ATMOSFERİK BENZİNLİ vs TURBO BENZİNLİ

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan anil711
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
297
Konum
İzmir
Günümüzde 1.4 araçtan 150 hp çıkarabilen turbo motorlar var atmosferik kralı honda bile son 2 nesil type-R 'da turbo k20 motor kullanıyor 320 hp güç alıyor torkta cabası oysa eski k20 atmosferikler 200 hp civarında idi 9 bin devir çeviriyordu ben atmosferik araçların çok daha hisli ve devir çevirerek ilerlemenin daha sezgisel olduğunu düşünüyorum sağlamlığı da cabası şimdiki turbo araçlar çok yapay sizin düşünceniz nedir ?
 

Ekli dosyalar

  • 4D45A8E3-7B9B-44B1-B059-D8258BDA1C50-5414-000004A14514E705.jpeg
    4D45A8E3-7B9B-44B1-B059-D8258BDA1C50-5414-000004A14514E705.jpeg
    30 KB · Görüntüleme: 5
Kesinlikle katılıyorum
Turbo benzinli golf , jetta ya da dizel megan vs alcağıma
Atmosferik bi civic alıp keyfime bakarim
Hem daha zevkli kullanimi

SM-J710GN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Kesinlikle katılıyorum
Turbo benzinli golf , jetta ya da dizel megan vs alcağıma
Atmosferik bi civic alıp keyfime bakarim
Hem daha zevkli kullanimi

SM-J710GN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hem daha zevkli hem daha sağlam bügün baktığınızda efsaneler hep atmosferik motor honda nsx, ek9 typer,ep3 typer, toyota supra, mitsubishi evo 9 vesayre
 
Zevk meselesi herkez istediğine binebilir. Şuan piyasa küçük hacim yüksek güç az yakıt üzerine gidiyor. Arz talep meselesi. Çok iyi araba üretmek yetmiyor. Pazarlamayı iyi yapmak lazım. Yoksa aracını satamaz.
Benim tarzım araç kullandığında yolda akacak. Vites direksiyon hassasiyeti. Gaz pedalına bastığında piston ve egzos sesini duymam lazım. Frene bastığında duracak güven verecek. Adeta araç bir vücudun olacak. Hissederek sürmekten bahsediyorum. Bunu sağlayan atmosferik bir aracım var. Kedi gibi mırmır giden araçları pek zevk vermiyor. Gaza bas bekle yavaş yavaş hızlansın vay babo vay.
Turbolu araçları yabana atmayalım güzel makina yapıyorlar. Atmosferikleri ağlatırlar!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Zevk meselesi herkez istediğine binebilir. Şuan piyasa küçük hacim yüksek güç az yakıt üzerine gidiyor. Arz talep meselesi. Çok iyi araba üretmek yetmiyor. Pazarlamayı iyi yapmak lazım. Yoksa aracını satamaz.
Benim tarzım araç kullandığında yolda akacak. Vites direksiyon hassasiyeti. Gaz pedalına bastığında piston ve egzos sesini duymam lazım. Frene bastığında duracak güven verecek. Adeta araç bir vücudun olacak. Hissederek sürmekten bahsediyorum. Bunu sağlayan atmosferik bir aracım var. Kedi gibi mırmır giden araçları pek zevk vermiyor. Gaza bas bekle yavaş yavaş hızlansın vay babo vay.
Turbolu araçları yabana atmayalım güzel makina yapıyorlar. Atmosferikleri ağlatırlar!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Vallaha benzin ucuz vergi ucuz olsa kimse turbonun yüzüne bakmaz 3.0 lt üstü atmosferiklere binerler ben dahil 3.0 accord mesela


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 
Her zaman klasikleri seven, tercih eden, tavsiyede bulunan, tutan, onlara aşık, bazen alışık, bazen takıntılı, bazen fanatik, bazen hasta bir kitle olacaktır. Olsun da zaten, hayatın farklı renkleri canlılık göstergesi olarak algılanır.

Yeter ki tek doğru benim dediğim dayatmasına giderek milletin canını sıkmasınlar.

Babannemin bıyıkları olsa, dedem olurdu.

