanız subaplar hemen bozulur.
> Bujilerin mutlaka iridyum olsun. (ngk veya denso)
> Subap ayarından sonra lpg ayarı tekrarlanması gerek. Hatta subap ayarından sonra 100 km. benzinde kullanıp benzin haritası tazelenip sıfırdan ayar yapılmalı.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
26 Ocak 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
> Aracınızı benzinde kullanın. Aynı problem devam ederse ateşleme sisteminde sıkıntı olabilir. Eğer problem geçerse lpg ayarında problem vardır.
> Birde dalgalanmayı boğaz kelebeğide yapar. Temizliği yapılabilir. Ardından adaptasyon.
> Subap ayarı hemen bozuluyor ise yanlış lpg ayarından kaynaklanır. Genelde fakir karışım probleminden. Arıza lambanız yanıyor mu?
> Devirli kullanıyorsanız subaplar hemen bozulur.
> Bujilerin mutlaka iridyum olsun. (ngk veya denso)
> Subap ayarından sonra lpg ayarı tekrarlanması gerek. Hatta subap ayarından sonra 100 km. benzinde kullanıp benzin haritası tazelenip sıfırdan ayar yapılmalı.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Benzinde de aynı sorun devam ediyor boğaz kelebeği temizliği yaptıracağım ayriyetten bosch lpg bujisi alacağım aracımda şu zamana kadar hiç arıza ışığı yanmadı bu arada bugün öğrendim ki lpg dolum ağzından kaçırıyor çabuk bitmesi bu yüzden sanırım lpg nin boğaz kelebeği temizliğinden sonra bujileri de değiştireceğim sonra umarım güzel şeyler yazarım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,690
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Benzinde de aynı sorun devam ediyor boğaz kelebeği temizliği yaptıracağım ayriyetten bosch lpg bujisi alacağım aracımda şu zamana kadar hiç arıza ışığı yanmadı bu arada bugün öğrendim ki lpg dolum ağzından kaçırıyor çabuk bitmesi bu yüzden sanırım lpg nin boğaz kelebeği temizliğinden sonra bujileri de değiştireceğim sonra umarım güzel şeyler yazarım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bosh almazsanız daha iyi bence. Sizin araca uygun ngk veya denso bujiler orjinaldir. Lpgnin ısısınada dayanıklıdır.
Lpg dolum ağzında bilya vardır. Zamanla yayı bozulur tam kapatmaz. Buda depoyu boşaltmaz. Sadece tanka kadar giden borudaki gazı boşaltır. Yani depoyu boşaltmaz.
Bu işlemlerden sonra benzinde kullanın. Problem geçince lpg ayarına baktırırsınız.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
26 Ocak 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
Bosh almazsanız daha iyi bence. Sizin araca uygun ngk veya denso bujiler orjinaldir. Lpgnin ısısınada dayanıklıdır.
Lpg dolum ağzında bilya vardır. Zamanla yayı bozulur tam kapatmaz. Buda depoyu boşaltmaz. Sadece tanka kadar giden borudaki gazı boşaltır. Yani depoyu boşaltmaz.
Bu işlemlerden sonra benzinde kullanın. Problem geçince lpg ayarına baktırırsınız.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Verdiğiniz tavsiyeye uyacagim ngk lpg uyumlu iridium bujileri var sanırım onlara bakacağım lpg1 lpg6 muhabbeti var buji yi neye göre seçmem gerekiyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Honda civic 1.8 sport hatchback aracım var 162 binde aracım zavoli marka lpg mevcut birden fazla sorum olacak cevaplarsanız sevinirim

Aracı ilk çalıştırdığım da 1500 devirde falan çalışıyor sonra normal duruma geliyor araba ısınınca ışıklarda falan durunca rolanti dalgalanma yapıyor inanılmaz bir titreme oluyor stop edecekmis gibi sonra birden 2 bin devirlere çıkıp normal haline dönüyor akü değiştirdim baskı balata ve buji değiştir diyorlar ne yapmam lazım sizce?

LPG depom 35 lt aracı full doldurup 320 km yol yapıyordum şimdi ise full depo ile 230 km gibi bitiyor 100 km fark oluştu sibop ayarı yaptırmadan da böyleydi yaptırdım düzeldi şimdi yine aynı kaça falan olabilir mi?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Öncelikle iyi bir ustadan subap ayarı yaptırın, rolantinin bu denli düzensizliği benzinde de mevcutsa subap ayarı bence bayağı bozuk :unsure:
 
Katılım
26 Ocak 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
Öncelikle iyi bir ustadan subap ayarı yaptırın, rolantinin bu denli düzensizliği benzinde de mevcutsa subap ayarı bence bayağı bozuk :unsure:

Subap ayarı zaten yaptırdım honda ikiler de başta sıkıntı yoktu sonra yeniden başladı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Subap ayarı zaten yaptırdım honda ikiler de başta sıkıntı yoktu sonra yeniden başladı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Şöyle bir tecrübemi anlatayım, FD6yı ilk aldığımda rolantide oynama vardı, motor soğukken stop ediyordu. Subap ayarı sorunu olduğunu biliyordum ve eski araç sahibine aracı verip subap ayarı yapmasını istedim, o da kırmadı ve bilmediğim bir ustaya yaptırmış.
Sonrasında gerçekten aracın rolantide devir oynaması gitmişti ama motorun o garip ve hırıltılı çalışması aynen duruyordu.
LPG ayarı yaptırmaya gittiğimde LPGci benzin enjeksiyon sürelerinin uzun olduğunu ve subapların sıkı olduğunu ısrarla belirtince bende bu sefer kendim paraya kıyıp serviste subap ayarı yaptırdım ve bingo :) Araç normale döndü.
Kısacası subap ayarının kontrolünü yaptırın, her yapıyorum diyen düzgün yapamıyor.
Tavsiyem bir LPGcide benzin enjeksiyon sürelerini de kontrol ettirin, iyi yapılmamış bir subap ayarı sorunun çok farklı yerlerde aranmasına neden olabiliyor.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ayrıca boğaz kelebeği adaptasyonunu da gaz kelebeği temizliği sonrası mutlaka OBDye bağlayarak yaptırın, yoksa sizdeki gibi stop etme sorunları da oluşabiliyor.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,690
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
İlla Lpg bujisi olmasına gerek yok. Platin buji takanlara önerilir. İridyum kullananlara gerek yok. Aracınıza uygun kodlu olanı bulun. Ardından fiyat araştırın. Denso daha uygun olabilir. Sahtelerine dikkat edin. 70-80 bin km. Gideri var.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Geri
Üst