aracın çalışmaması hakkında

mahlas

0
Katılım
17 Eyl 2017
Mesajlar
15
Tepki puanı
4
Yaş
39
Konum
Ankara
Bugun mesai çıkışı aracın anahtar kapı açmak için bastım hiç ses gelmedi ve uyarı ışıkları da yanmadı araca bindim kontak çevirdim yaklaşık 10 saniye sonra gaza daha fazla basarak araç çok zor biçimde çalıştı acaba elektrik de kaçak varda akü mü boşaldı kendisi yada şarj mı olmuyo var mı başına gelen böyle birşey iyi akşamlar herkese

GT-I9190 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dinamo kömürü de deniliyor. O biterse aracınız hiç çalışmaz ayrıca yolda ilerlerken bile araba olduğu yerde elektrik tamamen kesiliyor. Bunu da kontrol ettirebilirsiniz? Benim eski Ford aracımda oldu resmen yolda araba elektrik kesti. Çekici ile elektrikçi ye götürüldü o kadar önemli yani.

Sent from my MI 5s using CivicTR Forum mobile app
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Elektrikçi ölçerek tespit edebilir diye düşünüyorum [MENTION=964]maksu[/MENTION] sence?

Akü satan bir yere veya elektrikçi yük bağlayarak ölçecektir. Sizde avometre varsa ve araç çalışmıyorken farları açın 5 dk sonra 11v ve altı gösteriyorsa o zaman da bir fikir verebilir. Zira yüke binmeden akü boş da olsa 12 v gösterir
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
[MENTION=964]maksu[/MENTION] arkadaşın dediği gibi aküyü yük altında test etmek gerekir. Farlar ile test yeterli fikir vermeyebilir, oto elektrikçilerde bu iş için kullanılan maşalı voltmetreler bulunur. Yük testinde (marş akımında test yapılır) akü geriliminde 7-8 Volt'lara kadar hızlı bir düşüş görülürse aküde bir problem olduğu anlaşılır.

İkinci ihtimal, [MENTION=9854]mahlas[/MENTION] arkadaşın dediği gibi aküde değil de şarj sisteminde bir sorun olabilir. Tabi şarj sisteminde problem varsa yalnızca ilk çalıştırmada değil, aracın diğer elektrik aksamında da problem yaşanması büyük olasılık. Yalnız ufak bir düzeltmeye ihtiyaç var, oto elektrikçilerin bile büyük çoğunluğunun yanlış kullandığı ifade "şarj dinamosu", araçlarımızda "dinamo" olarak görev yapan bir elektrik makinesi bulunmaz. Elektrik makineleri hem elektrik enerjisini mekanik enerjiye, hem de mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürebilmektedir. Elektrik enerjini kullanarak bir mekanik enerji elde ediliyor, bir hareket sağlanıyorsa bu çalışma şekline MOTOR diyoruz. Yok tersine bir hareketten elektrik enejisi üretiyorsak bu çalışma şekline de ÜRETEÇ ya da JENERATÖR diyoruz. Eğer üretecimiz doğru gerilim üretiyorsa (DC makine) özel olarak DİNAMO, alternatif gerilim (AC makine) üretiyorsa özel olarak ALTERNATÖR diyoruz. Günümüz araçlarında mekanik hareketten yani dönüşten elektrik üretmek için alternatörler kullanılır. Alternatör gerilimi diyotlar ile doğrultularak akü şarjı sağlanır. Alternatörde elektrik üretilmesi için yalnızca döndürülmesi yetmez, aynı zamanda sargıları kesen bir manyetik alana ihtiyaç vardır. Bu manyetik alanı sağlamak için de ya kalıcı mıknatıslar kullanılır ya da rotordaki manyetik kutuplara, kayan bilezikler üzerinden kömürler aracılığı ile elektrik akımı verilir. [MENTION=9854]mahlas[/MENTION] arkadaşın bahsettiği kömür budur ve zamanla bu kömür küçülebilir, korozyona uğrayabilir ya da kömürü tutan yayda gevşeme olabilir. Bu tür bir sorun varsa alternatör yeterince gerilim üretemez ve aküyü şarj edemez. Bu nedenle arızanın anlaşılması için alternatör çıkış gerilimine de baktırmak gerek. Araçlarda sabit mıknatıslı (fırçasız) alternatörler de kullanılabiliyor ama büyük ihtimal Civic'te fırçalı (kömürlü) alternatör var.

Üçüncü bir ihtimal marş motorunda sorun olabilir. Yine çoğunlukla hatalı bir şekilde ismi marş dinamosu olarak söylenmektedir. Oysaki yukarıda anlatıldığı gibi bahsedilen makine dinamo olarak değil, ilk hareketi sağlamak için motor olarak çalışmaktadır. Bu nedenle doğru ismi marş motorudur (ingilizcesi starter motor olarak geçer). Marş motorunda da sıklıkla kömür problemi yaşanmaktadır, kömürlerde sorun varsa ilk hareketi vermek için yeterli güç üretilemez ve bu durumda araç çalışamaz.
[MENTION=4583]Niko[/MENTION] arkadaşın sorununa gelince; araç bir kez çalıştıktan sonra eletrikle ilgili hiç bir sorun olmuyor ve akü şarj oluyorsa bence sorun büyük ihitmallle aküden ya da marş motorundandır.
 

Niko

0
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
sorun benzin az olması olabilir dedi usta bugün de aynısı oldu araba hafif rampada durdu çalışmadı az ileri düze aldık çalıştı akü basıyor du çünkü

GT-I9190 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst