Araçta titreme

UK61

Super Moderator
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
1,738
Tepki puanı
729
Konum
Trabzon-Bursa
100 bin bakımı yapıldı. Bakımda; Yağ eneos 5w30, şanzıman yağı atf-dw1 değişti filtresi değişti, hava ve polen filtreleri değişti, motor kulağı değişti ki çalışması ve motor sesini inanılmaz etkiledi, subap ayarı yapıldı(çekişi acayip etkiledi olumlu yönde), amortisör körükleri değişti, amortisör kule bilyaları yağlandı, bujiler yeni değişti ngk iridyum ve lpg filtresini değiştirdi usta. Araçta brc kit var.

Sorun şöyle : Aracı çalıştırdın rolantide beklerken sanki yakıtı tam yakamıyor gibi hissediyorsun böyle sessiz tıkır tıkır çalışma düzeni yok.

Bir yerden iki hamlede dönüş yapacaksın mesala tam sağ yaptın ileri gittin durdun geri vitese taktın tam sol yapınca yada orda geri vitese takınca 1 saniyelik bir titreme yapıyor yada d ye takınca vitesi olabiliyor.

Tam olarak ne zaman yaptığını çözemedim fan çalışınca mı yapıyor acaba klima açarsın bir titreme olur ya ona benziyor bakımdan önce yapmıyordu sebebi ne olabilir?
 
Katılım
2 Eki 2014
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Çıkan bujiler nasıldı,resimi varmı,benimde 100 bin yaklaşıyor

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

UK61

Super Moderator
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
1,738
Tepki puanı
729
Konum
Trabzon-Bursa
Fotoğraf vardı da bulamadım şimdi. Bujilerden bir tanesinin uç kısmı açılmıştı. Kötü durumda değildi çok.
 
Katılım
2 Eki 2014
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Bulabilseniz iyi olurdu,bulunca koyarsanız buraya memnun olurum,

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
2 Eki 2014
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Arızanız hakkında diyebileceğim sanki subap ayarları iyi yapılmamıs gibi geldi bana

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

UK61

Super Moderator
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
1,738
Tepki puanı
729
Konum
Trabzon-Bursa
Subap ayarında sıkıntı yok yakıt artışı yok yada çekişten düşmedi. Direksiyon döndürürken özellikle bir saniyelik titreme oluyor. Elektrik çekiyor direksiyon döndürürken acaba şarj dinamosunda mı sıkıntı var?
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,867
Tepki puanı
1,995
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Hocam direksiyonu sonuna kadar çevirip, çevirmeye devam ettiğiniz de motor sesinde dalgalanma oluyorsa kafanıza takmayın motor elektrik çekmeye devam ettiği için gücü düşürüyor, aynı durumu ön camlar kapalıyken aynı anda kapama tarafına doğru tuşlara basın yine dalgalanma olacaktır.
 

UK61

Super Moderator
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
1,738
Tepki puanı
729
Konum
Trabzon-Bursa
[MENTION=3]NoFeaR[/MENTION] hocam bugün tekrardan denedim rolantide iken farlarda uzunları yakınca yada klimanın fanını tam açtım mı direksiyonu ani çevirdim mi elektrik çekiyor dediğiniz gibi rolanti düşüyor titreme oluyor. Bunun sebebi güçten kaynaklı yani sorun şarj dinamosunda sanırım.
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
438
Tepki puanı
2
Aracınız
[MENTION=3234]UK61[/MENTION] yüzde 70 akü yuzde 30 şarj dinamosu diyelim , enerjiye yukleniyorsun ve enerji akü de , muhtemelen de şarj dinamosu görevini yerine getiriyor ama akü dolmuyor(aküye giren enerjinin yuzde 20 si aküde yuzde 80 ni boşa gidiyor gibi düşün , yani elektrik veriyor akü almıyor gibi... Zaten bir kaç güne kendini belli edecek akü yakın zaman da servise gidilmezse...

Diğer arkadaşlara faydalı olacağına inandığım bir kaç bilgi paylaşayayım konu hakkında...

ŞARJ SİSTEMİNİN KONTROLÜNÜ YAPMA

Şarj sisteminin çalışıp çalışmadığını veya akünün bozuk olup olmadığını voltmetre kullanarak öğrene bilirsiniz.Voltmetreyi DC ( 20 ) akıma ayarlayıp ölçüm yapıyoruz.
Voltmetre aküye bağlanıp motor çalıştırılır.Voltmetreden Voltaj takibi yapılır. motor rölantide 1000 devir civarında çalışmalı. Değer 14 volt civarıysa şarj sistemi çalışıyor diyebiliriz.Kontrol araç farları açılarak tekrar kontrol edilir. Voltajın 13.6 civarlarından aşağı düşmemesi gerekir. Motor devri yükseltilir Voltajın 14.2 den ( şarj sisteminin kapasitesine göre konjektör voltajı yüksek olabilir 14.2 -14.8 normal değerler ) fazla yükselmemesi gerekir.

Voltaj 12 civarını gösteriyorsa yapılacak kontrol;

Akünüz boşalmış olabilir. Akünün kullanılabilir durumda olup olmadığını basit bir testle anlaya biliriz.Arabayı çalıştıracak kadar gücü olmayan ve 12 voltu gösteren aküye, voltmetreyi bağlayıp DC 20 akıma ayarladıktan sonra marş yapılır.Voltaj 9.6 nın altına düşüyorsa akü ömrünü tamamlamış demektir.Voltaj 9.6 nın üstünde değer gösteriyorsa akü sağlam fakat akünün şarj edilmeye ihtiyacı olduğu anlaşılabilir.

en azından kafanda bi fikir oluşmuştur diyorum...
 

UK61

Super Moderator
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
1,738
Tepki puanı
729
Konum
Trabzon-Bursa
Bilgiler için sağolun. Akü zaten yakın zamanda bir alarm vermişti. Onu bir daha dediğiniz şekilde inceleyeyim. Şarj dinamosu ise ne yapılabilir??
 
Üst