Arıza durumunda nasıl bir yol izlemeliyim?

Bu konuyu forumda benzer konular açılması nedeniyle açma ihtiyacı hissettim, kendi tecrübelerime dayanarak ARIZA DURUMUNDA NASIL BİR YOL İZLEMEMİZ GEREKTİĞİNE DAİR BİR FİKRİNİZ OLMASI AMACIYLA bu konu hazırlanmıştır.

- Öncelikle Honda grubu araçlarla daha önce bilgisi olan güvenebileceğiniz bir tamir servisi yada usta bulmanız gerekli. Bu iş bulunduğunuz çevrede sizin araştırmanıza ve farklı kullanıcıların deneyim ve tavsiyelerine kalıyor. Eğer maddi sorunum yok, para önemli değil diyorsanız yetkili servisler en kolay çözüm. Eğer yetkili servisler için maddi gücüm yok ama usta ve yedek parça ile de uğraşamam derseniz özel Servislerde makul bir tercihtir, ama kullandıkları parçaların orjinalliği konusunda dikkatli olmanız gerekli, güvenilir bir özel servis bulursanız yüksek ihtimal sorun olmayacaktır. Gözlemlerime göre farklı şehirlerde Honda Özel Servislerinden memnun olan birçok kişi var. Bu tip kurumsal yapılar faturalı çalıştıkları içinde kanuni bir güvenceniz mevcut oluyor.
Bu kısımdan sonrası Usta ile tamirat yürütecek ve parçayı kendi temin etmeyi düşünen kullanıcılar içindir.


- Ustanıza arızayı gösterdikten sonra kesin olarak arızalı parçayı belirlemelisiniz, mesela V kayışı mı yada Teker Bilyası mı sorunun kaynağı? Honda’ların genel olarak ülkemizde sevilmesinin en önemli nedenlerinden biri, arızalarının genelde belirli parçalarda ve uzun km.ler sonrasında ortaya çıkmasıdır.

- Arızanın kaynağı belirlendikten sonra parçayı önce en yakınınızdaki yetkili servis ile görüşerek mutlaka fiyat alın ve mümkünse parça kodunu alın. Parçanın fiyatı uygunsa yada orjinalini dışarda bulamayacağına dair önceden bilginiz var ise yetkili servisten temin edin. Özellikle filtre grubu ve buji gibi yedek parçalarda oldukça fazla imitasyon ürün piyasada geziyor, bunlara dikkat edin.
Örnek: https://www.civictr.com/threads/imitasyon-hava-filtresine-dikkat.249564/ ve https://www.civictr.com/threads/400-tl-den-ucuz-ngk-bujiler-sahtedir.249389/


- Almak istediğiniz orijinal parçanın fiyatı çok yüksek ise (genelde çok yüksek maalesef), ihtiyacınız olan parçayı Honda'nın kendi değilde başka bir üreticiden mi temin ettiğini araştırın. Aslında otomotiv üreticileri temel parçalar dışındaki birçok parçayı özelleşmiş ürün üreticilerinden temin eder.
Örneğin; Civic’lerin V kayışlarını BANDO firması üretir, teker bilyalarını NSK yada NTN, kayış gergisini de INA firması üretir. Arıza durumunda bu parçalar söküldüğü zaman, parça çok yıpranmamışsa üzerinde üreticinin ismi ve parça kodunu görebilirsiniz. Bu şekilde parça üreticisi firmanın ürününü araştırıp, bu ürünü temin etmeye odaklanmak en mantıklı hamledir.


- Eğer orjinal üreticinin ürününü de bulmazsanız 1. kalite muadil kabul edilen üreticilerin parçalarını araştırabilirsiniz. Kendim en bilinen örnek olarak BLUEPRINT’i verebilirim, Alman BILSTEIN gruba bağlı Japon Grubu araçlar için kaliteli kabul edilen yedek parçalarını üreten bir firmadır. Ayrıca bu markanın aşağıda linkini verdiğin kendi internet sitesinin sorgulama kısmında araç koduna göre hangi parçaları ürettiği bilgisi de vardır. Örneğin Civic FD6 için ürettiği parçalar -> https://partsfinder.bilsteingroup.com/en/search?t=a&q=civic+fd6

- Elinizde doğru parça kodunun bulunduğuna eminsiniz, alacağınız yedek parçayı da net şekilde belirlediniz ancak satın almak için gideceğiniz yer hakkında pek fikriniz yok ise, başlangıç olarak teknolojiden yararlanmak bence en mantıklı hamle. Bulunduğunuz yerde telefon,tablet yada bilgisayar aracılığıyla Google maps üzerinden “Honda Yedek Parça” yazdığınızda, karşınıza şehrinizdeki bütün yedek parçacılar adresleriyle birlikte çıkacaktır. Muhtemelen bu yerlerin telefon numaraları da mevcuttur ve istediğiniz parçadan olup olmadığını telefonla da sordurup, fiyat bilgisi de alabilirsiniz.

