1xbet

Civic FE1 Arka tarafın sallanması, dalgalanması?

Katılım
16 Mar 2024
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Konum
Bolu
Ad Soyad
Mehmet keskin
Yaş
42
Aracınız
Civic FE1 2024
mrb. 2024 model civic aracım var. Elegance+ paket - jantlar 16 inç. lastik 215-55-16 ebatlarında-
0 km olarak bayiden aldım. herhangi bir kazası yoktur ( Alla şükür ). aldığım günden beri
1- Kuru zeminde --- a- düşük hızlarda bile olsa ( 40- 50-60 km ) çukura girince veya yoldaki rögar kapakları yoldan yüksekse
b- normal hızda ( 110-120 km ) asfalt yol balık sırtı olmuşsa şerit değiştirirken,
c- normal hızda ( 120-130 km ) asfalt yoldaki yamalar yoldan biraz yüksekse

2-Islak zeminde --- Yukaridaki maddelere ek olarak
a-Asfalt yolda, 100-110 km hız- Yol çizgilerinin üzerinden geçerken ve şerit değiştirirken

aracın arka tarafı sallanıyor, sağ sol çalkalıyor veya dalgalanma yapıyor.
1 gün önce çok ciddi bir kaza atlattım. 125 km hızla otobanda çok az bir su birikintisine girdim ( önümdeki araçlarda benden daha süratli şekilde girdi ama onlarda sorun olmadı ) ıslak zeminde arka tarafı savruldu ve bariyerlere yöneldi, sağ sol derken zar zor kendimi sağ şerite attım. ( yukarıda belirtiğim gibi, sorun sadece ıslık zeminde değill.)
Bu sorunu yaşayan ve çözüm bulan arkadaşımız var mı acaba?
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
328
Çözümler
3
Tepki puanı
278
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
🚘 1️⃣ Lastik Kaynaklı Nedenler

Civic’in Elegance paketinde gelen orijinal lastikler (çoğunlukla Turanza T005A veya Michelin Primacy 4)
→ konfor odaklıdır, yanakları yumuşaktır, bu da “arka taraf salınımı” hissini artırır.
Islak zeminde “su tahliye kanalları” da zayıf olduğu için arkayı bırakabilir.

Ne yapabilirsin:

Lastikleri daha rijit yanaklı bir modelle değiştir:
→ Michelin Pilot Sport 4 veya Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 gibi.
→ 215/55R16 yerine 225/50R16 (uyumlu olur, çok az fark yaratır) tercih edebilirsin.

Lastik basınçlarını kontrol et:
→ Fabrika değeri genelde 33 psi ön / 31 psi arka’dır.
→ Servisler bazen 36–38 basıyor, bu da arkayı zıplatıyor.
→ Mutlaka basıncı düşür ve test et.



---

🧱 2️⃣ Süspansiyon ve Arka Bağımsız Dingil

Civic’in yeni kasasında arka çok noktadan bağımsız süspansiyon var ama fabrika ayarları konfor lehine çok yumuşak.
Özellikle Elegance’ta amortisörler Executive+’a göre biraz farklı ayarlanmış.

Ne yapabilirsin:

Servise gidip arka amortisör ve helezon testini (damper testi) iste.
→ “Damping zayıf” çıkarsa değişim talep et (bazı kullanıcılar garanti kapsamında değiştirdi).

Bazı kullanıcılar Eibach Pro-Kit yay takınca araç daha dengeli hale geldiğini söylüyor.
→ Yükseklik çok düşmez, ama salınım azalır.



---

⚙️ 3️⃣ Rot & Balans Ayarları

Yeni araç olmasına rağmen bayi çıkışı rot ayarı tam yapılmamış olabilir.
Özellikle arka toe açısı yanlışsa araç düz giderken bile arkayı oynatır.

Yapılacaklar:

4’lü rot ayarı yaptır (ön ve arka dahil, düzgün cihazda).
→ “Total toe” ve “camber” değerlerini yazdır, normal mi bakılır.
→ Arka tekerlerde ufak bir pozitif toe bile savrulmayı tetikler.



---

🌧️ 4️⃣ Islak Zeminde Su Toplama (Aquaplaning)

Civic’in gövde ağırlık dağılımı %60 ön – %40 arka civarındadır.
Arka aks hafif olduğu için su birikintisinde arka taraf kolay boşalır.
Bu yüzden senin yaşadığın olay, küçük su birikintisinde bile ciddi savrulmaya yol açmış.

Öneriler:

Lastik diş derinliğini kontrol et (4 mm altına inerse çok fark eder).

Daha “ıslak zemin” odaklı lastik kullan.

Arka taraf yükü çok boşsa (örneğin bagaj hep boşsa), az biraz ağırlık eklemek bile dengeyi artırır (örneğin stepne + birkaç kg ekipman).



---

🔧 5️⃣ Şasi ve Yanal Stabilite Kontrolü

Aracın ESP sistemi düzgün çalışıyor olsa da, eğer sensör kalibrasyonu sapmışsa, sistem arkayı yanlış frenleyip dengeyi bozabilir.

Yapılacaklar:

Servisten “yaw rate sensor” ve “G-sensor” kalibrasyonunu kontrol ettir.
→ Bazı kullanıcıların servis bu kalibrasyonu yapınca sorun ciddi oranda azalmış.
 
Katılım
5 Eyl 2024
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Konum
Malatya-Ankara
Ad Soyad
dRSN
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2022
Bende 2022 model kullanıyorum.. Rampa yukarı çıkarken seri çıkmak adına biraz yüklendiğimde aracın arkası sizin dediğiniz gibi oluyor.. aracı sıfır aldım bende lastik vs. her şey aracın fabrikadan çıktığı gibi değiştirmedim..
 
Geri
Üst