Yok böyle bir dünya. Benzin ucuz olmayacak. Olsa bile herkesin büyük motorlu araçlarla emisyon azmanı araçlarla egzoz salmasına içi el vermeyecek çevreciler var...
Büyük motorlarla aynı mesafeyi üç kat yakıtla geçilmesini istemeyecek verimlilik hassasiyeti yüksek insanlar var...
Büyük motorun sığabileceği koca arabalar yerine işini görüp şehir içinde hemen ısınıp harekete geçen, park etme sorunu yaşatmayan araçları tercih edecekler var...

Uzar gider.

Orta yol gibisi yok. Herkesin tercihi kendine. Burada bence yapılması gereken insanları bilinçli tercihler sunmak ve sonra herkesi özgür bırakmak.

1.0 motordan 120PS üretip motorun ömrünü 200bin km'de bitirmek de bir tercih, 3000cc araçlara tükete tükete 1 milyon km ömür verdirmek de. Ancak tüketim toplumunda uzun ömür verdirerek üretimin sürekliliğin sağlamak mümkün değil. Zaten artık 100k km üzerinde kullanan sayısı oldukça azaldı. Üreticiler de artık bu beklentiyle kısa ömürlü ancak sürekli güncel araç ve donanımı kullandıracak şekilde tasarım yapıyorlar diye gözlemliyorum.

Turbo, bence, yemeğin üzerine yenen tatlının kaymağı olsa iyi olacak. Arabayı sürekli turboya taşıtmak, sürekli motoru zorlamak ömür ve kalite hissini düşürecek.

Turbo gaza yüklendiğinde sizi koltuğa yapıştırınca keyifli, normal kullanımda ileri geri sallayınca değil. Deneyimim en azından bu yönde. Yine de, bundan keyif alabileceklerin de keyfine saygım olmaya devam edecek.
 
Turbo 'nun tadı ayrı, supercharger 'ın tadı ayrı, atmosferiğin tadı ayrı. Lineer sevenler için atmosferik, parabolik sevenler için supercharger, kıvılcım ateşi seven için turbo diyorum. Şimdiye kadar 1 arabam turbo dizel idi. Yakıt ve tork harici motor olarak pek bir artısı yoktu. Honda 'larım çok sağlamdı, hisliydi ama konfor olarak pek iyi değildi. Özellikle yol sesi çok fazlaydı. Şimdiki 6 silindir ise hepsinden daha keyifli. Yakın gelecekte 4 silindir bize büyük motor gelecek. Allah benden razı olsun ki ömrümde bir defa da olsa 6 silindirin tadını çıkarabilmek için bunu satın almışım. Bambaşka. Denemenizi tavsiye ederim.
 
Turbo 'nun tadı ayrı, supercharger 'ın tadı ayrı, atmosferiğin tadı ayrı. Lineer sevenler için atmosferik, parabolik sevenler için supercharger, kıvılcım ateşi seven için turbo diyorum. Şimdiye kadar 1 arabam turbo dizel idi. Yakıt ve tork harici motor olarak pek bir artısı yoktu. Honda 'larım çok sağlamdı, hisliydi ama konfor olarak pek iyi değildi. Özellikle yol sesi çok fazlaydı. Şimdiki 6 silindir ise hepsinden daha keyifli. Yakın gelecekte 4 silindir bize büyük motor gelecek. Allah benden razı olsun ki ömrümde bir defa da olsa 6 silindirin tadını çıkarabilmek için bunu satın almışım. Bambaşka. Denemenizi tavsiye ederim.
Bende egsoz sesi değilde motor sesini duyabildigim arabalari seviyorum. 2004 model bir Grand Cherokee 4.7 V8 WJ benzinli düşünüyorum ikinci bir araba olarak, bakalim zaman ne gösterir. Honda hisli ama guclendirmek için uğraşmak gerekiyor bir süre sonra da bu pahalilikta bunaltiyor insanı.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bende egsoz sesi değilde motor sesini duyabildigim arabalari seviyorum. 2004 model bir Grand Cherokee 4.7 V8 WJ benzinli düşünüyorum ikinci bir araba olarak, bakalim zaman ne gösterir. Honda hisli ama guclendirmek için uğraşmak gerekiyor bir süre sonra da bu pahalilikta bunaltiyor insanı.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Honda sorunsuz sıkıntısız bir marka. Motorları da atmosferik motorlar arasında en performanslısı. Başka bir artısını göremiyorum. 6 yada 8 silindir senfoni orkestrası gibi mest ediyor. Herkes bu sesi tatmalı bence.
 
Geri
Üst