- Ayrıca e-ticaret platformlarının da gelişimi ile bulunduğunuz şehre bağlı olmaksızın bir miktar zaman kaybı ile birçok farklı satıcıdan yedek parça temini de mümkündür. Özellikle n11 ve gittigidiyor gibi alıcı onaylı çalışan sisteme sahip platformlarda, beğenmediğiniz yada uyumlu olmayan ürün için rahatça iade hakkınızın mevcuttur. Kendim bulunduğum yerde bulamadığım birçok parçayı e-ticaret platformlarından temin ettim, beğenmediğim yada aracıma uyumlu görünmeyen birçok parçayı da rahatlıkla iade edebildim. Bu şekilde çok daha kolay piyasa araştırması da yapmak mümkündür. Ayrıca satıcılardan parça ile ilgili bilgi de talep edebilirsiniz.

- Nihayetinde parçayı temin ettikten sonra, montaj öncesi ustanızla aracınızdaki mevcut arızalı parça ile aynı yada benzer olup olmadığını inceleyin ve uygunsa gerekli işlemi-montajı yaptırın.

Ek Bilgi: Yukarda adı geçen marka ve kuruluşlarla hiçbir ticari ilişkim yoktur.
 
Son düzenleme:

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@m2hamid Hocam elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş (y)
 
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
37
Tepki puanı
10
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Civic FC5 2018
Hocam merhaba. Orijinal yedek parçaları kendimiz temin ettiğimiz takdirde yetkili serviste taktırabiliyor muyuz? 10bin bakımları çok yüksek nasıl düşürebilirim diye düşünüyorum.
Bu konuyu forumda benzer konular açılması nedeniyle açma ihtiyacı hissettim, kendi tecrübelerime dayanarak ARIZA DURUMUNDA NASIL BİR YOL İZLEMEMİZ GEREKTİĞİNE DAİR BİR FİKRİNİZ OLMASI AMACIYLA bu konu hazırlanmıştır.

- Öncelikle Honda grubu araçlarla daha önce bilgisi olan güvenebileceğiniz bir tamir servisi yada usta bulmanız gerekli. Bu iş bulunduğunuz çevrede sizin araştırmanıza ve farklı kullanıcıların deneyim ve tavsiyelerine kalıyor. Eğer maddi sorunum yok, para önemli değil diyorsanız yetkili servisler en kolay çözüm. Eğer yetkili servisler için maddi gücüm yok ama usta ve yedek parça ile de uğraşamam derseniz özel Servislerde makul bir tercihtir, ama kullandıkları parçaların orjinalliği konusunda dikkatli olmanız gerekli, güvenilir bir özel servis bulursanız yüksek ihtimal sorun olmayacaktır. Gözlemlerime göre farklı şehirlerde Honda Özel Servislerinden memnun olan birçok kişi var. Bu tip kurumsal yapılar faturalı çalıştıkları içinde kanuni bir güvenceniz mevcut oluyor.
Bu kısımdan sonrası Usta ile tamirat yürütecek ve parçayı kendi temin etmeyi düşünen kullanıcılar içindir.


- Ustanıza arızayı gösterdikten sonra kesin olarak arızalı parçayı belirlemelisiniz, mesela V kayışı mı yada Teker Bilyası mı sorunun kaynağı? Honda’ların genel olarak ülkemizde sevilmesinin en önemli nedenlerinden biri, arızalarının genelde belirli parçalarda ve uzun km.ler sonrasında ortaya çıkmasıdır.

- Arızanın kaynağı belirlendikten sonra parçayı önce en yakınınızdaki yetkili servis ile görüşerek mutlaka fiyat alın ve mümkünse parça kodunu alın. Parçanın fiyatı uygunsa yada orjinalini dışarda bulamayacağına dair önceden bilginiz var ise yetkili servisten temin edin. Özellikle filtre grubu ve buji gibi yedek parçalarda oldukça fazla imitasyon ürün piyasada geziyor, bunlara dikkat edin.
Örnek: https://www.civictr.com/threads/imitasyon-hava-filtresine-dikkat.249564/ ve https://www.civictr.com/threads/400-tl-den-ucuz-ngk-bujiler-sahtedir.249389/


- Almak istediğiniz orijinal parçanın fiyatı çok yüksek ise (genelde çok yüksek maalesef), ihtiyacınız olan parçayı Honda'nın kendi değilde başka bir üreticiden mi temin ettiğini araştırın. Aslında otomotiv üreticileri temel parçalar dışındaki birçok parçayı özelleşmiş ürün üreticilerinden temin eder.
Örneğin; Civic’lerin V kayışlarını BANDO firması üretir, teker bilyalarını NSK yada NTN, kayış gergisini de INA firması üretir. Arıza durumunda bu parçalar söküldüğü zaman, parça çok yıpranmamışsa üzerinde üreticinin ismi ve parça kodunu görebilirsiniz. Bu şekilde parça üreticisi firmanın ürününü araştırıp, bu ürünü temin etmeye odaklanmak en mantıklı hamledir.


- Eğer orjinal üreticinin ürününü de bulmazsanız 1. kalite muadil kabul edilen üreticilerin parçalarını araştırabilirsiniz. Kendim en bilinen örnek olarak BLUEPRINT’i verebilirim, Alman BILSTEIN gruba bağlı Japon Grubu araçlar için kaliteli kabul edilen yedek parçalarını üreten bir firmadır. Ayrıca bu markanın aşağıda linkini verdiğin kendi internet sitesinin sorgulama kısmında araç koduna göre hangi parçaları ürettiği bilgisi de vardır. Örneğin Civic FD6 için ürettiği parçalar -> https://partsfinder.bilsteingroup.com/en/search?t=a&q=civic+fd6

- Alacağınız yedek parçayı belirlediniz ancak satın almak için gideceğiniz yer hakkında pek fikriniz yok ise, başlangıç olarak teknolojiden yararlanmak bence en mantıklı hamle. Bulunduğunuz yerde telefon,tablet yada bilgisayar aracılığıyla Google maps üzerinden “Honda Yedek Parça” yazdığınızda, karşınıza şehrinizdeki bütün yedek parçacılar adresleriyle birlikte çıkacaktır. Muhtemelen bu yerlerin telefon numaraları da mevcuttur ve istediğiniz parçadan olup olmadığını telefonla da sordurup, fiyat bilgisi de alabilirsiniz.

- Ayrıca e-ticaret platformlarının da gelişimi ile bulunduğunuz şehre bağlı olmaksızın bir miktar zaman kaybı ile birçok farklı satıcıdan yedek parça temini de mümkündür. Özellikle n11 ve gittigidiyor gibi alıcı onaylı çalışan sisteme sahip platformlarda, beğenmediğiniz yada uyumlu olmayan ürün için rahatça iade hakkınızın mevcuttur. Kendim bulunduğum yerde bulamadığım birçok parçayı e-ticaret platformlarından temin ettim, beğenmediğim yada aracıma uyumlu görünmeyen birçok parçayı da rahatlıkla iade edebildim. Bu şekilde çok daha kolay piyasa araştırması da yapmak mümkündür. Ayrıca satıcılardan parça ile ilgili bilgi de talep edebilirsiniz.

- Nihayetinde parçayı temin ettikten sonra, montaj öncesi ustanızla aracınızdaki mevcut arızalı parça ile aynı yada benzer olup olmadığını inceleyin ve uygunsa gerekli işlemi-montajı yaptırın.

Ek Bilgi: Yukarda adı geçen marka ve kuruluşlarla hiçbir ticari ilişkim yoktur.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
966
Tepki puanı
598
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Hocam merhaba. Orijinal yedek parçaları kendimiz temin ettiğimiz takdirde yetkili serviste taktırabiliyor muyuz? 10bin bakımları çok yüksek nasıl düşürebilirim diye düşünüyorum.
Yetkili servis kabul etmez diye düşünüyorum...İşlerine gelmez çünkü..

SM-A720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam merhaba. Orijinal yedek parçaları kendimiz temin ettiğimiz takdirde yetkili serviste taktırabiliyor muyuz? 10bin bakımları çok yüksek nasıl düşürebilirim diye düşünüyorum.
Yetkili servis fabrika ile anlaşma gereği dışardan temin edilen parçanın montajını servis kaydı açarak yapamaz, garanti veremez. Ekstra bir tanışıklık ve ilişkiniz var ise servis kaydı açmadan belki olabilir.

Bakım fiyatlarının yüksekliği bütün kullanıcıların derdi maalesef, garantinin devamı için birçok kişi bu acı reçeteye katlanıyor gibi.
Her kasa grubu (FC5-FB7 gibi) ile ilgili bölümün altında bakımla ilgili başlıklar mevcut, tavsiyem oraları inceleyin (y)
 
Geri
Üst